Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Wes Anderson jako součást dnešní popkultury
Hruška, Tomáš ; Dufek, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Ve své práci se věnuji osobnosti režiséra a scenáristy Wese Andesona a jeho dílu. Především pak jeho třem filmům: Rushmore (česky Jak jsem balil učitelku), The Royal Tenenbaums (česky Taková zvláštní rodinka), Life Aquatic with Steve Zissou (česky Život pod vodou). Je jen málo režisérů, jejichž styl je rozpoznatelný po několika záběrech. Wes Anderson takovýmto režisérem je. Je považován za originálního auteura, jakých si cenila Francouzská nová vlna. Je pokračovatelem takových režisérů jako jsou Jean Renoir, Orson Welles, Louis Malle, Francois Truffaut, Peter Bogdanovich či Martin Scorsese. Je cinefilem, jehož dílo je plné odkazů na díla těchto režisérů. Cituje záběry, kopíruje styl, přebírá jména a kostýmy, či si rovnou vypůjčí postavu ze svého oblíbeného filmu. Jako správný auteur dohlíží Anderson na každou část svého díla. Od výstavby záběrů, přes výběr kostýmů a hudby, až po volbu fondu titulků. Míra intertextuality je díky tomu v Andersonově díle obrovská a nekončí jen u filmových odkazů. Nalezneme u něho literární odkazy (Francis Scott Fitzgerald, J. D. Salinger, Julius Verne), hudební odkazy (Beatles, Rolling Stones, Velvet Undeground and Nico), odkazy na komiksy (Peanuts), či fotografie (estetickou inspirací jsou fotografie Jacquese Henriho Lartiguea). Právě množstvím intertextuality v Andersonově díle se ve své práci zabývám. Rozebírám jednotlivé složky Andersonova díla a přibližuji čtenáři jeho styl. Anderson čerpá z popkultury, ve které vyrostl a vytváří z ní svůj osobitý a nostalgický svět, kterým formuje současnou popkulturu.
Oliver Stone - Historie a fabaluca aneb Homér politického filmu
Viktora, Zdeněk ; Ulver, Stanislav (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou režiséra Olivera Stonea, především jeho vztahem k zobrazení historické skutečnosti ve filmu. Genezí jeho politických stanovisek, jeho spory s historickými kruhy a jeho pracovními metodami. Hledá odpověď na otázku objektivity historie a možností jejího zobrazení ve filmu.
Gaspar Noé
Sláma, David ; Ulver, Stanislav (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Tato teoretická diplomová práce má za cíl analyzovat a interpretovat komplexní filmografii Gaspara Noé (narozen 1963 v Buenos Aires). Bere v úvahu nejen všeobecně známé, kritikou ceněné a kontroverzně přijaté celovečerní filmy Seul contre tous (1998) a Irréversible (2002), ale i krátké filmy, komerční spoty a videoklipy. Zkoumá klíčová témata Noéových snímků, mezi které patří vztahy mezi sexualitou a násilím, pomstou a jejími důsledky či situace jedince stojícího vůči společnosti. Zabývá se hledáním specifických filmových výrazových prostředků a jejich vývojem napříč Noého tvorbou, stejně jako pátráním skrz dějinami kinematografie po možných souvislostech, inspiracích či kořenech tvorby tohoto významného současného francouzského filmaře.
Jazyk minimalismu ve scénáři a filmu"Syn" bratří Dardennů
Poláček, Vít ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Vajchr, Marek (oponent)
Abstrakt teoretické bakalářské práce V roce 2002 byl v soutěži festivalu v Cannes promítán film bratrského autorského dua duo Luc and Jean-Pierre Dardenne Le Fils (Syn). Bakalářská práce se věnuje dramaturgické stavbě tohoto filmu, jeho interpretaci, porovnání originálního scénáře s výsledným filmovým tvarem. Jak scénář vznikal, co jej ovlivnilo a proč je udělán, tak jak je. Zároveň je předmětem uvažování styl bratří Dardennů jako filmový minimalismus. Jaký byl minimalismus hudební, výtvarný a literární? A můžeme styl belgických filmařů vůbec označit jako minimalismus? Bakalářskou práci doprovází překlad scénáře, který se nachází v její příloze.
Od Tramnovelle k Eyes Wide Shut neboli od Arthura Schnitzlera k Arthurovi Schnitzlerovi
Hakl, Vilém ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Ulver, Stanislav (oponent)
Analýza textu SNOVÉ NOVELY (TRAUMNOVELLE) Arthura Schnitzlera a postupů, jichž užil Stanley Kubrick při jeho filmové adaptaci.
Problematika dvojníka
Nohejl, Michal ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Vyskočil, Ivan (oponent)
Problematika dvojníka v literatuře, filmu apod.
Egoyan - Identifikace cizince
Shakarianová, Mané ; Ulver, Stanislav (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Monografické pojednání dosavadního díla kanadského režiséra arménského původu.
Opakující se motivy v tvorbě Kim Ki-Duka
Bočanová, Sabina ; Cielová, Hana (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Předmětem diplomové práce jsou opakující se motivy jako prostředky uměleckého vyjádření nostných idejí napříč filmovými díly současnéhojikohorejského režiséra Kim Ki-Duka. Práce je zčásti esejisticky laděná a to zejména v pasážích dotýkajících se všelidských etických a sociálně-politických problémů v moderní společnosti. Opakujícími se motivy jsou rozuměny například: Motiv vody, přírody, voyeurismu, protituce, sadomasochismu, výtvarný motiv, motiv semi-abstrakce, motivy temných stránek společnosti atd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Mravcová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.