Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Essays in Experimental Economics: Labor Market Discrimination
Jibuti, Daviti ; Filer, Randall (vedoucí práce) ; Hamermesh, Daniel S. (oponent) ; Deb, Partha (oponent)
i Abstrakt Ve třech kapitolách této disertační práce jsou použity terénní experimenty ke zkoumání diskriminace v různých prostředích. Kapitoly I a II využívají metodu korespondenčního testování ke studiu diskriminace uchazečů s viditelným tetováním na německém trhu práce. Předchozí empirický výzkum doložil nepříznivé zacházení s potetovanými uchazeči na trhu práce. Důvodem mohou být negativní stereotypy, které jsou s tetovanými lidmi stále spojovány, a to navzdory rostoucí popularitě tetování. Vliv tetování na šance na zaměstnání se však může u různých profesí lišit. Fiktivní žádosti jsou zasílány na internetové nabídky práce v bankovním a IT sektoru. Jinak totožné žádosti se liší pouze přiloženým obrázkem: v "treatment" skupině mají uchazeči viditelné tetování. Rozsah diskriminace se měří rozdílem v míře zpětného volání. Z údajů vyplývá, že uchazeči bez viditelného tetování mají v bankovním sektoru v průměru o 13 procentních bodů vyšší míru zpětného volání a v IT sektoru mají uchazeči s viditelným tetováním přibližně o 25 % nižší pravděpodobnost, že dostanou zpětné volání. Ve třetí kapitole provádíme studii předpojatosti při najímání zaměstnanců na online platformě, kde žádáme účastníky, aby se rozhodovali o najímání zaměstnanců pro matematicky náročnou úlohu. Naše zjištění naznačují předsudky při...
Discrimination against workers with visible tattoos: experimental evidence from Germany
Jibuti, Daviti
We use a correspondence testing approach to study discrimination against applicants with visible tattoos in the German labor market. The method has been widely employed in discrimination literature, however, the majority of papers examine objects of discrimination that are exogenously given (gender, race, ethnicity, etc.). The design of our experiment allows us to study the extent of discrimination against choice-based characteristics. We send fictitious applications to online job postings in the banking sector. Otherwise identical applications differ only in the picture attached: in the treatment group the applicants have a visible tattoo. The\nextent of discrimination is measured by the difference in callback rates. We find that candidates without visible tattoos have, on average, a 13 percentage point higher callback rate, or an increase in the callback rate of 54%. Following Akerlof and Kranton (2000), our results once more highlight the centrality of identity.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.