Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Could not find similar documents for this query.
Marketingové chování teplárenské společnosti v regulovaném odvětví energetiky
Koutník, Michal
Teplárenství je jedno z národohospodářských odvětví energetiky. Teplárenské společnosti jsou považovány za místní monopoly. Příčina tohoto stavu je v tom, že zákazníci nemají téměř žádné příležitosti změnit dodavatele či způsob vytápění, zejména pro značnou investiční náročnost pořízení technologie otopných systémů. Specifický problém u teplárenských společností je v tom, že podstatnou část odběratelů tvoří domácnosti, které v důsledku rostoucí ceny spotřebované tepelné energie mají zájem na úsporách. Objem prodeje tepla je u domácností závislý zejména na venkovní teplotě. Zákazníka nelze motivovat k většímu nákupu, poněvadž odebere pouze takové množství tepelné energie, které spotřebuje k vyrovnání tepelných ztrát vytápěného objektu. Disertační práce nazvaná "Marketingové chování teplárenské společnosti v regulovaném odvětví energetiky" pojednává o možnostech využití nástrojů marketingu v podnicích vyvíjejících činnost v cenově regulovaném odvětví energetiky. Přibližuje základní vztahy, které v odvětví teplárenství mezi sebou jednotlivé subjekty v obchodních vztazích navazují a analyzuje vztahy mezi nimi. Obsahuje především hodnocení působení vnějších vlivů na teplárenské společnosti. Ukazuje na možnosti využívání jednotlivých prvků marketingového mixu v teplárenské společnosti, kombinaci prvků, případně pro specifické podmínky teplárenství jenom některé z nich. Příčina tohoto stavu se spatřuje v tom, že produkt je jednoznačně vymezen, cena je z významné části regulována státem reprezentovaným Energetickým regulačním úřadem, distribuční systém rozvodu tepelné energie je pevně vytvořen. Ukazuje se, že v rozhodující míře je z marketingového mixu nejúčinnější cílené a efektivní využívání nástrojů marketingové komunikace, zejména vytváření vztahů s veřejností, podpory prodeje a reklamy. Při přípravě disertační práce byly stanoveny jednotlivé hypotézy a zjištěné skutečnosti byly konfrontovány se situací v reálných podmínkách konkrétní teplárenské společnosti, firmy VYTEZA, s.r.o., která zajišťuje vytápění více než 3700 domácností ve městě Vyškov. Při zpracování problematiky bylo potvrzeno, že teplárenské společnosti mají jenom omezené možnosti využívat všechny nástroje marketingového mixu. Z tohoto důvodu se zaměřují na využívání komunikačního mixu, zejména ve specifických situacích a určitých časových obdobích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.