Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prohlubování prosociální a ekologické výchovy skrze výtvarnou hru na letním táboře
ŠTĚPÁNKOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce je zaměřena na ekologickou výchovu prostřednictvím výtvarné činnosti. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy ekologická výchova, prosociální výchova, výtvarná hra, umění jako hra, motivace, kreativita, reflexe, projekt, klíčové kompetence. Tato část práce tvoří vědeckou základnu pro praktickou část. Praktickou část tvoří projekt představující prohlubování prosociální a ekologické výchovy skrze výtvarnou hru na letním táboře.
Rozvoj vybraných klíčových kompetencí žáků prvního stupně základní školy v družině s využitím výtvarných technik
NOVÁKOVÁ, Sára
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech rozvíjení sociálních a komunikativních kompetencí za pomoci výtvarných technik ve školní družině. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické, části je vymezen pojem školní družina a s ním související osobnost vychovatele a charakteristika dítěte navštěvující školní družinu. Dále pojmy klíčové kompetence, výtvarná výchova a využití jejích technik ve školní družině. V druhé, praktické, části je popsán teoretický projekt vytvořený jako doplňkový výtvarný program pro školní družiny s praktickým zaměřením především na rozvoj sociálních a komunikativních kompetencí.
Manažerské kompetence
DUŠKOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat a definovat klíčové manažerské kompetence a změřit je a vyhodnotit s následným popsáním stávající úrovně managementu. V první části práce je analyzována odborná literatura týkající se tématu kompetencí potřebných pro manažery a jejich rozvíjení. Pro druhou část práce je užito dotazníkové šetření.Výsledky jsou roztříděny do čtyř skupin a pro každou z nich jsou stanoveny návrhy dalšího rozvoje.
Komunikační kompetence a její edukace u dětí se SPU v hodinách ČJ a slohu na 2. st. ZŠ
BRUNCLÍKOVÁ, Jana
Téma diplomové práce patří svým charakterem do oboru didaktiky českého jazyka druhého stupně základní školy a částečně i do oboru speciální pedagogiky. Teoretická část práce se zabývá výukou komunikační a slohové výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve specializovaných třídách na druhém stupni základní školy. Pracuji s termíny: klíčové kompetence, komunikační kompetence, specifické poruchy učení. Hlavní část práce tvoří výzkum zaměřený na zjištění pojetí výuky českého jazyka a postoje učitelů ke klíčovým kompetencím a tvorba a praktické ověření pracovních listů podporujících výuku komunikační a slohové výhovy ve specializovaných třídách vycházejících z metod kritického myšlení.
Zkušenosti se zaváděním školních vzdělávacích programů
ZIMOVÁ, Šárka
V současné době probíhá v naší společnosti rozsáhlá transformace celého školského systému. Od září 2007 se zavádí do všech základních škol školní vzdělávací programy. Tato diplomová práce se zabývá shromážděním zkušeností základních škol s tvorbou školních vzdělávacích programů a prvními praktickými zkušenostmi s jejich realizací. První část této práce se věnuje historii reforem českého školství, vymezuje základní terminologii, rozebírá jednotlivé části RVP a popisuje tvorbu ŠVP. Další část se věnuje vlastnímu výzkumu, kde jsou metodou dotazníků porovnávány zkušenosti některých základních škol s tvorbou a realizací ŠVP. Výzkum je zaměřen především na problematické části samotné tvorby a realizaci.
Klíčové kompetence ve výuce španělštiny.
MALÍKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce je zaměřena na rozvoj klíčových kompetencí ve výuce španělského jazyka na druhém stupni základní školy. Zabývá se charakteristikou klíčových kompetencí, prací s nimi a jejich rozvojem v hodinách španělštiny. Cílem práce je zmapovat současnou situaci rozvoje klíčových kompetencí a navrhnout, jak by měli učitel i žáci pracovat v hodinách španělského jazyka, aby byl rozvoj těchto kompetencí podporován v největší možné míře.
Rozvoj komunikativní kompetence u dětí předškolního věku
MUSILOVÁ, Marcela
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na charakteristiku současných školských přeměn v prostředí mateřské školy, jak jsou uvedeny zejména v Rámcovém programu pro předškolní vzdělávání. Zaměřila jsem se na oblast, která se věnuje komunikativním kompetencím u dětí předškolního věku. Teoretická část práce se věnuje obecnému úvodu do problematiky rozvoje komunikační kompetence, vysvětluje související pojmy a uvádí některé poznatky z literatury k zadané problematice. V praktické části jsem se soustředila na pedagogické sledování rozvoje komunikativních kompetencí dětí v heterogenní mateřské škole rozdělených dvou rozdílných věkových skupin. Pro ověření praktické části jsem vytvořila experimentální program. K hodnocení účinnosti tohoto speciálně vytvořeného programu v praxi jsem zvolila metodu pedagogického pozorování.
Podmínky pro utváření klíčových kompetencí žáků na 1. stupni ZŠ
MUDROVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá utvářením klíčových kompetencí u žáků na 1. stupni ZŠ. Zaměřuje se na kompetenci komunikativní, a to jak v prostředí školním, tak i mimoškolním - při volnočasových aktivitách. Teoretická část práce vysvětluje základní myšlenku klíčových kompetencí, nastiňuje historii a význam klíčových kompetencí z globálního hlediska. Klíčové kompetence jsou zde vymezeny a je zde také blíže rozpracována kompetence komunikativní. Teoretická část dále naznačuje metody a strategie vedoucí k utváření klíčových kompetencí ve škole a ve volnočasových aktivitách. V praktické části jsou zhodnoceny výpovědi pedagogických pracovníků získaných z řad učitelů různých 1. st. ZŠ i z řad vedoucích zájmových útvarů. Cílem práce je zjistit, nakolik při pedagogickém působení (ve škole i mimo ni) dochází k systematickému utváření a rozvoji klíčových kompetencí, převážně pak kompetence ke komunikaci.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.
Klíčové kompetence na trhu práce
Krymláková, Kateřina ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Vinšová, Tereza (oponent)
V teoretické části jsou vymezeny kompetence, které jsou z pohledu různých autorů označovány jako klíčové a jak jsou poptávány na trhu práce. V praktické části je zhodnoceno na vybraném vzorku mladých lidí, jaké dovednosti považují podstatné pro své uplatnění na trhu práce a jak hodnotí úroveň vlastních kompetencí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.