Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití klaunerie v šoubyznysu
Zázvůrková, Dagmar ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na výrazné osobnosti, které zasvětili svůj život klaunerii. Zaujali mě nejen pro svůj talent, ale i skromnost a píli, čímž se v tomto oboru stali jedinečnými a výjimečnými.
Komediant
Pikalík, Daniel ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Halaš, Adam (oponent)
Komediant je tím, čím svět není, čím by být měl, jsou laskavou výčitkou těm, kteří nám a sobě stěžují beztak těžké přežívání.
Průhledy skrz Petera Brooka
Mléčková, Zuzana ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Sochor, Martin (oponent)
Cílem této práce je nalézt odpovědi na otázky mladého herce o smyslu, cestách a metodách divadla ve zkušenostech a myšlenkách významného anglického režiséra Petera Brooka. Při hledání těchto odpovědí se dovídáme mnohem více, protože Peter Brook je velmi mnohostranný umělec, velký ctitel tradičních děl a velký experimentátor zároveň. Jeho umělecké dílo je neoddělitelně spojeno se životem, a proto výsledkem této práce je nejen poučení o uměleckých metodách a technikách, ale také nalezení a pochopení jeho životní filozofie.
Režie v mimickém divadle
Čechová, Miroslava ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (vedoucí práce) ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
Tato práce se zabývá režijní tvorbou mimických představení, tedy představeních, kde převládá mimické a pohybové vyjádření nad verbálním a kde funkci autora, režiséra, choreografa, dramaturga i aktéra většinou zastává jediný člověk, jenž v sobě všechny tyto funkce spojuje. Úloha režiséra a režijně kompoziční struktury je nejen nezpochybnitelná, ale i nezbytná i u nejmenších divadelních tvarů, jako je např. sólová pantomimická etuda. Uvedené kompoziční postupy, jež jsou rozděleny na postupy režijní a choreografické, jsou doplňovány konkrétními příklady z tvorby Theatra Pantomissima a Spitfire Company.
Akrobatické jednání
Brtnická, Eliška ; Pachl, Petr (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
V této práci se pokouším zodpovědět některé otázky týkající se akrobacie v divadle. Na začátku uvádím definice pojmů, které později používám. Části zabývající se akrobatickým vyjádřením a tvorbě akrobatického jednání jsou stěžejními kapitolami. Krátce se věnuji historii, žánru nový cirkus a divadelní akrobacii v praxi. Práci doplňuji pro lepší představu obrázky a video přílohou.
Therapy by movement
Klimová, Jana ; Rebcová, Monika (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
V tejto práci sa snažím poukázať na význam pohybovej terapie.Krátko spomeniem historiu a pohyb samotný.Ďalej uvádzam rozne techniky a druhy pohybovej terapie. Chvílu sa venujem práci terapeuta a poskytujem rozhovor s jedným z nich.Na záver ,pre lepšiu zrozumitelnosť, uvádzam register cudzích slov, ktoré v práci používam.
Jak jinak aneb
Richta, Pavel ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (oponent)
Abstrakt K této práci mne inspirovala věta jednoho našeho vyučujícího, který mi jednou řekl, že na dveřích našeho ateliéru by mělo být mimo jiné napsáno: - jak jinak - Zeptal jsem se, co tím myslí a on mi odpověděl, že bychom tu měli studovat mimo jiné i to, jak jinak lze divadlo dělat. Tedy vezměme si nějakou situaci a řekněme si, jakými různými způsoby by se dala udělat. Potom, co proberete tyto způsoby, se zkuste zamyslet, jak jinak by se tato situace dala ztvárnit. A to způsoby úplně jinými. To mi začalo vrtat hlavou a tak jsem si řekl, že to podrobím bližšímu zkoumání. a proto jsem si toto téma zvolil jako úkol na bakalářskou práci, v. Vycházím z toho, že mám-li najít nějaké další a jiné způsoby vyjádření, musím nejprve probrat způsoby, které jsou již probádané. K tomu mne přivedla povídka ?Exercises in Style? od Raymonda Queneau, v anglickém překladu od Barbary Wright. Stylistická cvičení, např. ?99 variací na téma historky o mladíkovi v autobuse a jeho setkání s přítelem a nepřišitém knoflíku = 99 X" jsou situace popsány pomocí různých jazykových vrstev a slangů. Nejdříve bych chtěl předeslat, že mým prvotním cílem bylo vyzkoušet něco takového jako Ryamod Quenau, ale aplikováno na divadlo a díky tomu se zrodil i nápad, že by se dalo pomocí této metody přijít na to, jak jinak dělat divadlo. Jednotlivé ukázky jsou na přiloženém DVD. Nejsou zde zastoupeny všechny žánry co jsem našel, ale pro moje pozorování je to myslím více než dostatečné. Není to záznam z představení, ale jen studijní materiál - tedy nastudování této situace a jeho zpracování v tom určitém stylu. Jde o spíše ukázky samotné jako o inspirativní materiál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.