Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Metody shlukové analýzy a jejich aplikace v marketingu
Dvořák, Marek ; Prášková, Zuzana (oponent) ; Vaněček, Pavel (vedoucí práce)
V předložené práci studujeme algoritmy shlukové analýzy a jejich aplikace na data. V úvodu rozlišujeme jednotlivé typy dat a míry nepodobnosti mezi pozorovanými objekty i mezi jednotlivými shluky, abychom mohli provést shlukování a kvantitativně ohodnotit vzniklé rozklady. Kapitola 2 se věnuje nehierarchickým algoritmům shlukové analýzy a metodám pro nalezení optimálního počtu shluků. V další části je krátce uvedené zobecnění rozdělovacích metod - fuzzy shlukování. Hierarchické metody shlukové analýzy jsou popsány v kapitole 3, kde opět nechybí kritéria pro posouzení kvality shlukování. V závěru této kapitoly je provedeno porovnání všech shlukovacích metod vzhledem k navrženým funkcionálům kvality rozkladu. Kapitola 4 se věnuje archetypální analýze a algoritmům pro nalezení archetypů. Všechny výše zmíněné kapitoly obsahují ilustračnípříklady. Hlavní aplikační část lze nalézt v kapitole 5, kde zkoumáme data z výzkumu životního stylu v ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.