National Repository of Grey Literature 748 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Interactive weather visualisation with SandBox device
Ondrejka, Michal ; Kapinus, Michal (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
The goal of this work is the design and implementation of an interactive learning system that allows the user to explore and understand weather conditions in real time. The implementation is based on the existing AR SanBox solution. In order to simulate the flow of liquids, basic algorithms for water simulation are discussed in this work. Next, methods of interaction using hand gesture recognition are described. Among other things, the application enables interactive terrain modeling and elevation visualization. This solution enables the user to gain knowledge in the field of topography and hydrology in a friendly way. The theoretical part of the bachelor’s thesis presents an overview of the professional literature necessary for the correct design of the solution. The practical part of the work is focused on the implementation of the proposal.
Audio communication tool for Arma 3 players
Pupakis, Sotirios ; Kapinus, Michal (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
V dynamickém a pohlcujícím světě hry Arma 3 je efektivní komunikace mezi hráči klíčová pro úspěšné mise, týmovou spolupráci a celkový herní zážitek. Arma 3 však sama neposkytuje dostatečně kvalitní komunikační nástroje. Výchozí možnosti komunikace jsou rozděleny na textové a hlasové kanály podle herních rolí, ale nenabízejí možnost přizpůsobení. To představuje problém, protože chybí možnost vlastní konfigurace. Existují dvě komunitou vytvořené modifikace, které se snaží poskytnout více realismu a možností přizpůsobení. Tyto projekty však čelí výzvě kvůli své závislosti na proprietárním softwaru. V rámci této bakalářské práce pracuji na vlastním řešení, které by mohlo v budoucnu nahradit tento proprietární software pro obě komunitní modifikace. Tím bychom také eliminovali potenciální útokový vektor pro hackery, protože stávající implementace umožňují snadný přístup ke kritické paměti hry.
Multiplayer game using player location
Nguyen, Hoang Nam ; Materna, Zdeněk (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
This bachelor’s thesis examines the methodology for evaluating the functionality and user experience of a multiplayer mobile game using geolocation technologies. The study focuses on identifying key factors influencing the enjoyment and success of the game across different environments and player counts. The research sample consists of players of the mobile game from various locations. Through a questionnaire survey, the study analyzes how participants express their views on various aspects of the game and whether these aspects influence their overall impression and experience. The findings provide valuable insights into the factors contributing to the success of mobile games and can serve as a basis for further development and optimization of gaming applications.
Deep Learning for 3D Mesh Registration
Pukanec, Dávid ; Beran, Vítězslav (referee) ; Španěl, Michal (advisor)
Zosúhlasovanie 3D modelov je často robené za pomoci registrácie mračien bodov. Úloha registrátie spočíva v nájdení transformácie, ktorá na seba zarovná dané mračná bodov. Existuje mnoho metód založených na hlbokom učení, ktoré sa daju deliť do dvoch kategórií. Tieto metódy zvyčajne poskytujú vyhodnotenie v rámci jednej kategórie a navyše na ro- zličných datasetoch či metrikách. Táto práca sa zaoberá hlbším prieskumom metód Lepard a FINet. Za pomoci datasetov ModelNet40 a Teeth3DS je vykonaná séria experimentov zameriavajúca sa na zložíté prípady registrácie. Experimenty ukázali, že FINet dokáže zarovnať predtým nevidené tvary s translačnou chybou 4.16% veľkosti modelu a rotačnou chybou 3.640 stupňov. Zatiaľ čo Lepard má translačnú chybu 6.73% veľkosti modelu a rotačnú chybu 7.265 stupňov.
Game with Haptic Feedback
Prokofiev, Oleksandr ; Beran, Vítězslav (referee) ; Polášek, Tomáš (advisor)
Tato bakalářská práce podrobně popisuje tvorbu digitální hry s názvem "Cut the Red!" která integruje technologii haptické zpětné vazby. Hra je 3D logická hra vyvinutá pomocí Unity a jejím cílem je zneškodnit bombu vyřešením různých miniher. Práce obsahuje úvod do herního průmyslu a jeho historii, zkoumání moderních alternativních přístupů k uživatelskému rozhraní a jejich aplikaci v herních ovladačích. Kromě toho podrobně popisuje proces vytváření dokumentu o designu hry a vysvětluje implementaci různých herních prvků. Hra je poté testována v krátkém uživatelském studiu, aby se získala zpětná vazba ohledně herních mechanik a celkového zážitku hráče.
