National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Between life and death
Veljanoski, Antonio ; MALIMÁNEK, Karel (advisor) ; TRAJKOV, Ivo (referee)
This diploma thesis is focused on film scenes or sequences in which the main characters move from life to death (i.e. they die) and from death to life. The thesis contains a summary and analysis of these scenes from editorial and psychological point of view, as well as from formal point of view. This thesis presents only the most basic examples of the world cinematography. Sequence selection includes a variety of cases that differ from one another. The aim is to analyse the different variations of the examples, which enables the readers of this thesis to understand the importance of editing and film dramaturgy during the creation of film, and it shows how they affect the behavior of the characters from a psychological point of view. Some of the films that deal with this subject are not covered by this diploma thesis because they contain the tools already used in another film that was made earlier and has already been analysed in the text. The thesis focuses mainly on feature films, not on animated ones. This thesis includes a DVD, which contains almost all the analyzed scenes.
Filmy Stefana Šidovského
Spasikj, Jane ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (advisor) ; JECH, Pavel (referee)
Výzkum a analýza práce makedonského nezávislého amatérského filmaře Štefana Sidovského. Hlavním cílem mé práce je získat podrobné informace o jeho kompletní filmografii. Snažím se sledovat vývoj v jeho tvorbě v rámci několika dekád a pochopit, jak se jeho osobní a společenský život odráží v jeho filmech.
Matka coby protagonista v makedonské kinematografii
Nedeska-Trajkova, Verica ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (advisor) ; Dudková, Jana (referee)
Pro mne, jako pro budoucí scénáristku, jsou předmětem zájmu především sociální, kulturní a psychologické aspekty, které ovlivňují vývoj filmové postavy. Tato práce se zaměřuje na zobrazování ženy, zejména matky, v makedonské kinematografii. Ženské postavy nejsou dostatečně využívané, ani kvalitně portrétované, a je to jeden z hlavních nedostatků v makedonském filmu. Z tohoto úhlu pohledu zkoumá diplomová práce skutečnost a autenticitu prezentace žen v makedonské kinematografii, s užším zaměřením na zobrazování postav matek. Jako příkladu používá protagonistek ze tří makedonských filmů, které byli ovlivněni, a zároveň i sami ovlivnili makedonské kulturní povědomí. Jsou to filmy: Frosina (1952), režie Vojislav Nanović, Ženata što gi izbriša solzite, (Žena, která si otřela slzy) (2012), režie Teona Strugar Mitevska, a Matky (2010), režie Milčo Mančevski. Tato práce mimo jiné zkoumá jak ženské protagonistky v těchto filmech odpovídají skutečnému a ideálnímu modelu tradiční kultury, jak jsou v budování těchto postav využity prvky pocházející z rozporu Východu a Západu, a jak tyto postavy zapadají do Jungova popisu archetypu matky.
Pathos jako ultimativní inspirace v Makedonském filmu
Banov, Dimitar ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (advisor) ; Dudková, Jana (referee)
Tato práce si klade za cíl popsat a prokázat nevyhnutelnou existenci patosu v makedonské kinematografii, jako esenciální prostředek filmové řeči a způsobů narace. Práce se pokouší ilustrovat a ospravedlnit přítomnost patosu ve více než 90% makedonské filmové produkce, coby důsledku poválečné politické historie a zakořeněnosti pocitu podřízenosti balkánské populace, která sama sebe vnímá jako obět útlaku "ostatních" národů. Tento cíl práce naplňuje zkoumáním makedonské historie od počátku kinematografie do současnosti a dále analýzou deseti hraných filmů z různých dekád národní kinematografie, s ohledem na užití patosu a jeho nezbytnost.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.