Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ošetřovatelská péče o pacienta se zavedeným Midline a mini-midline katétrem - informovanost sester
Dau, Tra My ; Hromádková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tomová, Šárka (oponent)
Cíl: Cílem bakalářské práce je posoudit a prozkoumat informovanost sester v oblasti ošetřovatelské péče o dětského pacienta se zavedeným Midline a mini-midline katétrem. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit úroveň znalostí sester týkající se Midline a mini- midline katétrů a jejich ošetřovatelských postupů. Teoretická část se věnuje střednědobým žilním vstupům a jejich rozdělením, konkrétně na Midline, mini-midline a PICC katétry včetně jejich indikací, kontraindikací, postupů zavedení, komplikací a extrakcí. Dále se zabývá ošetřovatelskou péčí o tyto střednědobé žilní vstupy. Poslední část je zakončena PICC týmem, kompetencí sester a certifikovanými kurzy. Metodika: Empirická část práce obsahuje data získaná pomocí dotazníkového šetření prostřednictvím dotazníku vlastní konstrukce. Získaná data jsou prezentována do výsečových diagramů a přehledových tabulek. Následně jsou zpracována pomocí Chí-kvadrát testu a poté porovnána s hypotézami zaměřenými na věk, délku praxe a absolvování specializačního vzdělání. Dotazníky v tištěné formě byly distribuovány sestrám pracujícím na dětských lůžkových odděleních ve Fakultní nemocnici v Motole a Fakultní nemocnici Lochotín. Celkem bylo rozdáno 100 dotazníků, z nichž se celkem vrátilo 70 řádně vyplněných dotazníků. Výsledky: Většina hypotéz byla...
Kvalita edukace klientů v programu domácí parenterální výživy
Koťátková, Michaela ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Hromádková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kvalitou edukace klientů, kteří byli zařazeni do programu domácí parenterální výživy. Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je popsána indikace, kontraindikace a historie domácí parenterální výživy, její rozdělení podle typů a nejčastěji používané cévní vstupy. Dále je popsána charakteristika edukace v ošetřovatelství, v edukačním procesu, její cíle, vyhodnocení, způsob vytvoření dokumentace pro realizaci všech fází edukačního procesu. V empirické části je popsána metodika průzkumného šetření. Bylo provedeno kvantitativní metodou pomocí distribuce nestandardizovaných dotazníků klientům, kteří již byli edukováni, či edukováni byli během dotazníkového šetření. Účelem této práce je získání poznatků, jak klienti vnímají způsob edukace prováděné na našem pracovišti, jaké informace považují za nedostatečné, chybějící či nesrozumitelné a jaké informace či edukační materiály by ještě uvítali. Na základě takto získaných informací bude vytvořena ucelená informační brožura, která bude sloužit klientům jako ucelený a srozumitelný celek o domácí parenterální výživě. Výsledkem bude vytvoření kvalitního edukačního protokolu, který bude odpovídat osobním požadavkům klienta a všem fázím edukačního procesu chybějícím na našem pracovišti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.