Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Supervize v mateřské škole
Bürgerová, Anna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Cílem diplomové práce je představit téma supervize v kontextu školního prostředí jako nástroj profesní podpory předškolních pedagogů, zmapovat realizaci supervize v mateřských školách a zjistit, jak supervizní službu vnímají a hodnotí jejich pedagogičtí pracovníci. Teoretická část se nejprve věnuje konceptu supervize z hlediska pojmového vymezení, funkce, cílů, zaměření, procesu a účastníků. Následující část teorie se zabývá tématem uplatňování supervize ve školství, specifickými nároky pedagogické profese a představuje supervizi jako účinný nástroj profesního růstu a psychohygieny pedagogů. Empirická část práce představuje kvalitativní výzkum zaměřený na zkušenosti pedagogických pracovníků se supervizí ve třech mateřských školách, který byl zpracován podle principů metody zakotvené teorie. Výsledky výzkumu ukazují, že realizace supervize v MŠ předně závisí na finančních a organizačních možnostech školy, které předurčují míru využití potenciálu této služby. Z výsledků dále vyplývá, že pedagogičtí pracovníci supervizi vnímají jako pomoc v získání nového náhledu a prostředek ke sdílení v bezpečném prostředí. Právě pocit bezpečí a důvěru učitelé vnímají jako klíčový prvek pro úspěšný supervizní proces společně s lidským a partnerským přístupem supervizora, jehož přítomnost je nezbytná pro ochranu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.