Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Could not find similar documents for this query.
Pablo. G. del Amo - střihačské fragmenty
Toupalová, Kristýna ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Trajkov, Ivo (oponent)
Diplomová práce vznikla jako imaginární film, který přejímá strukturu snímku Carlose Saury Elisa, vida mía (Eliso, můj živote, Španělsko 1976). Hlavními postavami jsou střihač Pablo G. del Amo, režiséři Carlos Saura a Víctor Erice a producent Elías Querejeta, kteří zanechali hlubokou stopu ve španělské kinematografii druhé poloviny dvacátého století. Můj film se ale omezuje na období 1965 ? 1976, tedy na začátek jejich spolupráce. Pro tu byla příznačná snaha točit autorské filmy, docílit jisté kontinuity tvorby a vyjádřit se jak jen to bylo možné kpolitické situaci ? jedná se o dobu konce diktatury generála Franca. Dalším zcílů Querejetovy produkce bylo vychovat kritické diváky, respektive dokázat, že takové publikum už existuje. Saurův nejosobnější film Eliso, můj živote uzavírá jednu etapu tvorby všech mých postav a znamená zlom. Jeho práce sčasoprostorem a smotivy navádí a směruje můj film tak, aby vyprávěl o zvoleném období a filmech jen zurčitých úhlů pohledu. Tak je možné pracovat srůznými druhy materiálů: shistorickými fakty, dobovým tiskem, analýzami filmů i autobiografickými údaji. To vše tvoří různé linie, které se proplétají. Životní příběh Pabla G. del Ama je natolik osudový pro jeho rozhodnutí věnovat život filmu, že mu patří několik sekvencí. Můj film by měl zprostředkovat vzpomínkový charakter, příznačný pro zkoumaný materiál. Téma paměti dává postavám impulzy kpřesunům včasoprostoru, do dětství, představ či snů. Paměť, jak osobní, tak i společenská, není pojímána jen ve smyslu vzpomínání, ale i záměrného vytěsňování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.