Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Česká hudební televizní stanice Óčko jako kulturní průmysl v éře matrix médií
Pješčaková, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Česká komerční hudební televizní stanice Óčko, která začala vysílat pod označením Stanice O v roce 2002, je přeneseně důsledkem změn v oblasti evropského televizního vysílání od 80. let 20. století spojených především s digitalizací a deregulací televizního trhu. Óčko lze charakterizovat čtyřmi základními znaky, které určují podobu jeho vysílání. Jsou jimi zábava, propojení s novými médii (interaktivita), českost a masifikace. Všechny tyto znaky zaštiťuje podnikatelská logika (popisovaná především zástupci politické komunikace médií) jako základní princip určující podobu Óčka. Středobodem se tak v této souvislosti stává sledovanost. Přestože Óčko vzniklo v roce 2002, lze v jeho vysílání, právě skrze tuto ekonomickou logiku, spatřovat principy kulturního průmyslu, tak jak jej popsal Theodor Adorno (a Max Horkheimer) již v polovině 20. století. Současně lze na hudební televizní stanici Óčko nahlížet skrze aktuální přístupy mediálních studií, jako na příklad smrti vysílací televize v post-vysílací éře a příklad nástupu matrix médií. Základní charakteristické znaky televize Óčko, tedy zábavní role, konvergence s novými médii či interaktivita jsou totiž podstatou televize v post-vysílací éře. Ve vysílání Óčka lze však stále najít znaky éry předchozí, vysílací, a to skrze jeho důraz na národní charakter...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.