Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 294 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektrický pohon závodních vozidel
Nosek, Václav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá kategoriemi motorsportu s vozidly využívajícími elektrický pohon. V teoretické části je nejprve zmíněna stručná historie elektrického pohonu a rozdělení jednotlivých typů elektrických vozů. Hlavní část poté rozebírá základní kategorie elektrického motorsportu a několik modelů se zaměřením na jejich technické specifikace. Praktická část práce věnuje pozornost komparaci konceptů v závodní kategorii T1. Zásadní důraz je zde kladen na ověření aktuálně dosažitelných schopností elektrického pohonu ve srovnání s ostatními způsoby využívanými v závodním prostředí dané kategorie.
Návrh odpružení terénního motocyklu s elektrickým pohonem
Hlaváč, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem odpružení na elektrický terénní motocykl. Cílem je určit optimální tlumící síly a tuhosti pružin pro motocykl o daných parametrech pro různé hmotnosti jezdců. Byly změřeny vstupní parametry jako tuhost a tlumení pneumatiky, tlumení vidlic a tlumiče používaných na motocyklu stejného typu. Pomocí nich byly vytvořeny tlumící síly pro pokrytí většího rozsahu poměrného útlumu. Dále byly tyto síly a tuhosti pružin testovány při přejezdu nerovností ve vytvořených čtvrtinových a polovičním modelu pro vyhodnocení změny nastavení podvozku na komfort jezdce a jízdní bezpečnost. Z provedených simulací je následně určena optimální tlumící síla a tuhost pružin pro elektrický terénní motocykl.
Pádový test podvozku letadla - odpružení a tlumení
Fousková, Karolína ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o podvozcích letadel, popisuje základní požadavky na ně kladené a uvádí jejich základní rozdělení a konstrukci, způsoby tlumení a odpružení. Popisuje pádové testy používané v letectví a způsoby jejich vyhodnocení a na simulační analýze ukazuje výsledky zvoleného testování. Součástí práce je i návrh konceptu testovacího zařízení.
Design of Electric Urban Vehicle Chassis Components
Nebus, Martin ; Míša, Jiří (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with the design of the chassis components of an electric urban vehicle and its final structural design. The introduction of the thesis contains the division of electric urban vehicles into different categories, which differ in various technical parameters. Subsequently, the different chassis components and their structural designs that can be found on these vehicles are mentioned. A conceptual design is involved in the selection of suitable parts, either commercially available or calculated to meet criteria such as functionality and reliability. The structural design, which has been developed based on FEM analyses, simulations and calculations, provides the final design of the chassis, brake and steering parts.
Design of Electric Urban Vehicle Drive System
Pitoňák, Adam ; Míša, Jiří (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This diploma thesis sets itself into the task of presenting a conceptual design of a powertrain system intended for a small electric vehicle of the L6e category. As a part of this thesis, in the initial part of this work, a survey of components and their optimal arrangement in the powertrain system of a small electric vehicle was carried out. Subsequently, after the presentation of the possible components of the powertrain system, testing of these variants was carried out, both form a mechanical and an electrical point of view, to guarantee the compatibility of the individual parts of the vehicle´s powertrain system. After the evaluation, the optimal variant of the drive system, intended for the concept on a small electric vehicle “Nanos” was selected. To determine the acceleration characteristics and the range of a vehicle equipped with such designed powertrain system, series of acceleration tests as well as vehicle range test according to the first part of the official WMTP cycle, intended for vehicles belonging to the category L6e, were performed. The resulting values of the vehicle´s acceleration and range tests are subsequently compared with the values of already existing vehicles belonging to the same category, thus enabling an overall evaluation of the powertrain system concept.
Konstrukce inerteru odpružení
Lehman, Branislav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom inerteru odpruženia. Cieľmi práce sú vytvorenie rešerše, z ktorej sa čerpajú informácie potrebné k návrhu, vykonanie potrebných rozmerových a pevnostných výpočtov. Hlavným cieľom je vytvorenie koncepčného návrhu, návrh komponentov, vykonanie dynamických a pevnostných výpočtov.
Elektronické systémy řízení odpružení a tlumení vozidel
Ladatkin, Vladislav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektronických systémů řízení odpružení a tlumení vozidel. Moderní systémy odpružení umožnuji vyřešit existující konflikt mezi komfortem jízdy a ovladatelnosti auta díky reakce na měniči podmínky jízdy v reálnem čase. Teoretická část práce je věnovaná detailnímu popisu současných elektronických systémů řízení včetně konstrukce pružin, tlumičů a regulačních ventilu. Praktická část se věnuje návrhu konstrukce otočného nastavitelného ventilu tlumiče pro adaptivní systém odpružení. Výsledky této práce přispívají k lepšímu porozumění moderním technologiím v oblasti řízení odpružení a tlumení vozidel.
Zařízení pro měření tření vzpěry MacPherson
Čapek, Štěpán ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem zařízení pro měření tření v tlumičové vzpěře typu MacPherson. Práce popisuje mechanické tření, které vzniká v kontaktech jednotlivých částí tlumičové vzpěry. Dále osahuje popis zavěšení MacPherson a jeho porovnáním s dalšími typy zavěšení kola, kvantifikaci sil působící na tlumič při standardním provozu vozidla a v neposlední řadě konstrukční návrh zařízení pro měření zvýšeného tření v tlumiči při jeho zatížení boční silou. V závěru práce jsou popsány výsledky MKP výpočtů napětí a deformace zařízení, které ověřují výsledný návrh.
Odpružení a tlumení jízdních kol
Borovička, Jan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu výpočtového modelu celoodpruženého jízdního kola, přičemž model byl vytvořen v softwaru MSC Adams View. V rešeršní části jsou detailně popsány tlumící jednotky a různé typy zadních přepákování, které jsou klíčové pro fungování odpružených systémů kol. Praktická část práce se věnuje popisu struktury modelu a provedení citlivostní analýzy, která zkoumá vliv různých parametrů na chování modelu. Pro validaci výsledků výpočtového modelu bylo provedeno fyzické měření, které sloužilo k ověření správnosti a přesnosti modelu. Závěr práce obsahuje vlastní návrh celoodpruženého jízdního kola, založený na získaných poznatcích a analýzách provedených během tvorby a testování modelu.
Návrh středu kola pro kompozitní ráfek vozidla kategorie Formula student
Baráni, Michal ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá rešeršou stredov kolies a upevnenia ráfikov v oblasti pre formulové vozy. Na základe rešerše navrhnúť konštrukčné riešenie stredu kolesa pre voz Formula Student a následne overiť jeho správnosť pomocou analýzy metódou konečných prvkov pri vhodných okrajových podmienkach. Pri konštrukcii sa prihliadalo najmä na bezpečnosť, hmotnosť a tuhosť komponentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 294 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Hejtmánek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.