Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klavírní dílo Václava Jana Tomáška a jeho využití ve výuce hry na klavír na ZUŠ
Jindřichová, Petra ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce Klavírní dílo Václava Jana Tomáška a jeho využití ve výuce hry na klavír na ZUŠ je rozdělena do čtyři kapitol. První kapitola uvádí život a dílo skladatele a charakteristiku tehdejší doby. Druhá kapitola se zabývá praktickým využitím vybraného klavírního díla pro žáky základní umělecké školy a dále uvádí Tomáškovy písně, které mohou být využity v rámci předmětu komorní hra na základní umělecké škole. Třetí kapitola pojednává o hudebním projektu jako jedné z možností moderního pojetí výuky. Ve čtvrté kapitole jsou uvedeny jednotlivé kroky uskutečněného hudebního průzkumu včetně jeho vyhodnocení. Tato práce má poskytnout čtenáři hlubší poznání o čekém hudebním skladateli V. J. K. Tomáškovi a jeho klavírním díle.
Arménská klavírní literatura se zřetelem na instruktivní literaturu
Davtyan, Azniv ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na arménskou klavírní hudbu v kontextu arménské kultury. Práce je rozdělena do jednotlivých kapitol. Po první kapitole, která se snaží krátce shrnout důležité události o dějinách Arménie od dávných dob až po současnost, následují další části práce, které se zabývají popisem arménské hudební kultury a arménské klavírní hudby. Závěrečná kapitola, která je zamýšleným těžištěm práce se věnuje velikánům arménské hudby a jejich významným dílům.
Komparace výtvarných děl s hudební tvorbou skladatele Luboše Fišera
Kůsová, Lenka ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá osobností skladatele Luboše Fišera, jeho vybranými skladbami v komparaci s uměleckými díly. Práce je rozdělená na dva celky. V první části se věnujeme obecným uměleckým tendencím 60. let. Přiblížíme nejvýznamnější směry a osobnosti, které v této době tvořili. Dáme do souvislostí českou hudební, výtvarnou a literární scénu šedesátých let, což byly roky vrcholné tvorby Luboše Fišera. Druhá část práce se podrobněji věnuje rozboru pěti Fišerových skladeb, které byly v šedesátých letech zkomponovány. Jedná se o skladbu Ruce (1961), Patnáct listů podle Dürerovy Apokalypsy (1965), Caprichos (1966), Double (1969) a Nářek nad zkázou města Ur (1970). Rozbor těchto skladeb je založen buď na komparaci skladeb s inspiračními zdroji (Albrecht Dürer: Apokalypsa, Francisco Goya: Caprichos, sumerský text Nářek nad zkázou města Ur), nebo na komparaci použité kompoziční metody skladby a výtvarného díla (Double), či je proveden jen s pomocí sémantického hlediska (Ruce). Cílem této práce je přiblížení významného českého skladatele Luboše Fišera širší veřejnosti prostřednictvím jeho skladeb. Tato práce by v budoucnu mohla přispět k sepsání skladatelovy monografie nebo k častější interpretaci jeho skladeb.
Zdena Janžurová a její podněty pro vyučování klavírní hry
Ptáčková, Veronika ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Paní profesorka Zdena Janžurová svou pedagogickou činností ovlivnila široké spektrum veřejnosti, a to nejen učitele, ale také rodiče, kteří se museli na výuce podílet. Usilovala o to, aby její metody byly srozumitelné, a pořádala přednášky pro učitele lidových škol umění, na kterých předváděla v praxi se svými žáky i s cizími dětmi, jak při výuce tvořivě pracovat. U každého dítěte se snažila hledat ty nejlepší varianty jeho dalšího hudebního rozvoje a neustále vzbuzovat jeho zájem o klavírní hru. V této práci se zabývám problematikou klavírního vyučování a vlastním popisem metod práce a metodických postupů, jež publikace Zdeny Janžurové obsahují, protože dle mého přesvědčení umožňují tvořivou a hravou formou položit základ ke klavírní hře od předškolního věku dítěte. Teoretické poznatky budou propojeny s praxí analýzou některých vybraných skladeb a doplněny o mé vlastní zkušenosti ze studií u paní profesorky nebo z vlastní pedagogické praxe.
Norská klavírní tvorba
Konopa, Ondřej ; Kopecká, Věra (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce "Norská klavírní tvorba" si klade za cíl zmapování významné části norské hudební kultury, vytvoření přehledu o této tématice a její prezentaci pro co nejširší veřejnost. Znalosti veřejnosti o norském prvku evropského kulturního dědictví jsou v porovnání se znalostmi o jiných národních kulturách značně chudé a neúplné. Toto platí nejen v České republice, ale i ve většině evropských států. Důvodem může být jazyková i geografická bariéra v přístupu k informacím o problematice. Práce "Norská klavírní tvorba" chce využít možností a znalostí jeho řešitelů, zmapovat norskou klavírní tvorbu, zanalyzovat možnosti jejího využití v pedagogické i koncertní praxi a rozšířit českým a zahraničním zájemcům znalosti o evropské hudební kultuře s akcentem na možnosti praktického využití těchto znalostí.
Klavírní dílo Leoše Janáčka a jeho využití v ZUŠ.
Procházková, Lenka ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl seznámit čtenáře s osobností a klavírní tvorbou Leoše Janáčka. Je zaměřena zejména na specifika interpretace Janáčkových klavírních skladeb, což je problematika, s níž se setkávají nejen školení pianisté, ale i učitelé a studenti různých stupňů a typů hudebních škol. Z tohoto důvodu jsem se snažila tuto práci koncipovat tak, aby poznatky v ní obsažené byly co nejvíce využitelné v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Gregor, Vladimír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.