Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí131 - 140dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strukturované drama Bran
Svobodová, Barbora ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Ve své bakalářské práci se pokusím zachytit plánování, realizaci a zpětnou reflexi dvou proběhlých dvoudenních dílen strukturovaného dramatu s názvem Bran. Realizovala jsem je se dvěma odlišnými skupinami. Mám v úmyslu pojednat o aspektech prvotní práce s literaturou, výstavbě aktivit a cvičení na základě předem stanovených cílů, průběhu jakožto dynamického procesu i vyvození určitých důsledků a závěrů z dané realizace. Dále se chci zaměřit na porovnání obou lekcí, neboť mezi věkovým průměrem obou skupin je přesně deset let. Aritmetický průměr věků hráčů z mladší skupiny je 13,5 roku, ze straší 23,5.
Pedagogové a studenti na vlnách poetismu a surrealismu
Razím, Daniel ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
V bakalářské práci jsem se věnoval rozboru a porovnání dvou realizací svého projektu - literárně-dramatické dílny nazvané Na vlnách poetismu a surrealismu. Dílna vznikla za účelem seznámení účastníků se dvěma významnými literárními styly z období 20. a 30. let 20. století a s jejich historickým kontextem. Měla posloužit také jako zdroj inspirace k četbě a autorské tvorbě účastníků, kterými byli dospělí zájemci (převážně pedagogové) a studenti gymnázia. Skrze pedagogické pojetí dílny s využitím metod dramatické výchovy jsem se pokusil zmapovat možnosti a cíle, jimiž může dramatická výchova napomáhat k obohacení školní výuky (nejen) literatury a dějepisu.
Nonsensová poezie jako východisko pro inscenační práci
Šteidlová, Kateřina ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Bakalářská práce přibližuje inscenační proces s dvojicí adolescentních dívek, které navštěvují literárně-dramatický obor na základní umělecké škole. Námětem naší práce se stala nonsensová poezie. Dívky se s interpretací této poezie setkaly pouze v rámci předmětu přednes. Práce na inscenaci tak byla pro obě cestou objevování nových možností inscenační tvorby. Opírala jsem se o dovednosti a zkušenosti, které dívky získaly během předchozího studia literárně-dramatického oboru, ale i v dalších uměleckých oborech. Pro inscenaci jsme tak využily zejména jejich schopnost pracovat s nadsázkou, ztvárnit situaci pohybově, podpořit atmosféru zvukem, hudbou. V jednotlivých kapitolách přibližuji dvojici dívek, s nimiž jsem pracovala, a to jak z hlediska jejich zkušeností s dramatickou výchovou, tak z hlediska vývojové psychologie. Dále analyzuji námět, popisuji dramaturgicko-režijní koncepci a práci na budování vytyčených situací. Popisuji také, jak se naše koncepce v průběhu práce měnila v závislosti na budování dramatického oblouku a na tom, zda vybrané texty dívky oslovily a jak jsme je následně uchopily. Sleduji také proces reprízování a jeho vliv na konečnou podobu inscenace.
Umenie živého slova
Harčaríková, Marica ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práca, ktorá má dve časti - teoretickú a empirickú, sa v prvej časti venuje predovšetkým termínom spôsobu "oživovania slova", ktorého prostriedkom je ľudský hlas, reč a ich umelecké možnosti podania. Nimi sú - deklamácia, recitácia, umelecký prednes. V tomto kontexte sa sústreďuje na detský prednes a jeho formy podania, čiže najmä na súborový prednes. Súčasťou zmysluplnej práce so slovom je interpretácia. Práca pojednáva o význame interpretácie z hľadiska vzťahu k literárnemu dielu, k prednesu, a k divadelnej tvorbe. Zaoberá sa bližšou špecifikáciou pojmov poézia a divadlo. Pre hlbšie pochopenie z hľadiska obsahu bližšie špecifikuje divadelnú formu akou je divadlo poézie. Venuje sa otázke divadla poézie ako svojbytnej divadelnej forme, ktorá sa rozvinula v stredoeurópskom regióne, najmä v neprofesionálnom divadle a to v istých teoretických zakotveniach i historických súvislostiach. Zmieňuje sa o celoštátnej prehliadke umeleckého slova a divadiel poézie - Hviezdoslavov Kubín, najmä v súvislosti s detským divadlom poézie - v rámci kategórie detských recitačných kolektívov. A v neposlednom rade, v druhej časti sa zameriava na proces tvorby s detským kolektívom, na možnosti práce s lyrickým textom pri tvorbe konkrétnej inscenácie.
Poetika pohádek Jana Wericha v divadle hraném dětmi
Pavlíčková, Andrea ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
V úvodní části diplomové práce se autorka zabývá zejména problematikou autorské pohádky, poté se zaměřuje na pohádkovou tvorbu Jana Wericha. Z jeho knihy Fimfárum vybírá tři pohádky. Následně provádí rozbor pohádek na základě komparace s jejich původními protějšky, které byly Janu Werichovi inspirací. Z něj vyvozuje principy pohádkové tvorby uvedeného autora, její poetiku. Ve třetí části práce se věnuje rozboru dramatizací uvedených pohádek, které byly inscenovány dětskými divadelními soubory. Autorka zde sleduje, do jaké míry se dramatizátorům podařilo přenést poetiku pohádek Jana Wericha do divadelních inscenací a jakým způsobem to činí.
