|
Doručování ve správním řízení
Drábková, Tereza ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá tématem doručování ve správním řízení. Na začátku práce jsou vymezeny používané pojmy a vymezena ústavní východiska. Nejobsáhlejší část práce pojednává o dvou základních formách doručování, kterými je elektronická a listinná forma. Elektronické části se práce věnuje velmi podrobně, a to z důvodu převážného používání elektronické komunikace v dnešní společnosti. Dále je v práci pojednáno o doručování do ciziny a vadách, které mohou při doručení nastat. Cílem práce je komplexně zmapovat oblast doručování ve správním řízení po právní i technické stránce a poskytnout vodítko, jak se vyhnout možným vadám doručení. Mnoho nejasností a otázek sebou přineslo především zprovoznění informačního systému datových schránek a používání datových schránek při komunikaci subjektů s orgány veřejné moci, proto je této problematice v práci věnována značná pozornost. V souladu s evropskou legislativou byl i v české legislativě upraven institut elektronického podpisu, kterým se práce také zabývá. Při zpracování diplomové práce vycházela autorka především z právních pramenů, odborné literatury domácí i zahraniční, a veřejných informačních zdrojů.
|
|
Právní aspekty elektronické komunikace ve správních procesech
Drábková, Tereza ; Pítrová, Lenka (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent) ; Mates, Pavel (oponent)
v českém jazyce Právní aspekty elektronické komunikace ve správních procesech Disertační práce má dvě základní části, první (nejrozsáhlejší) část nabízí ucelený pohled na elektronickou komunikaci s orgány veřejné moci v ČR a možnosti elektronické identifikace. Druhá část je zaměřena na právní aspekt ochrany osobních údajů v elektronické komunikaci s uvedenými orgány. V obou zmíněných částech je zohledněna aktuální unijní právní úprava (např. nařízení eIDAS a GDPR). První kapitola obsahuje rozbor základních právních pojmů a institutů z oblasti elektronické komunikace a identifikace a dále také z oblasti ochrany osobních údajů (např. pojmy datová zpráva, elektronický podpis, autentizace, osobní údaj a institut neúčinnosti/neplatnosti doručení). Následuje podrobný rozbor vývoje právní úpravy v oblasti elektronické komunikace. Pozornost je věnována zejména spuštění a fungování informačního systému datových schránek a právním účinkům elektronicky podepsaných (nebo zapečetěných) dokumentů. Čtvrtá kapitola se již podrobně věnuje specifickým právním otázkám, které souvisí s komunikací prostřednictvím ISDS (zejména právním účinkům doručení, které orgán veřejné moci zatížil vadou). Tato kapitola také nabízí stručný nástin právní úpravy beA schránky v sousedním Německu, popis zavádění a fungování beA schránky...
|
|
Moderní mýty ve výživě a alternativním stravování
Drábková, Tereza ; Svačina, Štěpán (vedoucí práce) ; Dostálová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nejčastějšími mediálně propagovanými "mýty ve výživě" a za cíl si klade zjistit, jaký na ně má názor laická veřejnost, zda se podle nich stravuje a na jakých argumentech staví své přesvědčení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vychází ze zahraničních článků a studií. Je rozdělena dle základních makroživin a alternativních výživových směrů, ke kterým se pak jednotlivě vztahují konkrétní mýty. Každý mýtus je zde představen, jsou objasněny jeho historické prameny a argumenty, které ho podporují. Následně je mýtus vysvětlen a vyvrácen pomocí doložených studií a odborných článků. Praktická část se zaměřuje na laickou veřejnost. Proběhla formou kvantitativního dotazníkového šetření a jejím cílem bylo zjistit, zda mají vybrané mýty mezi respondenty své zástupce, na jakých informačních zdrojích stojí jejich povědomí o konkrétním tvrzení, zda se podle svých názorů i stravují a jaké argumenty používají pro jejich podporu. Vyhodnocené otázky jsou znázorněny v tabulkách a grafech a vyšlo v nich najevo, že dotazovaní čerpají své informace o výživě ze 73 % z internetu a sociálních sítí a dle svých přesvědčení se i stravují. Při bližším dotazování na argumenty, které by podpořili jejich postoj k vybraným mýtům ovšem nepodali dostatečně přesvědčivé...
