Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Analýza testu školní připravenosti v kontextu vývoje dětí na konci předškolního věku
Myšková, Lucie ; Trpišovská, Dobromila (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na screening školní nezralosti a na sledování vývojové úrovně dětí na konci předškolního věku a v období nástupu do školy. Kapitoly mající teoretický charakter se zabývají úrovní schopností a dovedností v oblastech, jejichž rozvoj je nezbytný pro osvojení čtení a psaní jako prvního kroku, na kterém je závislá další edukace. Pozornost je věnována také současným diagnostickým metodám používaným v praxi ke sledování školní zralosti a screeningovým metodám odhalujícím školní nezralost. Metodou, která může být nápomocná při realizaci screeningu školní nezralosti, je nově sestavovaný Test školní připravenosti. Test může být v praxi použit pro včasné zachycení dětí, které nejsou dostatečně připraveny na vstup do školy, přispět při přípravě dětí před započetím školní docházky a poukázat na vhodné intervenční opatření. Výzkumným úkolem bylo posouzení nově připravované metody prostřednictvím analýzy subtestů Testu školní připravenosti a porovnáním metody s Orientačním testem školní zralosti (Jirásek, 1970) a s Pozorovacím schématem na posuzování školní způsobilosti (Kondáš, 1984). Potvrdilo se, že test by mohl být vhodný jako screeningová metoda ke sledování školní nezralosti. Je ale nutné upravit subtesty i jednotlivé úkoly a provést další šetření. Práce je přínosem pro pedagogickou i...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.