Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Self-service BI pro oblast vysokého školství
Heřmanský, Michal ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem self-service BI reportingu pro oblast vysokého školství. Hlavním cílem práce je vytvořit sadu vzorových dashboardů v prostředí aplikace Tableau. První kapitola uvádí do problematiky business intelligence. Jsou popsány principy klasického přístupu k BI v organizaci a popsáni uživatelé, kteří s ním interagují. Následně jsou popsány nevýhody tradičních celopodnikových BI řešení pro business uživatele. Jako odvěď na tato zjištění je představen princip self-service business intelligence. Jsou popsány výhody a požadavky na úspěšné zavedení do organizace. Zároveň jsou uvedeny důvody, proč není vhodné používat SS BI jako primární celopodnikový reporting. Následně je představena platforma Tableau jako zástupce selfservice BI nástrojů. Na úvod je charakterizován nástroj Tableau Desktop jako prostředí pro vývoj reportů. Je objasněn způsob připojení k datovým zdrojům a následně způsob práce s extrakty dat. Dále je vysvětlen způsob práce s nástrojem a uvedeny příklady analytických funkcí Tableau. Následuje Tableau Server a popis jeho architektury a nejdůležitějších bezpečnostních prvků. Jsou uvedeny možnosti administrace a přidělování uživatelských rolí. V poslední části je předveden proces publikování dashboardu z Tableau Designer na server. Následující část se věnuje analýze vysoké školy. Je popsána organizační struktura a identifikovány hlavní a podpůrné procesy. Následně jsou navrženy metriky a dimenze pro sledování těchto procesů. V poslední části jsou navrženy vzorové reporty v Tableau pro oblast hodnocení předmětů, sledování studijních výjezdů studentů do zahraničí, projektové aktivity a monitorování přijatých přihlášek ke studiu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.