Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klavírní dílo Igora Stravinského
Marfynets, Nataliya ; Toperczer, Peter (vedoucí práce) ; Leichner, Emil (oponent)
Ve své práci jsem považovala za správné nejprve nastínit stručný vývoj tvorby Igora Stravinského.Dále jsem se pokusila "zmapovat" vznik některých významných klavírních děl autora. Nakonec jsem připojila několik interpretačních poznámek ke klavírnímu umění Igora Stravinského.
J.Brahms - Drobné klavírní skladby s přihlédnutím k intermezzům
Nedorostová, Klára ; Langer, Miroslav (vedoucí práce) ; Leichner, Emil (oponent)
V této diplomové práci s názvem J.Brahms - drobné klavírní skladby, se zaměřuji na poslední opusy klavírních skladeb, zejména na op. 117. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V první stručně přiblížím autorův život a jeho nejvýznamnější kompozice. Poté se zmíním o okolnostech, souvislostech a významu pojmu klavír ve skladatelově tvorbě, zároveň také o výrazových prostředcích, které jsou pro Brahmse typické. Dále uvádím kompletní přehled tvorby pro tento nástroj, díla menších forem popisuji více do detailu. Nejobšírněji se zabývám pozdním klavírním opusem Tři intermezza, op. 117, kde rozebírámjednotlivé skladby více dopodrobna. Práci uzavírá kapitola věnovaná vůbec posledním klavírním dílům Brahmsova hudebního odkazu.
POZDNÍ OBDOBÍ, KLAVÍRNÍ SONÁTY LUDWIGA VAN BEETHOVENA
Mašek, Michal ; Leichner, Emil (vedoucí práce) ; Krajný, Boris (oponent) ; Langer, Miroslav (oponent)
V magisterské práci s názvem POZDNÍ OBDOBÍ, KLAVÍRNÍ SONÁTY LUDWIGA VAN BEETHOVENA, jsem se zaměřil na období skladatelova života, kdy psal své poslední klavírní sonáty. Snažil jsem se podat pohled na toto období v souvislostech. V souvislostech s vývojem nástroje, doby, a zejména pak poukázat na jeho myšlenkové pochody a stavy duše, které zaznamenal do hudby jako nikdo jiný. Zabývám se také otázkou, proč právě klavír byl tak důležitý nástroj v životě tolika skladatelů, proč právě jemu je věnováno tolik literatury, proč má tak výjimečné postavení. Zmiňuji nejvýznamnější interprety, nesrovnávám je však mezi se sebou, ale snažím se poukázat na rozdíly jejich verzí provedení cyklů. Na závěr dávám do souvislosti pohled na celý cyklus, jako na jedno veliké dílo.
Klavírní sonáta f moll op. 5 Johannesa Brahmse
Jarošová, Olga ; Leichner, Emil (vedoucí práce) ; Klánský, Ivan (oponent)
Tato bakalářská diplomová práce pojednává o Klavírní sonátě f moll op. 5 Johannesa Brahmse. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V krátkém úvodu jsou zmíněny důvody pro výběr tohoto tématu. První kapitola shrnuje Brahmsův život a jeho významná díla, druhá kapitola se zabývá podrobněji inspiračními zdroji a důležitými osobnostmi v životě Brahmse před vznikem sonáty f moll. Třetí kapitola tvoří těžiště práce a je podrobnou analýzou sonáty. Poslední kapitola shrnuje kompoziční prostředky užité v tomto díle a zabývá se jeho interpretací.
