Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Scéničnost a hudebnost
Varadzinová, Hana ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gajdoš, Július (oponent) ; Hyvnar, Jan (oponent)
Základním tématem mé práce je charakteristika specifik zpěvně mluvního projevu a tvorba postavy v inscenaci Sclavi divadelního studia Farma v jeskyni. Specifický divadelní jazyk Framy je podmíněn specifickým procesem zkoušení. Východzímk bodem pro tvorbu je expedice k přímému živému kulturnímu zdroji.
Budování divadla
Hrbek, Daniel ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Gajdoš, Július (oponent) ; Císař, Jan (oponent)
V průběhu devadesátých let začal v pražských divadlech dynamický pohyb soivisející se změnou politického režimu, s nástupem nové generace divadelníků(Nastal proces výměn na postech určujících zaměření a poetiku jedotlivých scén), s koncepčními i živelnými proměnami pražské divadelní sítě a změnami ve financování kultury v Praze. Důsledkem tohoto pohybu byl vznik nových souborů a divadel (nebo jejich obnovení), ale také zánik nektrých tradičních scén.
Úvod do herectví
Janák, Aleš ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Gajdoš, Július (oponent) ; Císař, Jan (oponent)
Leningrad, listopad 1993. Kulturní dům Komsomolu na Vasilijevském ostrově. Zkoušky a cvičení divadelní probiologie, heldání a odkrývání základního článku divadla, vytyčování přesné hranice mezi živým a neživým na scéně. Z těchto pokusů vznikaly etudy a choreografie, které se na konci každého týdne představovaly pozvaným divákům. Nebyla to regulérní představení, ale demonstrace výsldků práce. Tak vznikalo první představení Vremia Durak (Čas Hlupá) Teatru Novogo Fronta
The Expression as life experience
Dočolomanský, Viliam ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Gajdoš, Július (oponent)
Obsahom tejto práce je reflexia praktík tvorby dvoch inscenácií súboru Farma v jeskyni, ktoré jsme vytvárali počas mojho doktorandského štúdia na DAMU pod vedením prof. Jaroslava Vostrého. Obidve incenácie vznikali na podnet základného výzkumu v zvolenom kulturnom teritoriu. Sonetom temné lásky predcházala výprava do Andalúzie, inscenácia Sclai- Emigrantova Píseň sa rodila z výpravy na východné Slovensko.
Bratři Karamazovi. Inscenace v Disku
Špinar, Daniel ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kudláčková, Jana (oponent)
Má diplomová práce nese název BRATŘI (KARAMAZOVI) ? INSCENACE V DISKu, ve které, jak už titul napovídá, popisuji přípravy a realizaci inscenace podle románu Bratři Karamazovi spisovatele F. M. Dostojevského ve školním divadle DISK. V úvodní kapitole se věnuji samotnému F. M. Dostojevskému, snažím se poodhalit jeho složité osobnostní rysy, a popisuji nejrůznější životní zvraty a zlomová data, která jej výrazným způsobem formovala a celkově tak ovlivňovala jeho tvorbu. V kapitole druhé, která se jmenuje ČETBA ROMÁNU A JEHO REFLEXE, odkrývám svůj čtenářský zážitek z románu Bratři Karamazovi, rozebírám jeho spletitý děj a poukazuji na formální i obsahovou specifičnost tvorby tohoto autora. Odpovídám zde také na otázku, proč se Dostojevskij stále a opakovaně dramatizuje a inscenuje na divadle. Třetí kapitola je nazvána PRÁCE NA DRAMATIZACI, a zabývám se v ní svými postřehy, úvahami a pracovními postupy během psaní dramatizace Bratři (Karamazovi). V poslední kapitole s titulem PRÁCE NA INSCENACI líčím konkrétní přípravu a celý proces zkoušení inscenace Bratři (Karamazovi) v divadle DISK. Detailně rozebírám scénografii, popisuji kostýmy, scénickou hudbu a narážím na herecké problémy, které vyvstávají v souvislosti se zkoušením Dostojevského. Kromě informací o inscenaci a fotografií z představení je k práci přiložen i samotný text dramatizace Bratři (Karamazovi).
Od mýtu k dramatickému textu
Janál, Zdeněk ; Vostrý, Jaroslav (oponent)
Tato práce vychází především z uvědomění si, že divadlo má smysl jedině tehdy, má-li náležitý společenský dopad. Účinnost divadla je tu srovnávána s účinností a principem mýtů. Každá společnost potřebuje řád. Ten byl v dobách archaických udáván mýtem, později náboženstvím, ale dnešní době vládne především chaos. Divadlo by mělo napomoci divákům/občanům nalézt ve společnosti opět pevný bod a uvědomit si podstatu lidského života, tak jako tomu kdysi pomáhaly mýty. Práce se dále zabývá pohádkou jako jedním z žánrů, kterým lze na společnost obrodně působit a zároveň ji i příjemně bavit. Další část je věnována hledání mýtového kořene dramatické postavy Malé mořské víly. Vodní panny jako všechny nadpřirozené bytosti mají prastarý původ a chceme-li pochopit jejich význam dnes, je nutné alespoň ve stručnosti nahlédnout k jejich kořenům. Na závěr se práce potýká s postavou Malé mořské víly ve vlastní stejnojmenné adaptaci Andersenovy pohádky. Malá mořská víla je typickou pohádkou, která má šanci výrazně společensky působit - a to nejen na vývoj nejmladších diváků, ale také na znovuobnovení víry v sílu lásky u dospělých diváků. Funkce pohádky a mýtů je zde protnuta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Vostrý, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.