Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza půdorysně zakřivených závěsných a visutých lávek
Koláček, Jan ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na statickou a dynamickou analýzu půdorysně zakřivených zavěšených a visutých lávek pro pěší, které jsou zavěšeny pouze na vnitřní straně mostovky. První část práce se zabývá analýzou rovnováhy mostovky v příčném směru při jednostranném zavěšení příčného řezu. Cílem je navrhnout průřez a jeho uspořádání tak, aby mostovka nebyla od zatížení vlastní tíhou a stálým zatížením namáhána kroutícím momentem. Pro ověření podmínek rovnováhy v příčném směru s vlivem a bez vlivu předpětí byla vypracována jednoduchá studie. Další část práce se věnuje vytvoření studie půdorysně zakřivené zavěšené lávky pro pěší. Ve studii bylo detailně popsáno nalezení výchozího stavu konstrukce a provedla se základní statická a dynamická analýza za použití dostupného software. Úkolem statické analýzy bylo popsat odezvu konstrukce na nejčastěji působící zatížení, nikoliv však návrh a dimenzování v souladu s platnými normami. Dynamická analýza umožnila ověřit náchylnost konstrukce k vibracím a jiným škodlivým účinkům vynuceného kmitání, které nabývají na významu u lávek pro pěší díky jejich štíhlosti. Dalším cílem práce bylo vypracování studie zakřivené visuté konstrukce zavěšené pouze na vnitřním okraji. Ucelený postup analýzy těchto konstrukcí nebyl obsažen v žádné dostupné literatuře. Zejména nalezení výchozího stavu visutého lana není nikde a nikým zdokumentováno. Studie byla analyzována se stejnou geometrií jako u předchozí zavěšené varianty, aby bylo možné tyto druhy konstrukcí porovnat. Nakonec se provedla statická a dynamická analýza. V poslední části práce se ověřilo na plně funkčním fyzikální modelu v měřítku 1:10 konstrukční řešení, navržený postup hledání výchozího stavu konstrukce, odezva konstrukce na statické zatížení a zjistila se mezní únosnost konstrukce. Důležitým krokem bylo vyhodnocení a srovnání výsledků z provedeného fyzikálního modelu proti výpočtovému matematickému modelu z pohledu výchozího stavu, statické a mezní zatěžovací zkoušky.
Lávka pro pěší přes řeku Svitavu
Bezručová, Kristína ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Svitavu. Byli vypracovány tři varianty přemostění. Pro posouzení byla vybrána varianta rámové konstrukce o jednom poli s parabolickým náběhem. Výpočet účinků zatížení je provedený v programu Scia Engineer. Pro posouzení byl použit program MS Excel. Návrh a posouzení bylo provedeno dle evropských norem. Fáze výstavby konstrukce nebyly uvažovány.
Novostavba rodinného domu v Poříčí nad Sázavou
Figuli, Juraj ; Perla, Jan (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh a posouzení nosných prvků stropní konstrukce dvou-podlažního rodinného domu. Součást desky tvoří dvojice průvlaků a překladů. Pro velkorozponové průvlaky jsem zvolil dvě varianty řešení. První variantu tvoří čistě železobetonové prvky a v druhé variantě je pro průvlaky použito předpětí, kvůli požadavku snížení konstrukční výšky. Základní model, jsem řešil pomocí výpočetního programu Scia Engineer 2013, a to tak, že jsem v programu udělal plošný model stropní desky a prutové prvky jsem připojil k desce jako žebra. Zvoleným předpětím se snížila konstrukční výška, a tak se docílilo požadovaného vzhledu.
Železobetonový most přes řeku Budišovku
Sehnalová, Markéta ; Požár, Michal (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Výsledkem bakalářské práce je návrh železobetonové deskové mostní konstrukce o jednom poli. Pro návrh byly zpracovány dvě studie – s konstantním průřezem a lichoběžníkovým průřezem. Pro podrobný výpočet byla vybrána varianta s konstantním průřezem. Výpočtový model byl vytvořen v programu SCIA Engineer 16.1 jako deskostěnový model. Konstrukce je podepřena bodově na hrncových ložiscích.
