Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 408 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpoznání obličeje
Kopřiva, Adam ; Hradiš, Michal (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje metodám pro rozpoznání obličeje. Popisuje metody založené na různém přístupu: znalostní metody, metody založené na rysech tváře, metody založené na modelech a metody založené na vzhledu tváře. Nejvíce se však zaměřuje na metody deformačních modelů a statistické methody, kterými jsou analýza hlavních komponent (PCA) a lineární diskriminační analýza (LDA). Podrobně popisuje princip metod deformačních modelů jako je metoda active shape models (ASM) a metoda active appearance models (AAM).
Hluboké neuronové sítě pro posilované učení
Ludvík, Tomáš ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je použití hlubokých neuronových sítí na problém v posilovaném učení. Používám moji úpravu 2D hry Tuxánci jako testovací prostředí. Jedná se o úpravu, která zajišťuje možnosti využití hry jako prostředí pro strojového učení. Následně řeším problémy s naučením agenta pomocí posilovaného učení algoritmem Double DQN. Pomocí experimentů si prokazuji správné nastavení funkce odměn. 
Hra s ovládáním pomocí gest ruky
Kartous, Petr ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na ovládání her pomocí gest ruky. Stěžejní částí práce je segmentace obrazu a detekce ruky v obraze. Pro segmentaci obrazu jsou použity techniky detekce kůže a odečítání pozadí s adaptivním modelem pozadí. Jsou zmíněny i metody matematické morfologie pro odstranění šumu z obrazu a metody vhodné pro převedení obrazu gesta na charakteristické vlastnosti gesta v číselné podobě. V rámci práce byla vytvořena jednoduchá hra na téma automobilové závody, která je ovládána pomocí gest ruky. Na závěr bylo provedeno testování s cílem zjistit výhody a nevýhody použitých metod segmentace obrazu za účelem rozpoznání gest ruky. Bylo také testováno několik sad gest, jejichž prostřednictvím je hra ovládána. Z tohoto testování vyšly nejúspěšněji dvě sady gest, které jsou použitelné v závislosti na kvalitě rozpoznání gesta ruky.
Application of Mean Normalized Stochastic Gradient Descent for Speech Recognition
Klusáček, Jan ; Hradiš, Michal (oponent) ; Pešán, Jan (vedoucí práce)
The artificial neural networks are on the rise in recent years. One possible optimization technique is mean-normalized stochastic gradient descent recently proposes by Wiesler et al. [1]. This work further explains and examines this method on phoneme classification task. Not all findings of Wiesler et al. can be confirmed. The mean-normalized SGD is helpful only if the network is large enough (but not too deep) and if the sigmoid non-linear function is used. Otherwise, the mean-normalized SGD slightly impairs the network performance and therefore cannot be recommended as a general optimization technique. [1] Simon Wiesler, Alexander Richard, Ralf Schluter, and Hermann Ney. Mean-normalized stochastic gradient for large-scale deep learning. In Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), 2014 IEEE International Conference on, pages 180{184. IEEE, 2014.
Generování obličejů s pomocí podmíněných generativních neuronových sítí
Venkrbec, Tomáš ; Hradiš, Michal (oponent) ; Kolář, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementace a porovnání modelů různých architektur podmíněných generativních neuronových sítí. Jejich účelem je podmíněné generování realisticky vypadajících lidských obličejů s vybranými rysy. Byly porovnány výsledky z modelů architektur DCGAN, WGAN-GP a ProGAN, k jejichž implementaci bylo využito knihovny Tensorflow. Trénování modelů neuronových sítí probíhalo na datové sadě Flickr-Faces-HQ. Napříč všemi použitými architekturami se podařilo natrénovat modely generující realistické lidské obličeje, s možností výběru vzhledu podle pohlaví a věku.