Petr Eben: Klavírní trio
Fialová, Terezie ; Leichner, Emil (vedoucí práce) ; Bilinská, Kvitoslava (oponent)
Na začátku bych se chtěla zmínit o tom, že jsem dlouho přemýšlela, jak svoji bakalářskou práci koncipovat. I když se dnes, bohužel již uzavřené, dílo Petra Ebena těší velkému zájmu široké odborné veřejnosti a existují dvě monografie na toto téma, myslím že stále existuje prostor pro detailní analýzu jeho konkrétních skladeb. Proto jsem se rozhodla zaměřit se na analýzu Klavírního tria, se kterým mám již svoji osobní interpretační zkušenost - nejen na pódiu při živém provedení, ale i při natáčení a následné práci ve studiu. Díky této zkušenosti se pokusím zhodnotit samotné dílo podle mého nejlepšího svědomí. Práci jsem začala stručnou biografií autora, po ní následuje krátký komentář k jeho skladbám z ostatních žánrů a teprve na základě tohoto úvodu se dostávám k samotnému triu, které rozebírám nejprve obecně a poté postupně po jednotlivých větách. Snad to bude pro čtenáře poutavé a zajímavé a otevřou se mu nová a dosud neobjevená zákoutí Ebenovy tvorby.
Klavírní improvizace na základní umělecké škole
Náhlá, Silvie ; Langer, Miroslav (vedoucí práce) ; Leichner, Emil (oponent)
Po krátkém úvodu bakalářská práce specifikuje pojem improvizace a její jednotlivé druhy. V další kapitole rámcově postihuje historický vývoj improvizace od hudebních počátků po současnost, za účelem podtržení jejího významu z hlediska kompozičního i interpretačního. Jsou zde také zmíněny významné osobnosti hudební historie a jejich přínos pro tuto oblast Dále se práce soustředí na oblast pedagogickou. Nejprve nabízí stručný přehled názorů významných pedagogů minulosti na toto téma. Následující kapitoly se zabývají možnostmi využití klavírní improvizace při výuce na základním stupni českých hudebních škol, jsou zde zmíněny dostupné metodické materiály a nastíněny praktické pokyny pro výuku.
Robert Schumann-Phantasiestucke op.12+zařazení do úvahy o specifickém charakteru ranného díla skladatele
Voráček, Pavel ; Langer, Miroslav (vedoucí práce) ; Leichner, Emil (oponent) ; Malý, František (oponent)
Cílem této bakalářské práce je získat komplexnější pohled na klavírní dílo Roberta Schumanna. Skrze dílo Phantasiestücke op. 12, které je ve své struktuře a hudební náplni velmi průzračné, se autor práce hledá a objasňuje hlavní společné prvky dalších děl klavírní tvorby ranného období Roberta Schumanna.
Život a dílo klavíristky Noemi Jirečkové
Hanáková, Radka ; Langer, Miroslav (vedoucí práce) ; Leichner, Emil (oponent)
Cílem této práce bylo shromáždit dostupné materiály o klavíristce Noemi Jirečkové a vytvořit ucelený portrét této osobnosti. V první kapitole je stručná historie a význam rodu Jirečků. Samotný životopis Noemi Jirečkové je obsahem kapitoly druhé. Zachycuje dětství ve Vídni, rodinné zázemí a první zkušenosti ve hře na klavír. Následovala studia ve Výmaru a rozsáhlá koncertní činnost, která vyvrcholila v turné s F. Ondříčkem. Kvůli zdravotním obtížím však byla nucena ve třiatřiceti letech zanechat koncertní činnosti. Další obsáhlá kapitola jsou ukázky z uměleckých kritik vystoupení Noemi Jirečkové, na něž navazují kapitolou následující vzpomínky jejích přátel a pamětníků. Práce je doplněna fotografiemi, ukázkami kritik a koncertních plakátů.
R. Schumann: Klavírní koncert A-moll op. 54
Nakachi, Makiko ; Toperczer, Peter (vedoucí práce) ; Malý, František (oponent) ; Leichner, Emil (oponent)
Ve své práci se zabývám romantismem a hudbou období romantismu. Konkrétně se věnuji životu R. Schumanna a jeho přístupu ke komponování. Další část práce pak tvoří rozbor klavírního koncertu a-moll, op. 54.
Klavírní dílo Roberta Schumanna se zaměřením na op. 16 Kreisleriana
Hutyrová, Eva ; Leichner, Emil (vedoucí práce) ; Malý, František (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na klavírní dílo Roberta Schumanna. Hlavním smyslem je popsat skladatelův přínos právě v oblasti klavírní tvorby. Podrobně je zde analyzována pouze Kreisleriana op. 16, kterou se tato práce zejména zabývá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.