Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Česká republika v číslech - 2017
Český statistický úřad
Propagační brožura ČSÚ s vybranými ukazateli ze Statistické ročenky ČR v časové řadě 2013 až 2016.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Česká republika v číslech - 2015
Český statistický úřad
Základní číselné údaje o České Republice z oblasti ekonomie, demografie a geografie, doplněné o srovnání s ostatními zeměmi EU.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Česká republika v číslech: 2013
Český statistický úřad
Základní číselné údaje o České Republice z oblasti ekonomie, demografie a geografie, doplněné o srovnání s ostatními zeměmi EU.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Badatelsky orientované učení ve výuce fyzického zeměpisu
VACKOVÁ, Vendula
Tato diplomová práce reaguje na nové trendy a příčiny změn v přírodovědném vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá především badatelsky orientovaným (přírodovědným) vzdělávání. Zaměřuje se na jeho vymezení, hlavní rysy a postavení v českém vzdělávacím systému. Hlavním cílem práce a výsledkem praktické části je vytvoření vlastního portfolia s badatelsky zaměřenými úlohami určenými pro druhý stupeň základních škol, které se vztahují na jednotlivé fyzickogeografické složky (geologie, geomorfologie, pedologie a biogeografie).
Inovativní trendy a přístupy v geografickém výzkumu v České republice a na Slovensku. Sborník abstraktů Z XVIII. česko-slovenského geografického akademického semináře
Dvořák, Petr ; Ira, V. ; Šuška, P.
Dvoudenní seminář byl zaměřen na téma Inovativní trendy a přístupy v geografickém výzkumu v České republice a na slovensku. Proběhl ve spolupráci Ústavu geoniky AV ČR, Geografického ústavu SAV a PřF UP v Olomouci. Seminář byl uspořádán v rámci projektu OPVK Platforma pro spolupráci v oblasti formování krajiny.
Plný tet: UGN_0399350 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Praktické příklady použití projektové výuky fyzické geografie na 2. stupni ZŠ
TRTÍKOVÁ, Renata
Cílem diplomové práce je vypracování rozšiřujícího výukového učebního manuálu použitelného v rámci praktické terénní výuky zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Práce obsahuje soubor projektů s praktickými cvičeními a terénními pokusy, objasňující konkrétní procesy a pojmy fyzické geografie vázaných na vybraná území (Domažlicko a Humpolecko). Jednotlivé kapitoly jsou věnované dílčím fyzicko-geografickým oborům (meteorologie a klimatologie, hydrologie, pedologie, biogeografie, geologie a geomorfologie) a první kapitola je věnovaná kartografii.
Fyzickogeografická typizace malých měst Moravy a Slezska
Lacina, Jan ; Kirchner, Karel ; Kallabová, Eva
Při řešení projektu „Geografie malých měst“ byla specifika těchto četných sídelních útvarů zkoumána i z pohledů rozmanitých oborů fyzické geografie, především geomorfologie a biogeografie. V závěrečné etapě byly pro fyzickogeografickou typizaci malých měst a jejich zázemí vybrány 3 ukazatelé: typy reliéfu, vegetační stupně a typy současné krajiny. Na základě jejich syntézy byl soubor 124 měst diferencován do 18 typů. Z typizace vyplývá, že malá města Moravy a Slezska jsou lokalizována ve velmi rozmanitých přírodních poměrech a obklopena velmi pestrou mozaikou typů současné krajiny zemědělské, zemědělsko-lesní i lesní.
Zánik středověkých vsí historickými povodněmi na území Moravy: klimatické změny nebo lidské zásahy
Hrádek, Mojmír ; Kallabová, Eva
K zániku řady středověkých vesnic a osad došlo v důsledku přírodních katastrof. Příspěvek hledá odpověď na otázku, zda v případě zaniklých vsí Bystřec a Dolní Chlévské byl tento vodní příval ovlivněn lidskými zásahy do krajiny (odlesňování) nebo zda během kolonizace došlo ke klimatické změně (malá doba ledová), jejíž součástí byly vodní přívaly a pohyb hmot ze svahů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.