Sdílení zkušeností v posilovaném učení
Mojžíš, Radek ; Šůstek, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je využít metod sdílení zkušeností při učení neuronových sítí na problém posilovaného učení. Jako testovací prostředí používám staré 2D konzolové hry, jako například space invaders nebo Phoenix. Testuji vliv přeučení již natrénovaných modelů na nová podobná prostředí. Dále zkouším metody pro přenášení rysů domén. Nakonec se zaměřuji na možnosti trénování modelu na několika prostředích simultánně. Z výsledků získáme přehled o možnostech sdílení zkušeností při trénování modelů pro algoritmy posilovaného učení.
Rozpoznávání gest
Svoboda, Tomáš ; Mlích, Jozef (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozpoznáváním gest rukou. Jsou diskutovány výhody a nevýhody různých barevných modelů pro detekci barvy kůže. Kůže je detekována pomocí vyhledávací tabulky. Vyhledávací tabulka je vytvořena z histogramu barvy kůže a volitelně Gaussova rozdělení, jehož parametry jsou z histogramu odhadnuty. Pro klasifikaci gest jsou využity Skryté Markovovy modely. Pro práci s těmito modely byl použit toolkit HTK. Rozpoznávání gest v reálném čase zajištuje vlastní dekodér Skrytých Markovových modelů využívající Viterbiho algoritmus. Bylo provedeno několik experimentů se systémem a datovými sadami pro 4 gesta. Výsledky experimentů jsou velmi dobré.
Odhad osobnostních vlastností z videa
Čigáš, Patrik ; Sochor, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá experimentami so systémami na odhad dojmových osobnostných vlastností z videa a porovnáva ich úspešnosť. Systémy v experimentoch sú vytvorené pomocou lineárnych regresorov a konvolučných neurónových sietí. Experimenty porovnávajú úspešnosť lineárnych regresorov spracovávajúcich obrazovú a zvukovú modalitu. Na vytvorených spektrogramoch zo zvukových modalít videa práca vyhodnocuje výsledky konvolučných sietí s rôznym počtom konvolučných a plne prepojených vrstiev a následne porovnáva úspešnosť riešenia pomocou regresie a pomocou klasifikácie. Pre obrazovú modalitu práca porovnáva množstvo informácií v pohybe pohľadu človeka a v pohybe orientačných bodov tváre. Najlepšie výsledky v experimentoch dosahuje systém na spracovávanie orientačných bodov tváre.
Detekce objektů pomocí Kinectu
Řehánek, Martin ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
S příchodem zařízení Kinect se otevřely možnosti, jak jednoduše využít hloubku obrazu ve zpracování obrazu. Cílem této práce je popsat metodu, kterou jsem navrhnul pro rozpoznávání a detekci objektů v hloubkové mapě. Pro rozpoznávání objektů použiji metodu Bag of Words, ve které jako deskriptor hloubkové mapy použiji metodu Spin Image. Spin Image je jeden z několika přístupů k popisu hloubkové mapy, které ve své práci popíši. O vyhledání objektu v obraze se postará metoda klouzajícího okna, která je vylepšena o využití hloubkové informace pro zrychlení prohledávání.
Komprese obrazu pomocí neuronových sítí
Teuer, Lukáš ; Sochor, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tento dokument se zabývá kompresí obrazu za pomoci různých druhů neuronových sítí. Jsou zde probrány vlastnosti použitých druhů neuronových sítí, jako jsou konvoluční a rekurentní neuronové sítě. V dokumentu jsou ukázány a podrobně popsány architektury neuronových sítí, které se dají použit ke kompresi obrazu, a vysvětluje, jakým způsobem pracují. Dále jsou zde provedeny experimenty nad různými strukturami a parametry neuronových sítí za cílem najít nejvhodnější vlastnosti sítě pro kompresi obrazu. Navrhují se zde nové koncepty pro kompresi obrazu pomocí neuronových sítí, které jsou hned otestovány. Na závěr je zde navržena síť skládající se z nejlepších konceptů a částí otestovaných během  experimentování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 408 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.