Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,138 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proces poskytování podpory prostřednictvím uceleného systému rehabilitace
ŠTURMOVÁ, Alena
Cílem diplomové práce bylo analyzovat reálnou podobu a průběh procesu poskytování podpory dostupnými prostředky uceleného systému rehabilitace a její koordinaci v centru ARPIDA z pohledu rodičů uživatelů s důrazem na využití case managementu. V centru kladou důraz na spolupráci interprofesního týmu, přičemž rodiče jsou vnímáni jako partneři a přirozená součást týmu odborníků. Diplomová práce tak může sloužit jako podklad pro rozvoj a zlepšení stávajících služeb a jejich koordinace v centru ARPIDA. Pro diplomovou práci byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika sběru dat polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný soubor tvořili rodiče uživatelů v různých životních etapách, kteří využívají služby v centru ARPIDA. Informanti byli zvoleni na doporučení pracovníků a vybráni dle zastoupení všech druhů služeb, které ARPIDA nabízí. Bylo uskutečněno 8 rozhovorů a výběr byl ukončen na základě saturace, kdy docházelo k opakování témat, názorů a rozhovory nepřinášely nové informace. Data byla zpracována pomocí Interpretativní fenomenologické analýzy (IPA), která podrobně zkoumá subjektivní zkušenosti informantů a vzniklo tak 13 hlavních témat, která se opírají o výzkumné otázky a cíl diplomové práce: vnímání uceleného systému rehabilitace, provázanost služeb, jaké služby v nabídce centra chybí, první kontakt s centrem, vnímání komunikace s pracovníky, na koho se mohou rodiče obrátit, spolupráce s klíčovým pracovníkem, podpora ze strany pracovníků a jejich spolupráce, jak rodiče vnímají roli v interprofesním týmu, interprofesní setkání s pracovníky, zapojení case managera a jaké jsou slabé a silné stránky procesu uceleného systému rehabilitace. Odpovědi na všechna tato témata mohou pomoci centru ARPIDA lépe porozumět tomu, jak rodiče uživatelů služeb vnímají komplexní koordinovanou péči v duchu uceleného systému rehabilitace.
Vstupní znalosti a představy o krajích a krajských městech Česka u žáků 6. a 7. tříd základních škol.
OLIVA, Petr
Práce se zabývá vstupními znalostmi a představami žáků 6. a 7. tříd základních škol, které mají o krajích a krajských městech Česka. Hlavní cíl práce představuje zmapování a odhalení reálné úrovně znalostí a představ žáků za pomoci výzkumného dotazníku, jenž byl zaměřen zejména na orientaci žáků ve slepé mapě, znalostní test a sebehodnocení žáků na základě osobních sympatií či nesympatií k jednotlivým krajům a krajským městům Česka. Do výzkumu se celkem zapojilo 356 žáků. Veškerá získaná výsledná data z dotazníků byla dále hodnocena a diskutována v analytické části práce. Dále byly zkoumány rozdíly ve výsledcích na základě sledovaných parametrů práce. Ty představovaly znalostní rozdíly mezi třídami, pohlavím jedinců a typem škol, podle jejich umístění. Z analytické části následně vychází část praktická, jenž přináší skrze vytvořené výukové materiály konkrétní návrhy a náměty do výuky, které lze využít v praxi při hodinách zeměpisu. Výukové materiály, které obsahuje praktická část práce, jsou vytvořeny na základě výsledků výzkumu a jsou zaměřeny na ukotvení a rozvoj znalostí a povědomí žáků o jednotlivých krajích a krajských městech Česka.
Možnosti léčby smíšených infekcí ryb
KOCOUR, Jakub
Onemocnění ryb mohou být jedním z faktorů zpomalující současný rozvoj akvakultury. Častými původci nemocí jsou patogenní bakterie a paraziti. Cílem práce bylo otestovat vliv kyseliny peroctové (KPO) a peroxidu vodíku (H2O2) na hematologické a biochemické ukazatele a dále na bakteriální a parazitární zatížení ryb. Kapři obecní (Cyprinus carpio L.) byli vystaveni KPO (1,5 mg?l-1 ) a H2O2 (5 mg?l-1 ) po dobu 4 dní. Po skončení testu byla rybám odebrána krev pro stanovení hematologických a biochemických ukazatelů a byly provedeny stěry žaber a kůže pro bakteriální a parazitologické vyšetření. Hematologicky byly stanoveny: hematokrit (PCV), množství hemoglobinu (Hb), střední počet erytrocytů (RBC), střední objem erytrocytu (MCV), hemoglobin erytrocytu (MCH) a střední barevná koncentrace (MCHC). Z krevní plazmy byly hodnoceny následující biochemické ukazatele: množství glukózy (GLU), celkové bílkoviny (TP), albuminy (ALB), alanin aminotransferáza (ALT), aspartát aminotransferáza (AST), alkalická fosfatáza (ALP), laktát dehydrogenáza (LDH), anorganický fosfát (PHOS), vápník (Ca), triglyceridy (TRIG) a globuliny (GLOB). Hematologickým vyšetřením byl zjištěn statisticky významný rozdíl pouze u středního objemu erytrocytu (P<0,05), kdy došlo ke zvýšení MCV u testovaných látek. Biochemické vyšetření ukázalo statisticky významné (P<0,01) zvýšení hodnot GLU, ALT, ALP a PHOS. U TRIG došlo ke statisticky významnému (P<0,05) zvýšení pouze u skupiny ryb vystavených H2O2. Poslední statisticky významný (P<0,05) rozdíl byl zjištěn u GLOB, kdy u skupiny ryb vystavených KPO došlo ke snížení a u ryb vystavených H2O2 ke zvýšení. Bakteriologickým vyšetřením byl zjištěn statisticky významný (P<0,05) rozdíl ve snížení počtu bakterií na kůži ryb u obou testovaných látek. Parazitologickým vyšetřením byl zjištěn statisticky významný (P<0,05) vliv KPO na výskyt Trichodina sp., kdy došlo k úplné eliminaci těchto parazitů jak na kůži, tak i na žábrách. Výsledky ukázaly, že hematologické a biochemické ukazatele byly oproti kontrole změněny jen velmi mírně. Lze usuzovat, že aplikace KPO a H2O2 v testovaných koncentracích organismus ryb příliš nezatíží. Také bylo potvrzeno, že KPO má antibakteriální i antiparazitární účinky, zatímco H2O2 má pouze antibakteriální účinky.
