Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpracování obrazových dat s velkým dynamickým rozsahem
Kocich, Petr ; Richter, Miloslav (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
V první části je vysvětlen pojem HDR, zpracování obrazu a několik základních pojmů z fototechniky. Dále jsou popsány požadavky pro správné zachycení scény s vysokým dynamickým rozsahem pomocí série několika snímku stejné scény ale s rozdílnou expozicí. Je vysvětlen základní proncip spojení těchto fotografií do jednoho snímků s velkým dynamickým rozsahem. Metody mapovýní tónů popisují komprimaci velkého dynamického rozsahu do rozsahu standartních zobrazovacích zařízení. Je popsáno několik komerčních programů pro tvorbu HDR fotografie. Vlastní algoritmus ukazuje možnost jak zobrazit scénu s vysokým dynamickým rozsahem pomocí masek užitečných oblastí.
Tone-mapping HDR obrazů
Vančura, Jan ; Mlích, Jozef (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá úvodem do problematiky obrazů s vysokým dynamickým rozsahem (HDR) a možnostmi komprese HDR obrazu pro zobrazení na zařízeních s nízkým dynamickým rozsahem (LDR). V úvodu seznamuje čtenáře s historickým vývojem zaznamenávání reality. Zaměřuje se na chápání světla z pohledu fyziky, lidského vidění a digitálních fotoaparátů. Popisuje způsob tvorby a uchovávání HDR obrazu. Věnuje se metodám komprese HDR neboli mapování tonality (tone-mapping). Vysvětluje různé metody tone-mappingu a zaměřuje se na gradientní doménovou kompresi HDR obrazu.
Metody temporálního tone-mappingu HDR videa
Staněk, Jiří ; Musil, Petr (oponent) ; Nosko, Svetozár (vedoucí práce)
Tato diplomová práce poskytuje teoretické náležitosti nutné pro pochopení komplexní problematiky vysokého dynamického rozsahu a řeší implementaci inovativní metody pro temporální mapování tónů videa. Nejprve je vysvětleno pořizování, ukládání a zpracování obrazu s vysokým dynamickým rozsahem. Následuje obecné uvedení mapování tonality, popis nežádoucích obrazových artefaktů a přehled nejvyspělejších existujících algoritmů. Další část se věnuje implementaci zvolené metody řešení a navrhuje několik dodatečných vylepšení původně vybraného algoritmu. Na základě uvedených informací vznikla aplikace s intuitivním grafickým rozhraním, kterou lze využít pro temporální mapování tónů HDR videa. Na závěr jsou dosažené výsledky demonstrovány a vizuálně porovnány s již existujícími metodami pro temporální mapování tónů videa.
Metody temporálního tone-mappingu HDR videa
Staněk, Jiří ; Musil, Petr (oponent) ; Nosko, Svetozár (vedoucí práce)
Tato diplomová práce poskytuje teoretické náležitosti nutné pro pochopení komplexní problematiky vysokého dynamického rozsahu a řeší implementaci inovativní metody pro temporální mapování tónů videa. Nejprve je vysvětleno pořizování, ukládání a zpracování obrazu s vysokým dynamickým rozsahem. Následuje obecné uvedení mapování tonality, popis nežádoucích obrazových artefaktů a přehled nejvyspělejších existujících algoritmů. Další část se věnuje implementaci zvolené metody řešení a navrhuje několik dodatečných vylepšení původně vybraného algoritmu. Na základě uvedených informací vznikla aplikace s intuitivním grafickým rozhraním, kterou lze využít pro temporální mapování tónů HDR videa. Na závěr jsou dosažené výsledky demonstrovány a vizuálně porovnány s již existujícími metodami pro temporální mapování tónů videa.
Tone-mapping HDR obrazů
Vančura, Jan ; Mlích, Jozef (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá úvodem do problematiky obrazů s vysokým dynamickým rozsahem (HDR) a možnostmi komprese HDR obrazu pro zobrazení na zařízeních s nízkým dynamickým rozsahem (LDR). V úvodu seznamuje čtenáře s historickým vývojem zaznamenávání reality. Zaměřuje se na chápání světla z pohledu fyziky, lidského vidění a digitálních fotoaparátů. Popisuje způsob tvorby a uchovávání HDR obrazu. Věnuje se metodám komprese HDR neboli mapování tonality (tone-mapping). Vysvětluje různé metody tone-mappingu a zaměřuje se na gradientní doménovou kompresi HDR obrazu.
Tone-mapping pro HDR obrazy
Nejezchleb, Ivan ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku obrazu s vysokým dynamickým rozsahem (High Dynamic Range, HDR). Stručně popisuje jeho vytváření a uchovávání. Hlouběji se zabývá technikami umožňujícími zobrazení HDR obrazu na současných zobrazovacích zařízeních, která jsou jinak pro přímou projekci HDR scén nevhodná. Tento proces je nazýván tone-mapping. Obecně je popsán jeho princip a vlastnosti. V práci je představeno několik konkrétních metod tone-mappingu, z nichž je vyzvednut především tone-mappingový operátor využívající bilaterální filtrace.
Zpracování obrazových dat s velkým dynamickým rozsahem
Kocich, Petr ; Richter, Miloslav (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
V první části je vysvětlen pojem HDR, zpracování obrazu a několik základních pojmů z fototechniky. Dále jsou popsány požadavky pro správné zachycení scény s vysokým dynamickým rozsahem pomocí série několika snímku stejné scény ale s rozdílnou expozicí. Je vysvětlen základní proncip spojení těchto fotografií do jednoho snímků s velkým dynamickým rozsahem. Metody mapovýní tónů popisují komprimaci velkého dynamického rozsahu do rozsahu standartních zobrazovacích zařízení. Je popsáno několik komerčních programů pro tvorbu HDR fotografie. Vlastní algoritmus ukazuje možnost jak zobrazit scénu s vysokým dynamickým rozsahem pomocí masek užitečných oblastí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.