Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza poškození dopravního letounu při teroristickém útoku
Čížková, Markéta ; Jetela, Václav (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá důvody vedoucími k teroristickým útokům a stručným výčtem některých útoků na dopravní letouny. Dále se zaměřuje na letoun jako cíl teroristického útoku, zejména na drak letounu jako základní sledovanou část. Závěrem teoretické části je výčet typů leteckých konstrukcí trupu z hlediska konstrukčního řešení přenosu zatížení. Praktická část stanovuje odhad poškození vzniklého zásahem raketou s tříštivou hlavicí. Tento odhad je posléze aplikován na ilustrační případ. V následujících kapitolách je proveden výpočet kritické síly u panelu zatíženého tlakem v závislosti na různém charakteru a rozsahu poškození. Poté se práce věnuje vyhodnocení získaných výsledků, které jsou shrnuty také v závěrech práce.
Fatigue Crack Growth Retardation Techniques for the Integral Airframe Structure
Jetela, Václav ; Růžička, Milan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
A problem with fast crack propagation arose from utilizing integral airframe structure. One of the techniques to slow down crack propagation and prolong the fatigue life is the application of crack retarder. The aim of this thesis is to compare the performance of additively manufactured crack retarders with bonded ones in terms of the fatigue life, crack growth rate and delamination. In case of the bonded crack retarders; no attention has been paid to the crack retarders made of stainless steel. The stainless steel appears to be a suitable candidate for its coefficient of thermal expansion close to the aluminum, high strength and elastic modulus. Regarding the additively manufactured crack retarders, little or no attention has been paid to the crack retarders made of metals different than the base structure. To address this research gap, two distinctive technologies were selected: cold spray and ultrasonic consolidation. Using the cold spray, the titanium and stainless steel crack retarders were deposited. Using the ultrasonic consolidation, the stainless steel crack retarders were welded. In the experimental work, the crack advance was visually observed. The crack retarder delamination was monitored using the pulsed thermography with subsequent Thermographic Signal Reconstruction. Bonded stainless steel crack retarders proved to be an suitable alternative to the already proven carbon fibre crack retarders. Stainless steel retarders significantly lowered the fatigue crack growth rate which resulted in longer fatigue life. However, all cold sprayed crack retarders accelerated crack growth rate and led to the specimen's premature failure. Ultrasonically consolidated crack retarder with two steel layers was the most effective in the life prolongation. The study also proved, that the delamination in the ultrasonically consolidated metal laminates can be detected using pulsed thermography.
Design proposal and analysis of the 3D printed 1U CubeSat frame
Kilián, Ondřej ; Jetela, Václav (oponent) ; Lazar, Václav (vedoucí práce)
This thesis contains the process of design and subsequent FEM analysis of a CubeSat class satellite with accordance to the “CubeSat Design Specification” from Californian Polytechnic State University revision 14. The software used for the design and generation of supportive materials is the Autodesk Inventor Pro 2020, generation of the G-code for printing is done in the PrusaSlicer 2.4.1. software and the analysis are done in the MSC Pantran and MSC Nastran software package. The overall design is considered as successful as it meets all the criteria, and the analysis shows that it can withstand the loads present in the launch process to the earth’s orbit.
Analýza poškození dopravního letounu při teroristickém útoku
Čížková, Markéta ; Jetela, Václav (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá důvody vedoucími k teroristickým útokům a stručným výčtem některých útoků na dopravní letouny. Dále se zaměřuje na letoun jako cíl teroristického útoku, zejména na drak letounu jako základní sledovanou část. Závěrem teoretické části je výčet typů leteckých konstrukcí trupu z hlediska konstrukčního řešení přenosu zatížení. Praktická část stanovuje odhad poškození vzniklého zásahem raketou s tříštivou hlavicí. Tento odhad je posléze aplikován na ilustrační případ. V následujících kapitolách je proveden výpočet kritické síly u panelu zatíženého tlakem v závislosti na různém charakteru a rozsahu poškození. Poté se práce věnuje vyhodnocení získaných výsledků, které jsou shrnuty také v závěrech práce.
Závislost mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin
Růžička, Martin ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o závislosti mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin. V úvodu je zpracován přehled hlinkových slitiny a jejich charakteristiky. Následuje rozbor zpracování slitin hliníku, kde je velká část věnována průběhu precipitačního vytvrzování. V druhé části práce je obsažena praktická část, která popisuje metodiku měření tvrdosti a pevnosti v tahu s popisem procesu měření. Na konci jsou naměřena data zpracována do grafu a výsledky vyhodnoceny.
Advanced materials, manufacturing and hi-tech components testing for space technology development
Čuda, Adam ; Jetela, Václav (oponent) ; Mašek, Jakub (vedoucí práce)
This bachelor thesis summarizes requirements on selection, processing and general management with materials used in space industry which subjects to strict regulations given by ECSS standards. The thesis is focused particularly on materials and their processing used in miniature heat switch project. Outcome of the work is a summary of essential requirements, establishment of accessible sources of information and potential suppliers list and proposition of a manufacturing plan of a component.
Podvozek a nákladní prostor soutěžního modelu letounu
Bazakas, Christos ; Jetela, Václav (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem podvozku a nákladního prostoru soutěžního letounu pro soutěž SAE Aero Design East 2020. V úvodu této práce jsou zmíněny požadavky soutěže a rozbor pravidel, které se přímo dotýkají řešené problematiky. V následující části jsou formou rešerše zhodnoceny známé uspořádání podvozků. Práce dále pokračuje analýzou nejvhodnějšího vnějšího tvaru nákladového prostoru a uspořádáním nákladu uvnitř. Práce je zakončena konstrukčním návrhem nákladového prostoru a podvozku s ohledem na pravidla soutěže a realizaci.
Inteligentní materiály v letectví
Riger, Rostislav ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá inteligentními materiály a jejich aplikacemi v letectví. V teoretické části je vysvětleno, co rozumíme pod pojmem inteligentní materiály a čeho chceme s jejich použitím dosáhnout. Dále jsou tyto materiály seřazeny podle principu fungování a popsány. V praktické části je práce zaměřena na konkrétní aplikace inteligentních materiálů v letectví. Někdy se jedná pouze o teoretické aplikace, které nebyly ještě použity.
Konstrukční návrh bezpilotního prostředku vyráběného technologií FDM
Sladký, Martin ; Jetela, Václav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem bezpilotního prostředku vyráběného technologií FDM. Úvodní část se věnuje stručnému přehledu technologií 3D tisku a rešerši konstrukčních strategií využívaných pro výrobu 3D tištěných letounů. Druhá část se věnuje samotnému konstrukčnímu návrhu. Byly navrženy dva typy wingletů, křídlo a centroplán. Jednotlivé části letounu byly převedeny do formátu G-code a vytištěny na 3D tiskárně. Na závěr proběhlo sestavení letounu.
Evaluation of dynamic damage of composite structure
Štefanovič, Peter ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
The first part of the diploma thesis with name „Evaluation of dynamic damage of composite structure“ focuses on designing device for impact experiments and suitable laminate samples made from prepregs. The conditions and problems of impact tests are also demonstrated here. The second part of the thesis deals with non-destructive control of damaged specimens based on thermography. This is mainly the extent of defects in the impaired area and the evaluation of results using the pulse infrared thermography method. Finally, the relative deviation in the crack size comparison between the visual method and thermographic are compared. Consequently, the residual strength of the damaged samples against undamaged specimens are compared using bending tests.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.