|
Elektronické vzdělávání
Souhrada, Ondřej ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Tato práce v první části seznamuje čtenáře s eLearningem, poskytuje jim základní informace o eLearningu a pokouší se objasnit pojmy s ním spojené, je zde stručně nastíněn minulý, současný a budoucí vývoj eLearningu. V práci jsou dále uvedeny základní typy softwarových systémů a nejběžnější elearningové standardy. Druhá část práce má několik cílů - zjistit stav využívání elearningových prvků v rámci Vysoké školy ekonomické v Praze, zjistit individuální zkušenosti s eLearningem na Vysoké škole ekonomické v Praze a názor studentů na výuku s podporou eLearnigu. Výzkum je proveden pomocí dotazníků zaslaných studentům. Posledním cílem je analýza získaných dat, potvrzení či vyvrácení určitých předpokladů a vyvození dílčích závěrů.
|
|
Informační systémy založené na webové platformě
Németh, Petr ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je důkladně představit informační systémy založené na webové platformě s důrazem na produkty, které jsou všeobecně označovány jako SaaS (Software-as-a-service). SaaS jako zcela nový trend v používání podnikových informačních systémů, je práci zkoumán především z ekonomicko-provozního hlediska, přestože hledisku technologickému je také věnována patřičná pozornost. Tato práce prezentuje výhody a nevýhody, které jsou spojeny s užíváním SaaS informačních systémů a následně je srovnává s funcionálně obdobnými systémy, které jsou nasazené pomocí modelu on-premise.
|
|
Webové prezentace obchodních firem zaměřených na prodej potravin
Matyášková, Markéta ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
V teoretické části popisuji prvky webových prezentací z pohledu zákazníka, marketingový mix v podmínkách internetu a možnosti certifikace internetových obchodů. V praktické části jsou popsány internetové obchody - nespecializované, prodávající široký sortiment potravin a internetové obchody specializované, zaměřené na určitý druh zboží. Dále kamenné obchody umožňující nákup na internetu a internetové obchody s potravinami v zahraničí. Práce obsahuje srovnání webových prezentací nespecializovaných internetových obchodů a srovnání různých možností nákupu podle času a ceny.
|
|
Elektronické obchodování a podnikání v Evropské unii
Nekvapil, Viktor ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postavením elektronického obchodování a podnikání v Evropské unii. V první kapitole je elektronické obchodování a podnikání představeno v obecné rovině. Druhá kapitola se zabývá orgány EU, které se podílejí na tvorbě legislativy spojené s problematikou, třetí kapitola potom představuje hlavní strategický rámec EU a nejdůležitější směrnice v této oblasti. Čtvrtá kapitola obsahuje souhrn aktivit, kterými se snaží EU podporovat elektronické obchodování a podnikání. V páté kapitole je provedeno srovnání vyspělosti jednotlivých členských států EU, a to jak mezi sebou tak i z celosvětového hlediska.
|
|
Marketing na internetu
Zelený, Martin ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Mužík, Pavel (oponent)
V bakalářské práci je uvedeno teoretické pojetí internetu a marketingu, zdůrazněna potřeba marketingového mixu spolu s jeho specifiky v internetovém prostředí. Dále je představeno, jakými nástroji může internet podpořit společnosti při zpracovávání trhu a kterých marketingových prostředků na internetu při tom použít. V závěrečné kapitole jsou znázorněny socio-demografické údaje českých uživatelů internetu spolu s mediálním rozdělením trhu jak z hlediska všech médií, tak v rámci segmentu internetu.
|
|
Informační systémy ve firmách
Malá, Simona ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá podnikovými informačními systémy. V první části jsou vysvětleny základní pojmy bezprostředně související s touto problematikou. Dále jsou pak představeny největší společnosti působící na našem trhu s podnikovými aplikacemi a jejich nabízené produkty. Je zde zachycena i aktuální situace na relevantním trhu. Následující část zachycuje skutečné využití těchto podnikových systémů na příkladu jedné z tuzemských rafinérií.
|
|
E-learning
Němeček, Ondřej ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce seznamuje čtenáře s jednou z možných vzdělávacích metod - s e-learningem. Teoretická část práce obsahuje základní charakteristiku e-learningu, od jeho historie, přes uživatele, základní formy a aspekty zavedení až po návratnost investic vložených do této relativně nové vzdělávací metody. Aplikační část práce je věnována dotazníkovému šetření, jehož cílem bylo zjistit a analyzovat situaci ohledně e-learningu ve středních a velkých firmách v České republice.
|
| |
|
Vývoj elektronického obchodu v ČR - minulost, současnost a výhled
Janák, Jiří ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá vývojem elektronického obchodu v ČR a ve světě. Obsahuje vymezení e-komerce, její etapy, subjekty, výhody a nevýhody. Popisuje historii Internetu, hlavního prostředku pro realizaci e-komerce, a jeho služby. Dále se zajímá o pojem ?nová ekonomika? a její rysy. Praktická část práce porovnává vývoj e-komerce na úrovni regionů mezinárodně a v rámci ČR je provedeno srovnání segmentů prodeje. V poslední části nastiňuje možné budoucí směřování elektronického obchodu v ČR a ve světě.
|
|
Webové prezentace obchodních firem
Zadražilová, Lucie ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku internetového marketingu, konkrétně na webové prezentace firem. Zabývá se vlastnostmi, který by měl správný web mít, a účely, které by měl plnit. Několik kapitol je věnováno internetovým obchodům. Práce obsahuje praktickou část analyzující webové stránky několika konkrétních společností z hlediska poskytovaných služeb. Dále se zabývá rozdíly mezi weby jedné společnosti v jednotlivých zemích i rozdíly mezi weby společností evropských a amerických.
|