SITUACE VÝUKY LITERATURY V RÁMCI HODIN ANGLICKÉHO JAZYKA NA ČESKÝCH STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
MRÁZOVÁ, Anna
Přestože literaturu lze považovat za prostředek ke zlepšení znalostí angličtiny studentů, její role ve středoškolském vzdělávání v České republice není často významná. Literatura by měla být důležitou a nedílnou součástí komplexního rozvoje angličtiny jako druhého jazyka studentů. Cílem této práce je zmapování situace výuky literatury v rámci hodin anglického jazyka na českých gymnáziích. Práce obsahuje teoretický úvod do tématu významu literatury ve výuce a učení se cizím jazykům a výzkum založený na dotaznících vyplněných učiteli i studenty středních škol oboru anglický jazyk, který umožňuje nahlédnout do pohledů účastníků z obou stran vzdělávacího procesu na zkoumané téma.
Návrh autonomní robotické kolové platformy
LARVA, Jaroslav
Diplomová práce představuje projekt návrhu a realizace autonomní robotické platformy, která je postavena na bázi modifikované dětské buggy, umožňující její dálkové ovládání. Celý projekt je systematicky rozdělen do dvou základních částí: teoretické a praktické. V teoretické části jsou podrobně rozebrány a analyzovány komponenty a softwarové nástroje, které byly v průběhu projektu využity. Tato sekce podává přehled o aktuálních trendech v robotice a autonomních systémech a zdůrazňuje význam každého vybraného elementu pro úspěch celkového návrhu. V praktické části se práce soustředí na samotný proces vývoje. Od prvních kroků v konstrukci, přes programování pořízené platformy, až po detailní popis zapojení a integrace elektronických komponent. Specifická pozornost je věnována technickým řešením, která překonávají výzvy spojené s adaptací dětské buggy na autonomní robotickou platformu. V závěrečné části je projekt celkově zhodnocen. Je zde obsažena analýza dosažených výsledků, reflektování na možné oblasti zlepšení a diskuze o budoucích směrech rozvoje.
Vliv POC managementu koagulopatie na sílu krevního koagula a PGD u pacientů po transplantaci plic
Vajter, Jaromír ; Durila, Miroslav (vedoucí práce) ; Burša, Filip (oponent) ; Szárszoi, Ondrej (oponent)
Vliv Point-of-care managementu koagulopatie na sílu krevního koagula a primární dysfunkci štěpu u pacientů po transplantaci plic Abstrakt v českém jazyce: Úvod: Klíčovými faktory negativně ovlivňující funkci štěpu během transplantace plic jsou krvácení, podávání transfuzních přípravků a ischemicko/reperfuzní poškození plicního štěpu. Vzhledem k tomu, že tyto všechny atributy představují významné riziko rozvoje primární dysfunkce štěpu, je žádoucí, aby byl k dispozici sofistikovaný anesteziologický přístup, který povede ke snížení krevní ztráty, spotřeby transfusních přípravků a tím i redukci incidence primární dysfunkce štěpu (PGD). Metodika: Tato prospektivní, randomizovaná studie se věnovala hodnocení 67 pacientů během období od ledna 2018 do června 2020. Porovnali jsme výsledky u pacientů podstupujících transplantaci plic, kteří byli léčeni pomocí point-of-care (POC) přístupu zaměřeného na cílenou diagnostiku a léčbu koagulopatie, kombinované s volumoterapií 5% albuminem, oproti tradičnímu managementu založenému na klinických zkušenostech ve skupině non-POC. Výsledky: Ve skupině POC došlo k výraznému poklesu perioperační krevní ztráty a potřeby krevních derivátů. Současně jsme zaznamenali zlepšení funkce plicního štěpu, což se projevilo vyššími hodnotami Horowitzova Indexu. Dále došlo ke zlepšení oběhové...