Lávka přes řeku Dyji v Břeclavi
Tomášková, Eliška ; Kulhavý, Tomáš (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením betonové visuté lávky. Jednalo se především o řešení nosné konstrukce. Model byl vytvořen v programu Midas Civil, pro účely posouzení příčného směru byl použit program SCIA Engineer. Posouzení proběhlo v souladu s platnými normami.
Spojitý komorový nosník přes údolí
Haluška, Ľuboš ; Svadbík,, Petr (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této Diplomové práce se zabývá návrhem silničního mostu mezi obcemi Brodzany a Partizánske, přemosťující údolí. Byly navrženy 3 varianty. Zvolená varianta je spojitý komorový nosník s šikmými stěnami, dodatečně předpjatý kabely se soudržností. Statická analýza zahrnuje vliv výstavby pomocí TDA. Konstrukce byla posuzována na dočasné a trvalé návrhové situace. Návrh a posouzení byly provedeny dle EC.
Model of a prefabricated footbridge for teaching
Gaidos, Daniel ; Koláček, Jan (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
The subject of this thesis was to design a test model of a foot bridge built out of sets of blocks, coupled by prestressing monostrands into one beam. Created model will serve as a test model during the training of machinists on tensioning equipment. Static model for results from load cases was created in Scia Engineering 20.0. Assessment and dimensioning were solved in the MS Excel program. The structure was assessed for the limit state of load-bearing capacity and serviceability. Analysis and calculations are compliant to up-to-date codes and respect the fundamentals of analysis due to limit states.
Jednopolový rámový most
Kapsa, Štěpán ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem jednopolové rámové konstrukce silničního mostu, která je založena hlubinně na pilotách. Vzhledem k velikosti rozpětí 26 m jsou v nosné konstrukci navrženy dodatečně předpjaté kabely. Konstrukce je analyzována prostorovým prutovým modelem a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti ve směru podélném a příčném. Součástí návrhu je studie vlivu podepření výpočetního modelu a srovnání působení aktivního a klidového zemního tlaku na konstrukci.
Jednotrámový most
Lachová, Alžběta ; Zich, Miloš (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh silničního mostu o jenom poli. Most převádí komunikaci kategorie S7,5 přes říční tok. Byly navrženy 3 varianty, ze kterých byla varianta A dále zpracována. Jedná se o jednotrámovou dodatečně předpjatou konstrukci o rozpětí 24 m. Konstrukce je navržena a posouzena na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti. Výpočet účinků zatížení probíhal za pomocí programu Scia Engineer 19.1. s kontrolou ručním výpočtem v programu Excel.
Konstrukce podporovaná kabelem
Kolář, David ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky přes řeku. Ze tří variant, které se liší statickým uspořádáním, byla vybrána konstrukce lávky podporovaná kabely, tzv. zavěšená. Jedná se o konstrukci sestávající z parabolické monolitické předpjaté mostovky, která je zavěšená na dva svislé pylony konického tvaru pomocí závěsů. Lávka je situována kolmo ke korytu řeky a její celková délka je 57,465 m. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí softwaru Scia Engineer 20.0 na prutovém a deskovém modelu a pro ruční kontrolu některých dílčích výsledků byl využit program MS Excel. Návrh předpětí, posouzení mezních stavů použitelnosti a únosnosti, dimenzování bylo provedeno ručně podle platných norem a předpisů. K posouzení pylonu na kombinaci dvouosého ohybu a normálové síly byly využity moduly výpočetního softwaru IDEA StatiCa 9 a některé z těchto výsledků byly taktéž kontrolovány ručně, avšak jedná se pouze o zjednodušenou kontrolu. Práce neuvažuje fáze výstavby, ztráty předpětím jsou stanoveny odhadem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Koláček, Jakub
1 Koláček, Jiří
4 Koláček, Jozef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.