Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Platonská a Archimédovská tělesa a jejich vlastnosti ve výuce matematiky na středních školách
Dohnalová, Eva ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Název práce: Platónská a archimédovská tělesa a jejich vlastnosti ve výuce matematiky na středních školách Autor: Eva Dohnalová Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. Abstrakt: Tato diplomová práce vznikla jako rozšíření mé bakalářské práce a je určena pro všechny zájemce o geometrii pravidelných a polopravidelných mnohostěnů. Jedná se o ucelený text shrnující stručnou historii, popis a klasifikaci těles pravidelných a polopravidelných. Obsahuje také důkaz Descartovy a Eulerovy věty a důkazy o počtu pravidelných a polopravidelných mnohostěnů. Lze ji také použít jako pomůcku při seznamování studentů s pravidelnými a polopravidelnými mnohostěny na středních školách. Text je doplněn obrázky z převážné části vytvořenými v modelovacích softwarech GeoGebra a Cabri3D. Klíčová slova: Pravidelné mnohostěny, platónská tělesa, Platón, polopravidelné mnohostěny, archimédovská tělesa, Archimédés, dualismus, Descartova věta, Eulerova věta.
Webová aplikace pro výuku základních poznatků z matematiky na střední škole
Pavlicová, Vladimíra ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Název práce: Webová aplikace pro výuku základních poznatků z matematiky na střední škole Autor: Vladimíra Pavlicová Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jarmila Robová, CSc. e-mail vedoucího: robova@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Předložená práce má za cíl sloužit jako výukový materiál pro žáky prvního ročníku středních škol, zaměřený na základní poznatky z matematiky. Konkrétně se zabývá učivem o mocninách a mnohočlenech. Tvoří ji dvě dílčí části - učební text, v němž je učivo srozumitelně vysvětleno a ilustrováno pomocí řešených příkladů; a úlohy k procvičení, v nichž si žáci mohou své znalosti ověřit, případně doplnit. Jelikož má práce formu webové aplikace, důraz je kladen na interaktivní prvky (např. krokovaná řešení, testy s výběrem z několika možností), které zvyšují atraktivitu předkládaného učiva pro žáky. Žáci si tudíž mohou učivo osvojit a procvičit zábavnou formou. Ke zvýšení zájmu žáků o tuto práci může přispět i fakt, že je volně přístupná na internetu. Klíčová slova: základní poznatky z matematiky, mocniny, mnohočleny
Webová aplikace pro výuku planimetrie
Kurka, Štěpán ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Tato práce vznikla jako webové stránky pro výuku planimetrie. Je určena především studentům a učitelům středních škol. Stránky jsou rozděleny na dvě hlavní části. Nejprve shrnutí středoškolské planimetrie, týkající se především trjúhelníků, čtyřúhelníků a množin bodů dané vlastnosti, poté čtyřicet příkladů na konstrukce. Tyto řešené úlohy jsou doplněny o applety dynamické geometrie programu GeoGebra, které jsou interaktivně závislé na měnitelném zadání. Součástí práce je zmapování již existujících stránek, a to v češtině, ve slovenštině, v angličtině a v němčině. Diplomová práce je rozšířením bakalářské práce stejného autora.
Komplexní čísla ve výuce matematiky na střední škole s využitím internetu
Šilarová, Lenka ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pavlíková, Pavla (oponent)
Práce je zamerena na téma komplexních císel ve výuce matematiky na strední škole. Je rozdelena do dvou cástí - hodnocení existujících a vytvorení nových webových stránek, které zpracovávají dané téma. V první cásti jsou popsány dostupné webové stránky zabývající se komplexními císly. Ty jsou zhodnoceny podle nekolika zvolených kritérií. Na základe provedeného rozboru jsou vytipovány ty stránky, které mohou zpestrit výuku daného tématu na strední škole a které jsou nejakým zpusobem zajímavé ci prospešné. Soucasne je poukázáno na stránky, pred kterými je treba studenty i jejich vyucující varovat. Druhou cást práce tvorí vlastní internetové stránky, kde je zpracováno zmínené téma. Definice a vety s dukazy jsou doplneny úlohami vcetne rešení. Vzniklé stránky jsou dynamické a využívají alespon z cásti možnosti Internetu. Obsahují interaktivní prvky ve forme Java-scriptu a Java-appletu, které slouží k dokreslení dané problematiky.