Deep Learning for Image Stitching
Šilling, Petr ; Beran, Vítězslav (referee) ; Španěl, Michal (advisor)
Sešívání obrázků je klíčovou technikou pro rekonstrukci objemů biologických vzorků z překrývajících se snímků z elektronové mikroskopie (EM). Současné metody zpracování snímků z EM k sešívání zpravidla využívají ručně definované příznaky, produkované například technikou SIFT. Nedávný vývoj však ukazuje, že konvoluční neuronové sítě dokáží zlepšit přesnost sešívání tím, že se naučí diskriminativní příznaky přímo z trénovacích obrázků. S ohledem na potenciál konvolučních neuronových sítí tato práce navrhuje sešívací nástroj DEMIS, který staví na pozornostní síti LoFTR pro hledání shodných příznaků mezi páry obrázků. Dále práce navrhuje novou datovou sadu generovanou dělením obrázků z EM s vysokým rozlišením na pole překrývajících se dlaždic. Výsledná datová sada je použita pro dotrénování sítě LoFTR a k vyhodnocení nástroje DEMIS. Experimenty na dané datové sadě ukazují, že nástroj je schopen nalézt přesnější shody mezi příznaky než SIFT. Navazující experimenty na obrázcích s vysokým rozlišením a malými překryvy mezi dlaždicemi dále poukazují na výrazně vyšší robustnost oproti metodě SIFT. Dosažené výsledky celkově naznačují, že hluboké učení může vést k prospěšným změnám v oblasti EM, například k umožnění menších překryvů mezi snímanými obrázky.
Client Server Application for the Creation of File Pages for the PČR
Terbr, Filip ; Beran, Vítězslav (referee) ; Rydlo, Štěpán (advisor)
The diploma thesis is devoted to the design and implementation of a system for editing photographic documentation of the Police of the Czech Republic. The work includes an analysis of currently used technologies, a design of the client application, a design of the server part of the system and a description of the implementation of the client and server parts of the system. The resulting implementation of the server part is written in JavaScript with support for the Express.JS framework, the resulting client application is written in JavaScript using the Electron framework.
User Interface for Technology Control
Zapletal, Filip ; Beran, Vítězslav (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
This paper describes systems and user interfaces for monitoring and supervisory control of technological equipment. It describes basic approaches used to solve this problem, commonly used communication protocols and existing user interfaces. Based on those findings are defined requirements for design of a modern user interface for technology supervision and control, particularly in the area of clean and waste water distribution systems. The thesis concludes with a description of a user interface based on defined requirements and finally compares them with existing systems.
Mobile App for Sharing Playlists in a Band
Skoták, Jiří ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This bachelor thesis describes development of an application for sharing playlists in band. The application is developed for iOS in Objective-C language. The application is imple- mented using MVC software architectural pattern. The result is user-friendly application, suitable for managing band’s playlists. The main feature of this thesis is summary of recom- mendations for iOS platform, summary of principles for creating user-friendly application and introduction of band’s playlists management. 
Near field of the dipole antennas
Beran, Vlastimil ; Tkadlec, Roman (referee) ; Nováček, Zdeněk (advisor)
The thesis describes the radiation of dipole antennas in near field area. More methods for evaluation of spatial dipole field arrangement are compared. The work target for practical use is to create software for simulation of near field values placed in planar or cylindrical observation plane. The computer programme is applicable to single dipole or dipole array. The limits for human body exposition of non-ionizing radiation are here implemented for compliance purpose in hygienic evaluations. The simulated results of field distribution are possible to display as graphs or save to data file. The results of own calculation are compared with results obtained by some commercial software as well by measurement of field components under model conditions.

National Repository of Grey Literature : 748 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
See also: similar author names
8 BERAN, Václav
4 Beran, Vlastimil
9 Beran, Vojtěch
1 Beran, Vratislav
8 Beran, Václav
2 Beran, Vít
2 Beran, Vítězslav
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.