Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
The Effect of Socio-Demographic Factors on Consumer Trends in the Czech Republic
Čechová, Tereza ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Kolář, Daniel (oponent)
Práce zkoumá potenciální vlivy různých socio-demografických determinantů na spotřebitelské trendy na českém trhu v rozmezí let 2009-2019. Používáme data od agentury Median, s.r.o., která provádí výzkum spotřebního chování již od roku 1993. V práci analyzujeme závislé kategorické proměnné, které reprezentující preference respondentů či domácností, a definují potenciální spotřebitelské trendy. Pro analýzu jsme použili ordinární logistickou regrese, které jsme následně otestovali Brantovým testem. Statisticky signifikantní výsledky v modelech se ztotožňují s výsledky v předchozích studiích. Konkrétně, během let 2009-2019 se zvyšuje zájem o recyklovaní, lidé častěji nakupují bio potraviny, mírně klesá zájem o české produkty (speciálně v letech 2018 a 2019) a populace utrácí více peněz za dovolenou. Bakalářská práce například ukazuje, že ženy mají větší tendenci kupovat bioprodukty a české potraviny než muži a zároveň recyklují častěji než muži. Nové proměnné, které dále zkoumáme ve vztahu ke sledovaným trendům, jsou počet zaměstnaných osob v domácnosti a ABCDE klasifikace. Konkrétně ABCDE klasifikace je proměnná, která rozděluje domácnosti do osmi skupin podle vzdělaní, příjmů a ekonomické situace domácnosti. Celkově je tato práce výjimečná tím, že sleduje české spotřebitelské preference po dobu deseti...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.