|
|
Doručování ve správním řízení
Drábková, Tereza ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá tématem doručování ve správním řízení. Na začátku práce jsou vymezeny používané pojmy a vymezena ústavní východiska. Nejobsáhlejší část práce pojednává o dvou základních formách doručování, kterými je elektronická a listinná forma. Elektronické části se práce věnuje velmi podrobně, a to z důvodu převážného používání elektronické komunikace v dnešní společnosti. Dále je v práci pojednáno o doručování do ciziny a vadách, které mohou při doručení nastat. Cílem práce je komplexně zmapovat oblast doručování ve správním řízení po právní i technické stránce a poskytnout vodítko, jak se vyhnout možným vadám doručení. Mnoho nejasností a otázek sebou přineslo především zprovoznění informačního systému datových schránek a používání datových schránek při komunikaci subjektů s orgány veřejné moci, proto je této problematice v práci věnována značná pozornost. V souladu s evropskou legislativou byl i v české legislativě upraven institut elektronického podpisu, kterým se práce také zabývá. Při zpracování diplomové práce vycházela autorka především z právních pramenů, odborné literatury domácí i zahraniční, a veřejných informačních zdrojů.
|
|
Doručování ve správním řízení, aktuální otázky a judikatura
Drábková, Tereza ; Handrlica, Jakub (oponent) ; Svoboda, Petr (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Rigorózní práce je zaměřena na doručování ve správním řízení s důrazem na aktuální otázky, které se k tomuto institutu vztahují a judikaturu soudů. Cílem práce je nejen komplexně zmapovat oblast doručování ve správním řízení, nýbrž i popsat hlavní úskalí tohoto institutu, nastínit budoucí vývoj a poskytnout komparaci národní právní úpravy a unijní právní úpravy doručování v právních procesech s orgány veřejné moci. Hlavní část práce podává důkladný rozbor elektronické formy doručování, která vzhledem k postupující elektronizace veřejné správy začíná převažovat nad listinnou formou doručování. V práci jsou definovány základní pojmy, které se vztahují k doručování, zohledněna ústavní rovina zkoumané problematiky, popsány vady v doručování, jejich původ a možná řešení. V rámci elektronické formy doručování v České republice je popsáno doručování prostřednictvím informačního systému datových schránek, kterým se zabývají i soudy, jejichž některá rozhodnutí jsou v práci podrobně rozebrána. Dále je v práci poskytnut rozbor aktuální unijní právní úpravy, neboť i na unijní úrovni dochází k významným posunům v oblasti elektronického doručování, podepisování a elektronické identifikace obecně, kdy v poslední době je vidět snaha o sjednocení úpravy tohoto institutu napříč všemi členskými státy...
|
| |
| |
|
Analýza izraelsko-palestinského konfliktu na území Jeruzaléma od roku 1948
Drábková, Tereza ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Novotná, Yvona (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje izraelsko-palestinský konflikt na území města Jeruzalém od vzniku Státu Izrael v roce 1948 do března roku 2015.Cílem bakalářské práce je zjistit zda Jeruzalém brání ve vyřešení izraelsko-palestinského konfliktu, a pokud ano, tak jakým způsobem. V rámci této problematiky se práce zabývá otázkou hlavních příčin sporů ve Svatém městě, postavením Jeruzalému na summitu v Camp Davidu v roce 2000 a možnými návrhy na budoucí uspořádání města.
|
|
Návrh zefektivnění standardů chování a komunikace pro pracovníky zákaznických center
Drábková, Tereza
DRÁBKOVÁ, T. Návrh zefektivnění standardů chování a komunikace pro pracovníky zákaznických center. Bakalářská práce. PEF MENDELU v Brně 2013. Hlavním cílem mé práce je aktualizovat standardy a parametry komunikace se zákazníky v zákaznických centrech a vytvořit doporučení pro zkvalitnění poskytovaných služeb a zvýšení spokojenosti zákazníků. Teoretická část je zpracována na základě prostudované odborné literatury zaměřené na komunikaci se zákazníky. Praktická část se zabývá analýzou současných způsobů péče o zákazníky a průzkumem spokojenosti zákazníků pomocí dotazníkového šetření na modelu společnosti ČEZ Zákaznické služby, s.r.o. Na základě takto získaných poznatků byla navržena doporučení, která by vedla ke zvýšení spokojenosti zákazníků.
|
| |