Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Protetické náhrady horních končetin
Tomanová, Markéta ; Janoušek, Oto (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce shrnuje poznatky o protetických náhradách horních končetin, s hlavním zaměřením na myoelektrické protézy, tzv. bionické ruce. Práce poskytuje přehled mezi jednotlivými typy protéz horních končetin, od protéz kosmetických bez aktivní funkce, po aktivní myoelektrické ruce. Literární rešerše je provedena včetně přehledné tabulky, srovnávající výhody a nevýhody jednotlivých protéz horních končetin. Další část práce se zabývá přímo myoelektrickými končetinami, se zaměřením na dostupné protézy od jednotlivých firem, které se na výrobu těchto protéz specializují. Praktická část je zaměřena na snímání elektromyografických signálů přímo určených pro ovládání myoelektrických protéz. Navržené blokové schéma bionické ruky znázorňuje komponenty potřebné pro její činnost. Přiložený program umožňuje zpracovat signály naměřené pomocí systému Biopac. Výsledkem práce je funkční program založený na principu detekování nadprahových impulsů. Na základě výsledných binárních výstupů se po úpravách zobrazují konečné výsledky řízení protézy jak textově tak graficky.
Řízení myoelektrické protézy
Tomanová, Markéta ; Bubník, Karel (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Diplomová práce shrnuje poznatky o řízení myoelektrických protéz. Úvodní části práce se věnují problematice anatomie svalů a svalové kontrakce. Pokud jsou běžné funkce pohybu ruky omezeny, je třeba tento nedostatek kompenzovat pomocí protetických končetin. Mezi technicky nejnáročnější patří robotické protézy. V této práci je myoelektrická protéza nahrazena robotickou rukou, která je řízena pomocí elektromyografických signálů. Signály jsou snímány pomocí akviziční jednotky Biopac, dále zpracovány v prostředí LabVIEW a výkonný systém je řízen platformou Arduino.
Použití analgosedace při úrazech dětí v přednemocniční neodkladné péči
TOMANOVÁ, Markéta
Tématem této bakalářské práce je použití analgosedace při úrazech dětí v přednemocniční neodkladné péči. Úrazy dětí jsou v České republice závažným zdravotním, ekonomickým i sociálním problémem, neboť u dětí zejména v kojeneckém, batolecím a předškolním věku dochází k rychlému rozvoji pohybových schopností, avšak v této době ještě rozvoj rozumových schopností neumožňuje rozpoznávání nebezpečných situací. Každé náhlé zhoršení zdravotního stavu dítěte představuje zátěž nejen pro něj, ale i pro rodiče a všechny ostatní v jeho blízkosti. Vzhledem k menšímu zastoupení dětských pacientů v celkově širokém spektru zásahů zdravotnické služby, vyžadují malé děti zvýšenou péči, a proto je potřeba, aby se zdravotničtí záchranáři v této problematice dobře orientovali. Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat znalosti zdravotnických záchranářů v souvislosti s podáváním analgosedace při úrazech dětí v přednemocniční neodkladné péči. Kvantitativní výzkum je zaměřen na zdravotnické záchranáře pracující na stanovišti Zdravotnické záchranné služby v Českých Budějovicích a na oddělení ARO v nemocnici v Českých Budějovicích a.s. Na začátku teoretické části jsem se snažila přiblížit přednemocniční neodkladnou péči a specifika dětského věku. Velký podíl teoretické práce jsem věnovala kapitole analgosedace, ve které je pohled do historie, kde jsou vidět již prvopočátky analgezie a zvládání bolesti. Za důležité jsem považovala zmínit zásady podávání léků, aplikační cesty či užívaná farmaka. Poté už je věnovaná pozornost kapitole bolesti, tedy její definice, typy, prožívání bolesti dětmi a podrobnější rozpracování hodnotících škál. Jak již bylo řečeno, úrazy jsou velmi aktuálním tématem, a proto se další velká kapitola teoretické části věnuje právě úrazům. Praktická část se zaměřuje na mapování znalostí ohledně podávání analgosedace při úrazech dětí v přednemocniční neodkladné péči. Data byla sbírána od měsíce ledna do měsíce března roku 2014. Dotazníky byly osobně odevzdány formou tištěného dotazníkového formuláře, rozesílány byly i formou elektronickou. Celkem bylo odevzdáno 70 dotazníků, tj. 50 dotazníků na územní středisko RZP v Českých Budějovicích a 20 dotazníků na oddělení ARO v nemocnici v Českých Budějovicích a.s. Návratnost činila 82,8%, což představuje 58 vrácených dotazníků, které byly zahrnuty do následného vyhodnocení výzkumného šetření. Dotazovaní zdravotničtí záchranáři byli na začátku seznámeni s charakterem výzkumu s důrazem na zachování jejich anonymity. Jednotlivé otázky byly koncipovány tak, abychom získali potřebné informace k zodpovězení výzkumné otázky ("jaké jsou znalosti zdravotnických záchranářů v podávání analgosedace dětem v přednemocniční neodkladné péči") a tak splnili cíle této bakalářské práce. Dotazník obsahoval celkem 15 otázek, z nichž otázky 1-3 sloužily pro bližší zmapování dotazovaných. Následujících 12 otázek bylo záměrně voleno tak, abychom zjistili, zda mají zdravotničtí záchranáři znalosti týkající se analgosedace při úrazech dětí. Tato data byla poté graficky znázorněna a jednotlivé otázky samostatně vyhodnoceny. Pouze otázky číslo 4, 8, 9, 10, 11, 12, 13 a 14 byly zahrnuty do výzkumného šetření, aby se mohlo odpovědět na výzkumnou otázku. Stanovená výzkumná otázka byla statisticky pomocí Chí kvadrát testu vyhodnocena. Získaná hladina významnosti zamítla stanovené tvrzení ("dostatečné znalosti bude mít 75% respondentů") a potvrdila výsledky výzkumu, že znalosti zdravotnických záchranářů ohledně analgosedace nejsou dostatečné. Závěrem z výzkumu vyplývá, že zdravotničtí záchranáři by se měli více zajímat o oblast týkající se analgosedace u dětí, jejího podávání, dávkování či možných komplikací. Řešením by mohla být školení pro pracovníky Zdravotnické záchranné služby a to alespoň jednou lépe však dvakrát ročně.
Interaktivní výuka goniometrie a trigonometrie na SOU
TOMANOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá interaktivní výukou goniometrie a trigonometrie na Středním odborném učilišti. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje získané poznatky o interaktivní výuce, obecných a didaktických zásadách. Dále jsou zde uvedena základní pravidla tvoření výukových materiálů a srovnávání učebnic pro Střední odborná učiliště. Praktická část, nejen že obsahuje vytvořené pracovní listy, ale také manuály k programům, které jsou používány při zpracovávání výukového materiálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 TOMANOVÁ, Marie
14 TOMANOVÁ, Markéta
1 TOMANOVÁ, Martina
16 TOMANOVÁ, Michaela
2 Tomanová, Magdaléna
9 Tomanová, Marie
16 Tomanová, Michaela
3 Tomanová, Michala
1 Tomanová, Miroslava
2 Tomanová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.