Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pravidelná a polopravidelná tělesa ve vyšších dimenzích
Pekař, Vojtěch ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Hromadová, Jana (oponent)
Tato práce se věnuje vícedimenzionálním objektům, které jsou v běžném euklidovském prostoru známé jako Platónská a Archimédova tělesa. Ačkoli popisujeme především útvary čtyřrozměrné a jejich vztah k prvkům dimenze nižší, je text formulován tak, aby zahrnoval i dimenze jiné, pokud je to v daném případě možné. V zahraničí existují práce zabývající se podobnými tématy, většinou jsou však založené na znalostech vysokoškolské algebry alespoň na základní úrovni. Náš přístup používá metody podobající se těm běžně vyučovaným v deskriptivní geometrii, což vyžaduje nemalý počet ilustrací. Látka se tak stává přístupnou i pro studenty středních škol se zájmem obohatit svojí prostorovou představivost.
Využití internetu při výuce kuželoseček na střední škole
Effenberger, Věra ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Název práce: Využití internetu při výuce kuželoseček na střední škole Autor: Bc. Věra Effenberger Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí práce: RNDr. Jana Hromadová, Ph.D. e-mail vedoucího: Jana.Hromadova@mff.cuni.cz Abstrakt Tato diplomová práce zabývající se problematikou kuželoseček je určena zejména učitelům deskriptivní geometrie a studentům středních (popř. vysokých) škol. Může sloužit přímo jako pomůcka při výuce kuželoseček či při samostudiu, jelikož obsahuje mnoho názorných obrázků a dynamických apletů vytvořených v programu GeoGebra, které doplňují sepsaný teoretický text. V práci jsou vyjmenovány definice, vlastnosti a nejrůznější konstrukce jednotlivých kuželoseček. Dále je zde popsán jejich vznik jakožto rovinných řezů rotační kuželové, resp. válcové plochy, oskulační kružnice a sdružené průměry. Přílohu tvoří sbírka příkladů různé obtížnosti, která může sloužit jako kontrola získaných vědomostí. Klíčová slova: elipsa, hyperbola, parabola, ohniska, tečny, normály, konstrukce kuželoseček
Geometrie papíru
Hatschbachová, Jana ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Surynková, Petra (oponent)
Skládání papíru je nedoceněnou metodou s řadou zajímavých využití v reálném životě. Od japonského tradičního origami jsme se dnes díky aplikování matematických principů dostali k jeho využití v kosmickém výzkumu či v medicíně. V práci jsou vysvětlena základní pravidla geometrie papíru a její odlišnost od eukleidovské geometrie. Úlohy zdvojení krychle či trisekce úhlu neřešitelné v~eukleidovské geometrii lze překládáním papíru celkem jednoduše vyřešit. Práce obsahuje náměty pro učitele matematiky od ZŠ po SŠ jak využít skládání papíru přímo ve výuce matematiky. Nalezneme zde jednoduché ověření Pýthagorovy věty či konstrukce kuželoseček. Fyzická manipulace s papírem totiž pomáhá upevnit probírané téma, rozvíjí prostorovou představivost a zručnost.
