Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství a zda je to dostačující pro rodiče školáků
Budnikovová, Petra ; Kartous, Bohumil (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat, jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství. Kvantitativní obsahové analýze byly podrobeny čtyři celostátní deníky, konkrétně MF Dnes, deník Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny. Dále čtyři televizní stanice, ČT1, ČT2, ČT24 a televize Nova. Celý výzkum se soustředí na výstupy z roku 2012. V první řadě bylo třeba popsat různé pohledy na definice vzdělávání. Kromě definic pedagogického zaměření, slovníkových definic, historického a ideologického rázu, bylo nastíněno, jak se na vzdělávání dívají vybraní názoroví vůdci. Poté následuje pohled do historie a současnosti českého školství. Výsledky kvantitativní obsahové analýzy potvrdily hypotézu, která předpokládala, že mediální pokrytí školství a vzdělávání není dostačující. Média se zabývají administrativou, činnostmi ministerstva školství a dalšími dílčími tématy, které nemají co dočinění s tím, co se žáci učí ve škole v rámci jednotlivých předmětů. Výsledky této analýzy byly porovnány s očekáváním zástupců cílové skupiny - rodičů. Proběhlo dotazníkové šetření a série polostrukturovaných rozhovorů, ze kterých vyplynulo, že rodiče téma vzdělávání v médiích zajímá, ale nemají dostatek informací nebo nikdy nepřemýšleli o kvalitě a dostatečnosti referování médií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.