Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí (možnosti inovativních přístupů)
Maňourová, Zuzana ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Vykoukalová, Věra (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na přístupy k výuce počátečního čtení a psaní se zaměřením k analyticko-syntetické metodě a k možnostem inovací v rámci této metody. Představuje tak analyticko-syntetickou metodu v modifikovaném pojetí, jež se rekrutovala přímo z pedagogické praxe jako reakce na hledání takových přístupů, které by více reflektovaly nejen individualitu každého žáka, ale které by také více směřovaly k rozvoji funkční gramotnosti. Takto modifikovaná metoda začleňuje postupy vycházející z metod celostních a analytických, které v iniciálním stadiu pracují s rozsáhlejšími řečovými jednotkami a které dávají žákům více prostoru k aktivním činnostem heuristického charakteru (aktivní práce s textem a psaní vlastních textů). Cíle disertační práce jsou vymezeny v několika rovinách. Sekundární analýza teoretických zdrojů rozkrývá současné trendy ve výuce počátečního čtení a psaní, vymezuje obecné charakteristiky moderní výukové metody a současně pojmenovává diskutabilní místa analyticko-syntetické metody v tradičním pojetí. Akční výzkum pak kontinuálně předkládá informace o aplikaci modifikované formy analyticko-syntetické metody v prostředí tří následných prvních ročníků ZŠ a v závěru vymezuje obecné principy analyticko-syntetické metody v modifikovaném pojetí. Efektivita modifikované metody ve...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.