National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Legal regulation of auditing of the Supreme Audit Office
Kyral, Roman ; Vondráčková, Pavlína (advisor) ; Novotný, Petr (referee)
Právní úprava kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o právní úpravě kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu České republiky. Součástí práce je také stručný popis historického vývoje kontrolních institucí na území České republiky, mezinárodní rozměr kontroly ve veřejné správě. Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu a úprava jím prováděné kontroly je upravena zejména v Ústavě České republiky v její páté hlavě v článku 97. Podrobnější úprava je pak zakotvena v zákoně č. 166/1993 Sb. o Nejvyšším kontrolním úřadu. Nejvyšší kontrolní úřad je nezávislý orgán vykonávající kontrolu hospodaření se státním majetkem a kontrolu plnění státního rozpočtu. Organizační struktura Úřadu je tvořena prezidentem, viceprezidentem a členy Úřadu, kteří dohromady tvoří Kolegium Úřadu. Dále pak kárná komora, senáty Úřadu a kontroloři. Nejvyšší kontrolní úřad je navenek řízen jeho prezidentem, který současně předseda kolegiu Úřadu. Vzhledem k tomu, že Nejvyšší kontrolní úřad je koncipován jako úřad kolegiální, je kolegium Úřadu stěžejním orgánem, který schvaluje mimo jiné plán kontrolní činnosti Úřadu, zpracované kontrolní závěry, ze kterých vycházejí stanoviska ke státnímu závěrečnému účtu, výroční zprávu Úřadu a kárný řád. Faktickou kontrolu hospodaření se státním majetkem a plnění státního...
The control of the Supreme Audit Office over territorial self-governing units
Humhalová, Barbora ; Boháč, Radim (advisor) ; Marková, Hana (referee)
Different countries are at varying degrees centralized and need for their activity especially financial and personnel resources in conjunction with the well-defined management processes. In general, both at central and decentralized levels are managed entrusted funds. Therefore it is need in the public sector to set the functioning internal and external control mechanisms. In the Czech Republic, oversees the management of state property and the state budget independent (external) body - the Supreme Audit Office (SAO). This institution has no power of control over the management of local governments or public entities. The issue of extension of SAO competencies is currently highly debated. This work is focused on the possible extension of the SAO competencies towards local government. Author compares and evaluates current opinions about possible amendments to the Constitution and the Law on the Supreme Audit Office towards control of local governments. Fears of the representatives of local government mainly concern the possible limitations of the constitutionally given right to self-government. SAO has no competency to impose remedies or somehow punish controlled entity. The SAO should ideally lead to the responsible management of entrusted funds in public sector. And not just in terms of legality,...
The control of the Supreme Audit Office over territorial self-governing units
Humhalová, Barbora ; Boháč, Radim (advisor) ; Marková, Hana (referee)
Different countries are at varying degrees centralized and need for their activity especially financial and personnel resources in conjunction with the well-defined management processes. In general, both at central and decentralized levels are managed entrusted funds. Therefore it is need in the public sector to set the functioning internal and external control mechanisms. In the Czech Republic, oversees the management of state property and the state budget independent (external) body - the Supreme Audit Office (SAO). This institution has no power of control over the management of local governments or public entities. The issue of extension of SAO competencies is currently highly debated. This work is focused on the possible extension of the SAO competencies towards local government. Author compares and evaluates current opinions about possible amendments to the Constitution and the Law on the Supreme Audit Office towards control of local governments. Fears of the representatives of local government mainly concern the possible limitations of the constitutionally given right to self-government. SAO has no competency to impose remedies or somehow punish controlled entity. The SAO should ideally lead to the responsible management of entrusted funds in public sector. And not just in terms of legality,...
Legal regulation of auditing of the Supreme Audit Office
Kyral, Roman ; Vondráčková, Pavlína (advisor) ; Novotný, Petr (referee)
Právní úprava kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o právní úpravě kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu České republiky. Součástí práce je také stručný popis historického vývoje kontrolních institucí na území České republiky, mezinárodní rozměr kontroly ve veřejné správě. Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu a úprava jím prováděné kontroly je upravena zejména v Ústavě České republiky v její páté hlavě v článku 97. Podrobnější úprava je pak zakotvena v zákoně č. 166/1993 Sb. o Nejvyšším kontrolním úřadu. Nejvyšší kontrolní úřad je nezávislý orgán vykonávající kontrolu hospodaření se státním majetkem a kontrolu plnění státního rozpočtu. Organizační struktura Úřadu je tvořena prezidentem, viceprezidentem a členy Úřadu, kteří dohromady tvoří Kolegium Úřadu. Dále pak kárná komora, senáty Úřadu a kontroloři. Nejvyšší kontrolní úřad je navenek řízen jeho prezidentem, který současně předseda kolegiu Úřadu. Vzhledem k tomu, že Nejvyšší kontrolní úřad je koncipován jako úřad kolegiální, je kolegium Úřadu stěžejním orgánem, který schvaluje mimo jiné plán kontrolní činnosti Úřadu, zpracované kontrolní závěry, ze kterých vycházejí stanoviska ke státnímu závěrečnému účtu, výroční zprávu Úřadu a kárný řád. Faktickou kontrolu hospodaření se státním majetkem a plnění státního...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.