Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Gender v prostředí školy
Pejřimovská, Jitka ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
V úvodní teoretické části se tato práce snaží nastínit dva základní pohledy na otázku, zda se jako ženy a muži rodíme, nebo zda je podstata našeho "ženství" a "mužství" determinována sociokulturními vlivy. Zatímco termín "pohlaví" odkazuje spíše na stránku biologickou, označení "gender" v sobě skrývá spíše souhrn sociálních a kulturních vlivů. Právě proto je jedno z dílčích témat práce věnováno genderovým stereotypům a jejich úskalí. Stěžejním tématem práce a centrem té nejvyšší pozornosti je potom dopad genderové problematiky na školní prostředí. V širokém spektru položených otázek si práce klade za cíl, odpovědět na genderové rozdíly v oblibě školních předmětů u dívek a chlapců. Pro komplexní pohled je zde použita nejen odborná literatura, ale také dotazníky, které byly na uvedené téma vyplněny studenty druhých ročníků gymnázií. Výsledky této empirické části jsou následně doplněny o některé genderové aktivity, které jsou v souladu s genderově senzitivní výukou a které napomáhají celkovému zlepšení atmosféry ve školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.