Význam scénografie v divadle hraném dětmi
Čmelíková, Barbora ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
Tato diplomová práce je teoretickou úvahou nad scénografií v divadle hraném dětmi opírající se o příklady z praxe. Potvrzuje, že scénografie je úzce provázána s dramaturgickou i režijní složkou celého tvůrčího procesu a je plnohodnotnou částí přípravy konkrétní inscenace. Analyzuje divadelní prostor, vzájemné vazby mezi jevištěm a hledištěm, různá prostředí, jednotlivé scénografické prvky a vnější činitele, kteří tvorbu scénografie v divadle hraném dětmi ovlivňují. Práce dokládá, že z těchto činitelů nejvíce určující jsou specifika dané skupiny a osobnost vedoucího. Dále práce zkoumá, jak technické a materiální podmínky ovlivňují tvorbu scénografie inscenace. Dochází k závěru, že omezené podmínky sice kladou do cesty divadelnímu projektu a scénografii zvláště jisté překážky, ale ty jsou pouze výzvou k hledání kreativního řešení.
Reflexe v dramatické výchově
Navrátilová, Anežka ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Předložená diplomová práce mapuje a rozšiřuje poznatky o reflexi v dramatické výchově a poskytuje tak teoretický základ pro vědomou práci s tímto pedagogickým nástrojem, který učební proces zefektivňuje a dává mu přesah. V jednotlivých kapitolách je popsáno, co se skrývá za pojmem reflexe, co pedagogovi dramatické výchovy a účastníkům lekce nabízí, jaký má v lekci význam, co je možné reflektovat, jak a kdy lze reflektovat, jakou roli hraje v reflexi otázka a čemu je nutné reflexi přizpůsobovat. Součástí práce je také analýza reflektivní složky pěti vybraných lekcí dramatické výchovy, která nabízí cestu k tomu, jak lze k rozboru reflexe přistupovat, a zároveň ověřuje a obohacuje dosud získané poznatky.
Problematika severoamerických indiánů a její možnosti v tématech lekcí DV
Ston, Michal ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
Abstrakt Práce přináší několik příkladů česky (respektive slovensky) vydané literatury věnované indiánům Velkých plání USA, či přímo literatury indiánské. Vybraná beletristická, populárně-naučná a odborná díla jsou potom podněty pro úvahy nad problematikou severoamerických indiánů a našeho dnešního vztahu k ní a také nad jejími případnými analogiemi s našimi současnými tématy, problémy. Problematika je zpracována v návrzích lekcí, projektů dramatické výchovy. Práce je členěna do tří kapitol. Každá kapitola je věnována příběhům, problematice jednoho indiánského kmene. Dramaticko-výchovný projekt každé kapitoly je potom určen jedné věkové kategorii (předškolní, mladší školní a starší školní věk). Dvě kapitoly zpracovávají indiánskou mytologii, třetí kapitola se věnuje vztahům a konfliktům indiánů a bílých osadníků (především v průběhu devatenáctého století) a zpracovává literaturu indiánům věnovanou.
Estetická výchova jako nový předmět na Z Š Pouchov
Kobrle, Lukáš ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností realizace předmětu estetická výchova na 2. stupni základní školy. Obsahem předmětu je hledání souvislostí mezi všemi obory spadajícími dle Rámcového vzdělávacího programu do vzdělávací oblasti Umění a kultura, tedy hudební výchovou, výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou, filmovou/audiovizuální výchovou a taneční a pohybovou výchovou. Předmět estetická výchova vychází z výchovného pojetí artefiletiky. Kromě teoretického zdůvodnění vzniku předmětu estetická výchova práce nabízí i popis přípravné fáze realizace na konkrétní základní škole, včetně inspirativních materiálů pro výuku bloků estetické výchovy v 6. ? 9. ročnících této školy.
Dramatické metody ve vyučování mediální výchovy
Stonová Prančlová, Hana ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti využití dramaticko výchovných metod ve vyučování témat mediální výchovy. Diplomová práce má dvě části. První část je teoreticky zaměřena na vymezení tří oblastí - médií, mediální a dramatické výchovy. Tato část práce tedy podrobněji nastiňuje, co jsou masová média, mediální komunikace, jaký je vliv médií. Vymezuje mediální výchovu jako průřezové téma a popisuje její tematické okruhy a obsah. Pojmenovává principy, metody a obsah dramatické výchovy a současně naznačuje, jakým způsobem je možné využít metod dramatické výchovy při výuce mediální výchovy a proč tak vůbec činit. Druhá část práce obsahuje scénáře a reflexe realizací programů věnovaných vybraným tématům mediální výchovy. Scénáře jsou doplněny o stručné vymezení mediální problematiky, které se daný program věnuje - objektivní a vyvážené zpravodajství, mediální stereotypy a reklama. Scénáře programů i reflexe realizací ověřují a hodnotí funkčnost využití konkrétních dramaticko výchovných metod ve vyučování témat mediální výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí131 - 140dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Marušák, Radim
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.