Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Multicultural Education: Construction of Identity in Czech Educational System
Česká, Tereza ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pojetím identity v multikulturním vzdělávání v českém vzdělávacím systému - přesněji konstrukcí identity. Multikulturní vzdělávání je hlavním proudem ve výuce proti rasismu, xenofobii, intoleranci či diskriminaci. V České republice patří k jednomu z průřezových témat definovaných rámcovými vzdělávacími programy. V poslední době se proti nástrojům multikulturní výchovy včetně politiky identit zvedá kritika ohledně toho, že nenaplňuje svoje cíle a někdy naopak přispívá k reprodukci nebezpečných stereotypů ve společnosti a k disriminaci. Identita je klíčový pojem v multikulturní výchově. To, jak vnímáme sami sebe ale i ostatní, ovlivňuje mnohé sféry našeho života. Zda jsou skupiny pozitivně, či negativně konstruovány má vliv i na alokování benefitů. V rámci této práce je proto skrz diskurzivní analýzu zkoumáno, jak multikulturní vzdělávání konstruuje identitu. Ukazuje se, že multikulrní výchova má tendenci buď konstruovat identitu na základě vnějších znaků, které jsou na první pohled znatelné (barva pleti, jazyk, tradice, apod.), nebo identita vzniká na základě střetnutí se s odlišnostmi. Multikulturní identita byla na základě diskurzivní analýzy konstruována na úrovni znalostí jako kulturní identita, na úrovni dovedností jako zachování a na úrovni postojů jako tolerance....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.