National Repository of Grey Literature 13 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
High dynamic range rendering of virtual 3D scenes
Goncearenco, Vadim ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Pečiva, Jan (advisor)
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma Vysokého Dynamického Rozsahu (HDR), konkrétně různých HDR technik, které jsou široce používány v oblasti počítačové grafiky. Navíc se zabývá Vulkan API a jeho aplikací pro HDR vykreslováni virtuálních 3D scén. Praktická část této práce je aplikace pro renderování 3D scén, jejímž účelem je demonstrovat praktickou implementaci popsaných HDR technik, jako jsou globální operátory mapování tónu (fotografické, filmové a založené na ACES), lokální operátor mapování tónu založený na bilaterálním filtru, dynamická adaptace oka, exposure fusion a pokročilý bloom efekt.
Exterior Mapping
Burkalo, Boris ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
Cílem této práce je navrhnout algoritmus, který zvládne efektivně vykreslovat rozsáhlé počítačové scény obsahující velký počet primitiv. Tato práce nejdřív představí nejpoužívanější techniky pro vykreslování počítačových scén a následně popíše přístup zvaný Image Based Rendering, který nepoužívá geometrii k vykreslování obrázků. Dále se zaměří na různé metody, které se zabývají efektivním vykreslováním složitých počítačových scén a představí algoritmus Exterior Mapping, který využívá Image Based Rendering a teorii 4D světelných polí pro vykreslení nového pohledu na scénu za použití množiny již předem vykreslených snímků scény. Dále představí aplikaci, která tento algoritmus implementuje a následně práce vyhodnotí a srovná implementovaný algoritmus s tradičním vykreslováním pomocí 3D geometrie.
Racing Game in 3D
Ševčík, Martin ; Láník, Aleš (referee) ; Šuška, Boris (advisor)
This bachelor's thesis describes issues of interaction between Java Monkey Engine (jME) and models created with program Autodesk 3D Studio Max. It contains theoretical basis for the jMonkey Engine architecture and Lightweight Java Game Library (LWJGL). In the following section, the thesis describes techniques of working with objects in the 3D scene and their way of implementation.
3D Racing Game For Android Platform
Ševčík, Martin ; Polok, Lukáš (referee) ; Láník, Aleš (advisor)
This master's thesis deals with the possibilities of using open source 3D game engine Java Monkey Engine (jME) in developing applications for the Android platform. It includes theoretical knowledge for the jMonkey Engine architecture and the Android platform. In the following section, the thesis describes used techniques and external libraries in solving issues of interaction between jME and Android platform and of working with objects in the 3D scene and their way of implementation.
Rendering and Interacting Objects Displaced in a 3D Landscape
Koza, Tomáš ; Kršek, Přemysl (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Goal of this bachelor's thesis was to create a system of powerups for program TankGame. This document contents theoretical base for rendering of objects in 3D scene, it describes algorithms used in rendering of these objects. It also contains overview of rendering process and description of concrete graphical engine used in program TankGame. In the end there is description of concrete implementation of renderable objects (powerups) for program TankGame.
3D Scene Composition with Open-Source Tools
Vašák, Petr ; Štancl, Vít (referee) ; Šimek, Václav (advisor)
The work deals with the creation of complex 3D scenes using open-source tools. It describes how to create 3D models, adjustments to the scene and subsequent transfer to renderer program PovRay, where with the help of regulation code and adding features created by the resulting image. The aim is to render scene with Ray-tracing method.
High Dynamic Range Rendering of 3D Graphic Scenes
Rozenberg, Michal ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Pečiva, Jan (advisor)
The output of this bachelor thesis is a demonstration application that implements techniques and algorithmus used in rendering graphical 3D scenes in high dynamic range. The C++ programming language and low-level Vulkan API are used to implement this application.
Rendering and Interacting Objects Displaced in a 3D Landscape
Koza, Tomáš ; Kršek, Přemysl (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Goal of this bachelor's thesis was to create a system of powerups for program TankGame. This document contents theoretical base for rendering of objects in 3D scene, it describes algorithms used in rendering of these objects. It also contains overview of rendering process and description of concrete graphical engine used in program TankGame. In the end there is description of concrete implementation of renderable objects (powerups) for program TankGame.
Racing Game in 3D
Ševčík, Martin ; Láník, Aleš (referee) ; Šuška, Boris (advisor)
This bachelor's thesis describes issues of interaction between Java Monkey Engine (jME) and models created with program Autodesk 3D Studio Max. It contains theoretical basis for the jMonkey Engine architecture and Lightweight Java Game Library (LWJGL). In the following section, the thesis describes techniques of working with objects in the 3D scene and their way of implementation.
3D Scene Composition with Open-Source Tools
Vašák, Petr ; Štancl, Vít (referee) ; Šimek, Václav (advisor)
The work deals with the creation of complex 3D scenes using open-source tools. It describes how to create 3D models, adjustments to the scene and subsequent transfer to renderer program PovRay, where with the help of regulation code and adding features created by the resulting image. The aim is to render scene with Ray-tracing method.

National Repository of Grey Literature : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.