Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Skupinové a kooperativní učení ve výuce jazyků v ČR a SRN
Hufeislová, Gabriela ; Poláčková, Věra (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Záměrem této práce je teoreticky vymezit kooperativní vyučování v současném pojetí vyučování, hledat zásady pro jeho realizaci, zjistit jeho možnosti ve vyučování jazyků. Práce má dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části je ukázáno, že uplatňování kooperativního vyučování ve skupinách klade na učitele jiné nároky než tradiční pojetí využívající frontální formy a posouvá velkou část odpovědnosti za učení na žáky samotné. Dále je popsáno, že jeho efektivita je podmíněna respektováním celého systému kooperativního vyučování v podobě několika přesně vymezených principů. Jeho uplatnění při výuce jazyků nabízí příležitosti k aktivnímu procvičování jazyka a umožňuje používat jazyk v přirozených situacích, což je všeobecně považováno za nejefektivnější a nejpřirozenější způsob učení se jazyku. Z výzkumné sondy vyplynulo, že kooperativní vyučování není v hodinách jazyků uplatňováno, a to z důvodů nedostatečných dovedností a znalostí učitelů. Jejich znalosti se ukázaly pouze v oblasti skupinové práce, ale ani ta není běžně využívána, protože jim v tom brání nedostatek času.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.