|
Rizikový kapitál pro připojištění k životnímu pojištění
Kudler, Ondřej ; Klečková, Nina (vedoucí práce) ; Branda, Martin (oponent)
Rizikový kapitál musí pojišťovna držet pro případ neočekávaných ztrát. V naší práci se věnujeme různým přístupům k výpočtu rizikového kapi- tálu. Část práce je věnována odvození režimu Solventnost I, a to jak pro životní, tak pro neživotní pojištění. Pojednáváme také o jednotlivých typech připojištění k životnímu pojištění, které jsou dostupné na českém trhu. V další části práce se věnujeme výstavbě vlastního modelu pro výpočet rizikového kapitálu. Zohledňu- jeme zde riziko úmrtnosti, nákladů, storen a úrokové riziko. Pro numerické vý- počty jsme vybrali připojištění smrti úrazem, toto riziko tedy také zahrnujeme do našeho modelu.
|
|
Fenomén Jawa, propagace, uplatnění a sportovní úspěchy motocyklů
KOHÁKOVÁ, Michaela
Téma firmy JAWA bylo už několikrát zpracované, ale vždy jen se zřetelem k technice, sportu a k Františku Janečkovi. Rozhodla jsem se popsat vývoj firmy a způsob její propagace v souvislosti s lidmi v pozadí, těmi, jež svým nemalým dílem přispívali k utvoření fenoménu Jawa. Ke slovu přicházejí propagandisté, žurnalisté, distributoři a jezdci firmy Jawa, kteří svými výkony proslavovali její jméno. K práci jsem využila archivní prameny, dobové fotografie a tiskoviny. Velkým přínosem mi bylo setkání se závodníkem Lubomírem Houškou a paní Janou Dvořákovou z propagačního oddělení, díky nimž je má práce doplněna i o důležité vzpomínky. Díky vstřícnému přístupu zaměstnanců NTM se mi podařil do práce vtělit i dosud nepublikované články a fotografie. Doufám, že i tato práce svým obsahem přispěje k poodkrytí dalších informací o díle Ing. Františka Janečka a upozorní na to, že i malí lidé se pyšní velkými činy.
|
|
Připojištění
Sviták, David ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Kocúrová, Barbora (oponent)
Připojištění se stávají stále důležitější součástí pojistného trhu. Cílem této práce je představit připojištění nabízená vybranou pojišťovnou v České republice. Následně je prozkoumána struktura sjednaných připojištění ve vybraném roce. Pomocí statistických metod jsem se pokusil určit vlastnosti připojištění a hlavních pojištění, které ovlivňují množství sjednaných připojištění. Poslední část je věnována klasifikaci klientů pomocí shlukové analýzy. Práce obsahuje doporučení pro tvorbu nových připojištění.
|