Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Procedurální generování vegetace
Zuzaňák, Ondřej ; Milet, Tomáš (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním vegetace za pomocí L-systémů. Představuje procedurální generování jako prostředek pro tvorbu modelů rostlin. Dále popisuje jednotlivé druhy L-systémů a jejich využití v počítačové grafice. Funkčním výstupem práce je implementace algoritmu pro generování modelů rostlin ve 3D prostoru, jehož výsledek je vizualizován pomocí grafické knihovny OpenGL.
Multigramatiky a syntaktická analýza založená na nich
Fiala, Jiří ; Lukáš, Roman (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Úkolem této práce je seznámení s pragmaticky orientovaným výzkumem na poli teoretické informatiky a prezentovat návrhy aplikačních metod pro zvolené tematické oblasti. Konkrétní prostředek teoretické informatiky je reprezentován druhem generativního systému - multigramatikou a jednotlivé aplikační oblasti jsou zde zvoleny vzhledem k možnostem, které multigramatiky nabízí. V návaznosti na poznatky dosažené Thompsonem (viz [9]), Lindenmayerem  (viz [26]), Mandelbrotem (viz [8]) ale i výsledky ze studií dosažených Morneauem (viz [17]), které poukazují na souvislosti mezi přírodními zákonitostmi a matematickou disciplínou, zkoumáme aplikace multigramatik z pohledu dvou tematických oblastí: generativních L-systémů (zahrnuje dále aplikace z fraktálové grafiky a biomatematiky) a zpracování jazyků přirozených (zahrnuje dále návrh vhodného abstraktního jazyka). Zmíněny jsou také otázky společné s oblastí návrhu překladačů.
Procedurální generování vegetace
Zuzaňák, Ondřej ; Milet, Tomáš (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním vegetace za pomocí L-systémů. Představuje procedurální generování jako prostředek pro tvorbu modelů rostlin. Dále popisuje jednotlivé druhy L-systémů a jejich využití v počítačové grafice. Funkčním výstupem práce je implementace algoritmu pro generování modelů rostlin ve 3D prostoru, jehož výsledek je vizualizován pomocí grafické knihovny OpenGL.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.