Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 194 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Svařovací zdroj
Lizúch, Ján ; Vorel, Pavel (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá teoretickým rozborom, návrhom a konštrukciou zváracieho zdroja. V úvode práce je popísaný technologický proces zvárania kovových materiálov, rôzne metódy zvárania, ich oblúkové charakteristiky a požiadavky jednotlivých metód na zváracie zdroje. V ďalšej časti práce sú popísané typy a topológie spínaných zdrojov. Na základe teoretických poznatkov je v tejto časti popísaná vhodnosť použitia jednotlivých zapojení pre účel zváracieho invertora. V závere teoretickej časti práce sú z nadobudnutých poznatkov určené parametre zváracieho zdroja, ktorého návrh je popísaný v ďalších kapitolách práce. V nich sú uvedené postupy a výpočty pri návrhu jednotlivých častí zdroja. Sú tu taktiež uvedené schémy zapojenia jednotlivých častí. Pri výkonových polovodičoch je vypočítaný stratový výkon, vďaka čomu je možné dimenzovať chladenie. Praktická stavba a overenie funkcie meniča sú predmetom poslednej časti práce. Sú v nej uvedené namerané priebehy a snímky z termokamery pri záťažovom teste.
Trakční pohon elektrokola s motorem Heinzmann
Němec, Petr ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh a konstrukci DC/DC měniče pro řízení motoru Heinzmann. Měnič společně s motorem bude tvořit elektrický pohon jízdního kola. Návrh DC/DC měniče je koncipován na takový výkon motoru, aby při jízdě nebyl nutný pohon lidskou silou, tedy šlapáním. Práce obsahuje informace o použitém motoru, postup návrhu a dimenzování DC/DC měniče, podrobné schéma zapojení a také princip funkce celého pohonu.
Omezení spínacích ztrát ve spínaných zdrojích
Vašíček, Adam ; Vorel, Pavel (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v úvodních kapitolách zabývá analýzou ztrát v aktivních prvcích měniče, popisem používaných rezonančních obvodů a typů měničů. V podkapitole věnované metodám řízení rezonančních měničů je představena víceperiodová modulace, která zajišťuje spínání tranzistorů při průchodu proudu nulou v celém rozsahu řízení při zachování poměrně širokého rozsahu regulace a snižování kmitočtu spínání prvků při snižování výstupního napětí. Ve zbývající části práce je popsán navržený prototyp měniče, využívající tuto metodu řízení.
Dvojčinný propustný měnič s transformátorem
Boháček, Daniel ; Vorel, Pavel (oponent) ; Folprecht, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou dvojčinného propustného měniče s transformátorem. Cílem této práce je návrh, konstrukce a ověření funkčnosti měniče, který bude sloužit jako výukový laboratorní přípravek.
Výkonový měnič pro svařování stejnosměrným obloukem
Vranák, Daniel ; Vorel, Pavel (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Cieľom práce bolo vytvorenie návrhu výkonového meniča pre zváranie jednosmerným oblúkom, ktorý by bol určený pre používanie v pravidelnej prevádzke. Pre potreby návrhu bolo potrebné sa najskôr oboznámiť s možnými spôsobmi používaných meničov, ktorých rozdelenie a vysvetlenie princípu činnosti sa nachádza v začiatku práce. Ďalej bol prevedený podrobný návrh jednotlivých súčiastok použitých pre stavbu silovej časti zváračky.
Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu
Mazálek, Tomáš ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh řídicího algoritmu, potřebných řídicích a silových obvodů a návrh desek plošných spojů pro již rozpracovaný koncept jízdního kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Řídicí algoritmus bylo třeba navrhnout tak, aby co nejúčinněji využíval výkon spalovacího motoru a maximálně snižoval spotřebu paliva a hlučnost zařízení. Všechny obvody byly kompletně realizovány pomocí analogových zapojení, pro které byly navrženy desky plošných spojů v programu Eagle a ty byly následně oživeny a odladěny.
Pohon pro elektrický motocykl
Bartoš, Jiří ; Vorel, Pavel (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá kompletním návrhem elektrického pohonu pro lehký motocykl. Jsou zde uvedeny různé typy trakčních motorů i zdrojů elektrické energie pro pohon a je vybráno konkrétní řešení pro použitý rám motocyklu Jawa 50/555. Součástí práce je měření ztrát trakčního motoru a úprava chlazení. Následují trakční výpočty a definice parametrů pohonu. Součástí je také návrh a realizace 10S6P Li-ion baterie s balancerem a ochranným obvodem proti přílišnému vybití. Dále je v práci popsán návrh snižujícího DC/DC měniče s regulátorem proudu, návrh chlazení výkonových součástek a následná realizace kompletního měniče včetně krytu.
Výpočet optimálního skluzového kmitočtu asynchronního motoru pro minimalizaci ztrát
Bednařík, Václav ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se soustředí na minimalizaci ztrát v asynchronním motoru pomocí výpočtu optimálního skluzového kmitočtu. V dalším bodě této diplomová práce je řešeno přesycování. Přesycování je nutno řešit s ohledem na velikost ztrát, kvůli efektu, který je zapříčiňuje, kdy se sycením vzrůstá velikost proudu. Proud se ale nezvyšuje úměrně se zvyšujícím se sycením, ale vzroste několika násobně více. Tato problematika je zahrnuta do výpočtu skluzové frekvence. Optimální skluzová frekvence je zde hledána pomocí upraveného gamma článku. V hlavním bodě této práce je nastíněn postup, jakým lze odvodit optimum skluzové frekvence. Pomocí této metody byly již dříve odvozeny rovnice, které jsou ovšem velmi rozsáhlé. V závěru je tedy hledáno optimální minimum skluzového kmitočtu pomocí minima rotorového toku.
Rozbor elektromechanických parametrů historického asynchronního stroje a jejich srovnání se strojem moderním
Muczka, Vojtěch ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá renovací historického asynchronního motoru a porovnáním jeho parametrů s moderním ekvivalentem. První část seznamuje čtenáře s principem činnosti tohoto stroje. Následující část je pak věnována renovaci motoru, měření a výpočtu jeho parametrů a následnému zhodnocení odlišností od parametrů moderního motoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 194 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.