Aplikace deskriptivní geometrie v kartografii
Vlčková, Jana ; Moravcová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hromadová, Jana (oponent)
Název práce: Aplikace deskriptivní geometrie v kartografii Autor: Jana Vlčková Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D., Katedra didaktiky matema- tiky Abstrakt: Tato práce se zabývá konstrukcí zeměpisných sítí v mapách a slouží jako pod- klad ke studiu a výuce pro učitele i studenty středních i vysokých škol, kteří jsou zaměření na obor kartografie. Práce obsahuje sedm kapitol, z nichž první popisuje základní pojmy použité v práci. Ostatní kapitoly se zabývají rozborem zvolených kartografických zobra- zení, přičemž první tři se týkají zobrazení globu do roviny, další dvě na válcovou plochu a poslední na kuželovou plochu. Ke každé kapitole jsou přiloženy konstrukční úlohy slou- žící k procvičení látky. Klíčová slova: kartografická projekce, azimutální projekce, ortografická projekce, gnómo- nická projekce, stereografická projekce, válcová projekce, kuželová projekce 1
Finanční gramotnost na základní škole
Helus, Jiří ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
V roce 2020 bylo v České republice zhruba 6,7 % obyvatel v exekuci. Nejpravděpodob- nější příčinou je nízká finanční gramotnost populace, jejíž základy získáváme na základní škole. Položili jsme si otázku, zdali se finanční gramotnost na základní škole žáci skutečně naučí. Podklady pro plán výuky finanční gramotnosti jsme hledali v rámcovém vzdělá- vacím programu. Pomocí dotazníku pro učitele jsme mimo jiné zjistili, že počet hodin věnovaných finanční gramotnosti je velice nízký. Naplnění rámcového vzdělávacího pro- gramu jsme ověřili testem pro žáky základní školy. Test vyplnilo 113 žáků. Z testu jsme usoudili, že žáci mají nízké znalosti z finanční gramotnosti. Situaci po základní škole jsme vyhodnotili na základě výsledků totožného testu, který vyplnilo 157 absolventů základní školy. Výsledky dopadly lépe než v případě žáků. Navrhli jsme kroky pro zvýšení finanční gramotnosti, mezi které patří například navýšení hodinové dotace její výuky. 1
Aplikační úlohy z geometrie
Dočekalová, Zuzana ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Surynková, Petra (oponent)
Práce se zabývá problematikou aplikačních úloh týkajících se geometrických problémů. Byla provedena rešerše zaměřená na tyto úlohy v existujících sbírkách vydaných v různých časových obdobích. Následně vzniklo 10 nových aplikačních úloh různých obtížností (od úrovně matematiky nižšího stupně víceletých gymnázií až po úroveň maturitního semináře z matematiky) a různých témat (od planimetrie a trigonometrie, přes stereometrii až po analytickou geometrii).
Výuka geometrické řady metodou CLIL s využitím německého jazyka
Korcová, Aneta ; Moravcová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hromadová, Jana (oponent)
Jádrem práce je realizace tří vyučovacích hodin matematiky vedených metodou CLIL, která integruje výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka. Tématem vyučovacích hodin byla nekonečná geometrická řada a jako cizí jazyk byl zvolen jazyk německý. První část práce zavádí nejdůležitější definice a věty týkající se posloupností a geometrické řady. Jsou porovnány přístupy České republiky a dvou německy mluvících zemí, Rakouska a Německa, ve vztahu k výuce nekonečné geometrické řady. Dále jsou porovnány dostupné výukové materiály vybraných zemí a analyzovány aplikované vizualizované úlohy, které se v nich objevují. Ve druhé části je představena metoda CLIL a metodologie, podle níž byly vyučovací hodiny připravovány, realizovány a zpětně hodnoceny. Součástí práce je detailní analýza přípravy a průběhu vyučovacích hodin včetně reflexe.
Sbírka řešených úloh z analytické geometrie
Kvapilová, Babeta ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Surynková, Petra (oponent)
Tato práce je určena pro učitele a studenty středních a vysokých škol. Jedná se o sbírku řešených úloh z analytické geometrie v rovině, která zahrnuje více řešení a jejich porovnání. Studentům sbírka pomůže rozšířit znalosti, učitelům poskytne odlišný náhled na věc a materiál do hodin. Těžší příklady jsou doplněny obrázky pro lepší pochopení. V práci je obsažena i praktická část, ve které se zaměřuji na časté chyby v příkladech a metody jejich odstranění.
Zrcadlení v lineární perspektivě.
Marková, Kateřina ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Název práce: Zrcadlení v lineární perspektivě Autor: Kateřina Marková Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jana Hromadová, Ph.D., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Text je určen zejména učitelům, žákům a studentům středních a vyso- kých škol se zájmem o deskriptivní geometrii. Práce, jejímž tématem je zrcadlení v lineární perspektivě, předpokládá znalost základů lineární perspektivy. Obsa- huje stručný úvod do lineární perspektivy, zavedení základních pojmů, vysvětlení principu zrcadlení a objasnění konstrukcí potřebných při řešení úloh. Hlavní částí této práce je sbírka řešených úloh zrcadlení v lineární perspektivě pro všechny základní polohy zrcadla. Příklady jsou doplněny krokovaným řešením v softwaru GeoGebra a formátu PDF. Součástí práce jsou rovněž fotografie, na kterých lze pozorovat různé polohy zrcadla v reálných situacích. Klíčová slova: Lineární perspektiva, zrcadlení, svislé, vodorovné, šikmé zrcadlo

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Hromadová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.