Webová aplikace: Základní poznatky z matematiky na střední škole
Pavlicová, Vladimíra ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Předložená diplomová práce má za cíl sloužit jako interaktivní výukový materiál především pro žáky prvního ročníku středních škol, zaměřený na základní poznatky z matematiky. První část práce se věnuje analýze existujících webových stránek, které korespondují s tématem diplomové práce. Hodnocena je nejen jejich odborná kvalita, ale také rozsah využití interaktivních prvků. Ve druhé části práce je představen vytvořený výukový materiál, který má formu webové stránky. Obsahuje učivo o mocninách a odmocninách, mnohočlenech a lomených výrazech. V souladu s aktuálními trendy je důraz kladen na vizualizaci učiva (schémata, grafické prvky) a také interaktivitu. Webové stránky navíc umožňují individuální výuku, neboť součástí všech cvičení je i řešení, tudíž uživatel získává okamžitou zpětnou vazbu. Stránky jsou volně přístupné.
Divisibility for talented students of secondary schools
Živčáková, Andrea ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bečvář, Jindřich (oponent)
Táto práca je výukový text určený žiakom stredných škôl. Jej cieľom je naučiť žiakov stredných škôl riešiť typické príklady o deliteľnosti, ktoré sa často vyskytujú v matematických korešpondenčných seminároch a v matematickej olympiáde. Čitateľ si v práci pripomenie základné pojmy z deliteľnosti (napr. prvočíslo, deliteľ, násobok), zoznámi sa s kritériami deliteľnosti číslami 2 až 20, diofantickými rovnicami a tiež praktickými použitiami prvočísiel v reálnom živote. Práca obsahuje jednú celú kapitolu príkladov a cvičení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Webové stránky určené pro výuku funkcí na střední škole
Richter, Jaroslav ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Slavík, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití internetu ve výuce funkcí na střední škole. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá již existujícími internetovými stránkami s tématem funkce. Nalezené stránky jsou stručně popsány a zhodnoceny. Na konci této části je uvedena tabulka s kritérii, podle kterých byly stránky hodnoceny. Druhou část práce tvoří nové webové stránky věnované výuce funkcí. Součástí je zpracování obecných vlastností funkcí, lineárních funkcí, kvadratických funkcí, funkcí s absolutními hodnotami, funkcí exponenciálních a logaritmických, funkcí mocninných a funkcí lineárních lomených. Interaktivní prvky jsou vytvořeny jako JAVA applety. JAVA applety názorně ukazují vliv jednotlivých koeficientů v předpisech funkcí na průběh grafu těchto funkcí. Součástí každé kapitoly jsou také testy, v kterých si student může ověřit nabyté znalosti.
Webová aplikace pro výuku algebraických rovnic vyšších stupňů na střední škole
Podhajská, Kristýna ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Webová aplikace pro výuku algebraických rovnic vyšších stupňů na střední škole Autor: Kristýna Podhajská Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jarmila Robová, CSc. E-mail vedoucího: robova@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Bakalářská práce je věnována algebraickým rovnicím vyšších stupňů. Práce by měla sloužit zejména jako rozšiřující výukový materiál pro žáky středních škol či jako doprovodný učební text pro učitele v matematickém semináři na střední škole. První část se věnuje opakování mnohočlenů, lineárních a kvadratických rovnic. Hlavní kapitoly tvoří kubické, binomické, trinomické a reciproké rovnice. U každého typu rovnic je uvedena stručná teorie a řešené příklady. Na závěr každé kapitoly jsou zařazeny neřešené úlohy a cvičení, které jsou určeny k ověření nabytých znalostí. Práce je zpracovaná ve formě webových stránek, které jsou k dispozici na internetu. Díky tomu je práce dostupná každému a také umožňuje použití interaktivních prvků, jako jsou applety z programu GeoGebra, krokování či skrytí řešení úlohy.
Využití internetu ve výuce goniometrie na střední škole
Motyčková, Marie ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Kašpar, Jan (oponent)
The thesis deals with the posibilities of using internet in teaching trigonometry. It is divided into two parts. Already existing web sites are the topic of the first part. Sites which were found are briefly described and classified. At the end of this part, table with criteria used for classification of the sites is stated. Second part of the thesis consists of new web sites concerning trigonometry. Goniometric functions with their graphs, evaluating of values, definitions by unit circle, etc. are included. Interactive elements are implemented as Java applets. Applets are also heavily used for ilustrating trigonometric section of web sites. This section includes trigonometric theorems with proofs and exercises which use them in solutions. Proofs and exercises are supplemented by Java scripts which stepwise reveal help.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.