Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cyklus OKO - pohled na současnost jako průkopník soukromé televizní dokumentární tvorby počátku 90. let u nás
Tichá, Jolana ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Bakalářská práce pojednává o počátcích soukromého podnikání v oblasti výroby televizních dokumentárních filmů, a to na příkladu společnosti FEBIO a jejího prvního televizního dokumentárního cyklu OKO - pohled na současnost. Práce s využitím informací získaných z osobního rozhovoru s blízkým spolupracovníkem zakladatele společnosti přibližuje okolnosti, za nichž vznikaly soukromé produkční filmové a televizní společnosti u nás. V souvislosti s tím práce popisuje vznikající spolupráci mezi médiem veřejné služby a komerčním sektorem. Analyzuje první sérii filmů cyklu OKO - pohled na současnost, vysílaného v letech 1992-1996 Českou televizí. Analýza se zaměřuje na deset filmů a zkoumá je s ohledem na vztah tématu a režiséra, osoby vystupující ve filmu, zvolenou strukturu dokumentu a identifikaci tzv. klíčové situace, které nejvíce charakterizují přístup autora k tématu.
Digitalizace televizního vysílání ve Spojených státech
Boch, Vítězslav ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá přechodem na zemské digitální televizní vysílání ve Spojených státech. Jejím cílem je představit způsob, jakým ve Spojených státech došlo k zavedení digitálního vysílání a vypnutí analogového vysílání a jak se tato změna projevila na televizním trhu a využití rádiového spektra. V úvodní části je vysvětlen kontext, v jakém americký televizní trh vznikal a vyvíjel se až do počátku 90. let, kdy byla zahájena jednání o digitální televizní vysílání. Důvodem pro vývoj nové televizní normy byla touha vysílat ve vysokém rozlišení obrazu. Způsob, jakým byla ustanovena vysílací norma ATSC, je vysvětlen ve 4. kapitole. Následná kapitola popisuje, jak se postupně rozšiřovalo pokrytí digitální televize a jaké náklady to přineslo divákům. Práce dále popisuje aukce rádiového spektra a změny vysílacího trhu, které digitalizace televizního vysílání ve Spojených státech přinesla. Po dokončení digitalizace vyvstala potřeba znovu otevřít debatu o standardu pozemního vysílání, protože stávající norma již zastarávala a neumožňovala vysílání v ultra vysokém rozlišení obrazu, což vyústilo ve vývoj normy ATSC 3.0, která umožňuje umístit do pozemního vysílání větší počet programů a zároveň rozšířit televizní vysílání i na další zařízení.
Nové formy dokumentární tvorby v prostředí internetu
Beranová, Kamila ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Nové formy dokumentární tvorby v prostředí internetu" se zabývá interaktivním webovým dokumentem, který vznikl jako nová forma dokumentární tvorby spojením dokumentárního filmu a internetu. Na třech interaktivních webových dokumentech je provedena analýza narativní struktury a analýza formálních prvků, které specifikují, jakým způsobem tyto nové dokumentární formy vypráví příběh, jak se projevuje přítomnost interaktivity a také, jak se liší od tradičního dokumentárního filmu. V teoretické části jsou definovány základní pojmy týkající se dokumentaristiky, interaktivity a narativní struktury interaktivních děl. Praktická část obsahuje zmíněné analýzy, vyhodnocení a také srovnání výsledků analýz, které dokazují rozdílné povahy a fungování vybraných interaktivních projektů. Tato práce dokládá jejich nové charakteristiky a typologii, čímž dokazuje, že internet rozvíjí dokumentární tvorbu ne jedním, ale několika směry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Křemen, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.