Rigorózní práce

Rigorózní práce Nalezeno 15,503 záznamů.  začátekpředchozí15389 - 15398dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Larval and adult seed consumption affected by the degree of food specialization in Amara (Coleoptera: Carabidae)
KLIMEŠ, Petr
Tato studie vůbec poprvé kvantifikuje spotřebu semen střevlíkovitými brouky, jak pro všechny larvální instary, tak jejich dospělce. Tři druhy střevlíků z rodu Amara byly vybrány jako modelové druhy a konzumace semen tří druhů rostlin Stellaria media, Capsella bursa-pastoris and Taraxacum officinale byla testována v laboratorních experimentech. Larvy vykazovaly obecně větší specializovanost a porovnatelnou nebo dokonce vyšší denní spotřebu semen než imaga. Výsledky tak zdůrazňují velký výzman nejen imag, ale také jejich larev, jako potenciálních predátorů semen v přírodě.
Diet composition of Common Kestrels Falco tinnunculus and Long-eared Owls Asio otus coexisting in an urban environment
LÖVY, Matěj
We studied dietary composition of urban populations of Common Kestrels (Falco tinnunculus) and Long-eared Owls (Asio otus) under fluctuating vole abundance. We tested hypotheses that the proportion of alternative prey in the diet increase with decreasing vole abundance throughout the years and that alternative prey differ between raptors due to different daily activities and/or hunting techniques. Finally, we tested whether the proportion of voles in the diet is influenced by the nest position within the city.
Effect of pH on the denitrifying enzyme activity in pasture soils in relation to the intrinsic differences in denitrifier communities
ČUHEL, Jiří
The effects of pH on denitrifying enzyme activity (DEA) and on the ratio of the denitrification products, N2O and N2, were determined in three pasture soils differing in cattle impact. The linkage between intrinsic differences in the denitrifying communities and pH effects on relative N2O production was also assessed. The soils were therefore analyzed for DEA and N2O production over a range of pH values and for the kinetic constants of NO3- and N2O reductions.
Relation of Pleurocapsa cuprea Hansgirg to the genus Hildenbrandia (Rhodophyta)
CAISOVÁ, Lenka
Pleurocapsa cuprea has been originally described as a relatively common freshwater cyanobacteial species with specific habitat preferences. Due to the striking resemblance of some diagnostic features to the red algal genus Hildenbrandia, morphological, molecular as well as pigment analyses have been done to either confirm or disprove the relationship of Pleurocapsa cuprea to the Cyanobacteria.
Výchovné a vzdělávací funkce veřejnoprávního rozhlasu
VEJVODA, Jiří
Předkládaná rigorózní práce analyzuje výchovné a vzdělávací aspekty vysílání veřejnoprávního Českého rozhlasu se zaměřením na oblast vyhrazenou primárně vzdělávacím pořadům, cyklům, seriálům případně celým programovým okruhům s tematikou literární a jazykovou. Zjištěné závěry jsou konfrontovány se situaci ve stabilizovaném mediu veřejné služby (BBC) a v mediu, jez se nachází přibližně ve stejném stupni rozvoje jako veřejnoprávní sektor v České republice (jihoafrická stanice Radio Safm 104-107). Cílem je zjistit, jak rozhlas veřejné služby v současném společenském kontextu definuje své výchovné a vzdělávací funkce, do jakých typů mediálních produktů (primárně definovaných literární či jazykovou tematikou) se promítají a s jakým ohlasem. Součástí analýzy je rozbor vybraných mluvních aktů zjišťující, zda obsahem i formou reflektuji základní pravidla úspěšné komunikace zejména ve vztahu k mladé generaci. Tyto poznatky slouží jako východisko pro praktickou aplikaci v oblasti mediální výchovy (manipulativní aspekty vlivu medii). Práce má přispět k poznání i praktickému využití výchovných a vzdělávacích funkci veřejnoprávních médii jako nedílné součásti mediální gramotnosti.
Tlak na zkvalitnění výuky architektury a její postavení v rámci výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol
PRAŽANOVÁ, Markéta
Cílem práce byla snaha o nalezeni důvodu, proč zapojovat vzdělávání v oblasti architektury a kultury prostředí do výukových systémů, především pak na druhem stupni základních škol. Tyto důvody jsem se snažila aplikovat do témat a metodiky výuky architektury v rámci hodin výtvarné výchovy. K lepši orientaci v problematice posloužil také výzkum mezi téměř 250 žáky 8. a 9. tříd základních škol v menších i větších městech a v neposlední řadě diskuse s pedagogy výtvarné výchovy na základních školách. Součástí úvahy je také zamyšleni nad postavením architektury ve výtvarném uměni, jejím účelu, postavením architektury ve společnosti a shrnuti pozice architektury na základní škole, především v hodinách výtvarné výchovy. Důvodem zapojeni architektonických témat do výuky je snaha o posíleni vnímavosti k architektuře, urbanismu, k hodnotám krajiny a místa. Architektura je součástí kulturního dědictví a součástí uměni, které působí na naše smysly, formuje naše postoje i estetické vnímání skutečnosti. Architektura je součástí každodenního života a vypovídá o úrovni společnosti. Jen zodpovědný přístup ke tvorbě prostředí a zároveň ke vzdělávání v teto oblasti umožní vznik kvality, kterou bude možno předat dalším generacím. V současné době si tuto skutečnost uvědomují všechny vyspělé země a především v Evropské unii sílí tlak na vzdělávání všech občanů v oblasti architektury a tvorby životního prostředí. Jedním z hlavních zájmů je zapojeni učiva do výuky na základních školách (středních školách i v mateřských školách). Učiva by nemělo přibývat, jen se promyšleně přeskupí, využije stávajících možnosti a zařadí se architektonická témata tarn, kde jsou nyní opomíjena a nahrazována jinými. Základem vzdělání mělo byt poznávání místa, kde žijeme - obce, města, krajiny z pohledu obyvatele a především uživatele.

Rigorózní práce : Nalezeno 15,503 záznamů.   začátekpředchozí15389 - 15398dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.