Analýza námětů na experimentální činnost v učebnicích chemie pro ZŠ
Špísová, Klára
Cílem diplomové práce je analýza experimentálních aktivit v učebnicích chemie pro základní školy. Jsou zkoumány typy aktivit a jejich zařazení do fází výuky, kognitivní náročnost. Analýza zahrnuje nejvíce používané učebnice chemie - učebnice nakladatelství Fortuna: Základy chemie 1, 2 a Základy praktické chemie 1, 2. Dále učebnice nakladatelství Nové školy, Fraus a Taktik pro 8. a 9. ročník. Všechny učebnice obsahují náměty na praktickou činnost, nejvíce jich je v učebnicích ZCH, FR a NŠ. V učebnicích chemie jsou identifikovány různé typy aktivit, jako samostatná činnost žáka, pozorování demonstrace učitele, laboratorní práce, sledování videa, obrázků a řešení úkolů. Nejčastěji se vyskytuje samostatná činnost žáka a pozorování demonstrace učitele. Učebnice FR a T nabízejí také interaktivitu prostřednictvím videí. Praktické náměty se zaměřují především na expoziční fázi výuky. Co se týče rozvoje kognitivních operací, úlohy v učebnicích chemie se zaměřují na nižší operace, jako je zapamatování, porozumění a aplikace. Vyšší operace, zejména rozvoj tvorby, byl především v učebnicích pro 8. ročník. Učebnice nakladatelství NŠ měly vyrovnané zastoupení pro oba ročníky.
Mezi Nebem a zemí
Nečesal, Marek ; Ryška, Zbyněk (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá koncepcí znovuvyužití prázdných far. Kromě samotného návrhu na revitalizaci tří objektů se analytická část věnuje i vývoji farní typologie, zkoumá vlivy a historické souvislosti, které vedly k nynějšímu stavu. Společně s tím analyzuje na více než 60 objektech současné způsoby znovuvyužití a pomocí statistických ukazatelů stanovuje předpokládaný vývoj této typologie. Analytická část je završena stanovením základních principů udržitelného znovuvyužití prázdných far. V návrhové části jsou tyto zásady aplikovány na tři různé objekty ve Žďárském děkanství. Ty jsou vybrány tak, aby odpovídaly rozdílnému charakteru okolního urbanismu. První z far se nachází v Horní Bobrové uprostřed náměstí, druhá budova je ve Štěpánově nad Svratkou v uliční zástavbě a poslední objekt stojí na okraji obce Strážek. Hledání nové možné koncepce pro každý z objektů se opírá nejenom o analýzy místa, ale i o vlastnoruční zaměření všech budov, včetně přilehlých zemědělských stavení a o rozhovory s farníky. Pro každé z míst je zvoleno jedinečné řešení umožňující udržitelný rozvoj a znovuvyužití původní fary.
Ideální Brno: Nová Stará Osada
Hladíková, Tereza ; Skála, Jiří (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Má diplomová práce se zabývá urbanisticky lokalitou Stará Osada, která je tepnou městské části Brno- Židenice. Pro městskou část Brno - Židenice je to společenský a dopravní uzel. Stará Osada je součástí širšího centra města. Tento dopravní uzel definuje zástavba panelových domů, kde dominantu prostředí tvoří třinácti podlažní dům. Stará Osada by se dala definovat podobně jako je Mendlovo náměstí v Brně. Oproti Mendlovu náměstí je prostor Staré Osady velmi roztříštěný, neuspořádaný a lidé jej pouze využívají jako přestupní místo pro městskou hromadnou dopravu.. Jelikož se jedná o prostor, který by se dal považovat za centrální, tak mluvíme o náměstí, a tím Stará Osada není. V návaznosti na budování Nové Zbrojovky a dopravní tunelu se v budoucnu bude řešit i uklidnění dopravy na ulicích Gajdošova- Svatoplukova, která v současnosti tvoří městský okruh- „magistrálu“. Stará Osada má potenciál být plnohodnotným centrum Židenic, který podporuje rozvoj městské části, o něž městská část snaží. Cílem diplomové práce je návrh veřejného prostoru v podobě náměstí s novými stavbami, podporující rozvoj, které v městské části chybí. Budovy svou hmotou uzavřou a scelí prostor Staré Osady a bude manifestem možného architekto-urbanistického řešení prostoru Stará Osada. Náměstí a přilehlé budovy dají možnost zvýšení počtu společenských akcí i možnost nového bydlení.
Baugruppe v Rosicích u Brna
Kubíková, Markéta ; Janďourek, Jiří (oponent) ; Suchánek, Radek (vedoucí práce)
Práce se zabývá alternativním přístupem k zahušťování zástavby formou Baugruppe v rámci přestavby brownfieldu uvnitř maloměsta Rosice. Součástí práce je hledání rozvoje, který přispěje svým vznikem i svému okolí a jeho stávajícím obyvatelům v podobě občanské vybavenosti a podpoří veřejný život v širším okolí. Návrh polemizuje nad limitami klasické výstavby a hledá alternativu života ve vlastním bydlení, které je současně součástí širšího společenství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23,138 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.