Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualizace proudění ve větrací jednotce
Šebetka, Kryštof ; Fišer, Jan (oponent) ; Pech, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá základy hydrodynamiky. Dále jsou popsány základní principy a funkce vizualizace proudění. Také je pojednáváno o různých typech vizualizací, po kterých následuje výčet konkrétních metod vizualizace, které jsou přesněji popsány. Dalším tématem je větrání a klimatizování. Práce zahrnuje krátké shrnutí historického vývoje větrání a klimatizování a stručné informace o tomto odvětví. Jsou pokryty také obecné popisy komponent, které jsou pro toto odvětví nejdůležitější. Poté už se práce dostává k experimentální části, kde je nejdříve popis větrací jednotky, uvnitř které byla vizualizace proudění provedena. Následuje už samotný popis experimentu, jehož cílem bylo provést vizualizaci proudění kouřovou metodou uvnitř větrací jednotky, jejíž konstrukce byla postupně upravována tak, aby vizualizace byla co nejjednodušší a zároveň nejrozpoznatelnější. Je popsána aparatura pro vizualizaci a také postupný vývoj jednotky, jak bylo potřeba upravovat různé komponenty pro lepší kvalitu vizualizace. Toto je zdokumentováno na fotografiích, které zachycují proudění před a po úpravách. V poslední části je popsán postup při snaze snížit tlakové ztráty, které nastávaly mezi jednotlivými komponentami větrací jednotky, které byly naměřeny a porovnány v různých stádiích úprav.
Vizualizace proudu z větrací vyústky pro přístrojovou desku osobního vozu
Bečica, Radek ; Bělka, Miloslav (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je experimentálně analyzovat proud vzduchu z pravé vyústky automobilu kouřovou metodou a náležitě jej popsat. Průtok vyústkou byl zvolen 30 m3/h a to z důvodu požadavku od firmy Škoda Auto s.r.o. při měření podobné vyústky v minulých letech. Pro předchozí měření vznikl první typ experimentální tratě, který byl rozebrán a nahrazen novým modernizovaným typem měřicí tratě tak, aby bylo možno tuto trať používat pro budoucí aplikace a řešení podobné problematiky. Vizualizace byla provedena pomocí kouře a laserové světelné roviny. Záznam byl proveden fotoaparátem a to vždy pro pět definovaných nastavení vyústky, jak při proudění do volného prostoru, tak při proudění kolem stěny, kterou byly simulovány dveře automobilu. Výsledky byly zpracovány v počítači a jsou prezentovány jak grafickou formou, tak pomocí tabulek. Vyhodnocené úhly jsou transformovány do souřadného systému automobilu a následně je vyhodnocena funkčnost vyústky pro distribuci vzduchu v interiéru automobilu.
Experimentální analýza proudu vzduchu z vyústky přístrojové desky osobního vozu s využitím kouřové metody a návrh hodnocení kvality vyústky
Krška, Lukáš ; Šedivý, Petr (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byla analýza proudu vzduchu z pravé vyústky s použitím kouřové metody a nalezení řešení, jak je aplikovat. Dalším úkolem bylo vytvoření metodiky pro zjištění dolního a horního úhlu mezního vertikálního směrování, úhlů vybočení (ß) a sklonu (?) proudu vzduchu. Experiment byl veden tak, aby se přiblížil co nejvíce reálným podmínkám ve vozidle. Po sestavení tratě s ofukovačem (vyústkou) v laboratoři a určení souřadného systému vozu byl proud vzduchu podroben vizualizaci v pěti polohách nastavených lamel. K vizualizaci byla použita technika pro zvolenou kouřovou metodu. Využili jsme světelnou rovinu s vlastním souřadným systémem, generátor kouře pro zviditelnění vystupujícího proudu vzduchu a fotoaparát pro vytvoření snímků. Výzkumem jsme našli horní a dolní mezní nastavení u specifického zavírání horizontálních lamel ofukovače. Nalezli jsme vzájemnou analogii mezi použitou experimentální tratí a realitou ve voze. Získali jsme úhly vybočení (ß) a úhly sklonu (?) ve světelné rovině a po přepočtu i v souřadném systému vozu pro všech pět poloh lamel. Na základě dosažených hodnot bylo provedeno hodnocení daného ofukovače.
Vizualizace proudu z větrací vyústky pro přístrojovou desku osobního vozu
Bečica, Radek ; Bělka, Miloslav (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je experimentálně analyzovat proud vzduchu z pravé vyústky automobilu kouřovou metodou a náležitě jej popsat. Průtok vyústkou byl zvolen 30 m3/h a to z důvodu požadavku od firmy Škoda Auto s.r.o. při měření podobné vyústky v minulých letech. Pro předchozí měření vznikl první typ experimentální tratě, který byl rozebrán a nahrazen novým modernizovaným typem měřicí tratě tak, aby bylo možno tuto trať používat pro budoucí aplikace a řešení podobné problematiky. Vizualizace byla provedena pomocí kouře a laserové světelné roviny. Záznam byl proveden fotoaparátem a to vždy pro pět definovaných nastavení vyústky, jak při proudění do volného prostoru, tak při proudění kolem stěny, kterou byly simulovány dveře automobilu. Výsledky byly zpracovány v počítači a jsou prezentovány jak grafickou formou, tak pomocí tabulek. Vyhodnocené úhly jsou transformovány do souřadného systému automobilu a následně je vyhodnocena funkčnost vyústky pro distribuci vzduchu v interiéru automobilu.
Experimentální analýza proudu vzduchu z vyústky přístrojové desky osobního vozu s využitím kouřové metody a návrh hodnocení kvality vyústky
Krška, Lukáš ; Šedivý, Petr (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byla analýza proudu vzduchu z pravé vyústky s použitím kouřové metody a nalezení řešení, jak je aplikovat. Dalším úkolem bylo vytvoření metodiky pro zjištění dolního a horního úhlu mezního vertikálního směrování, úhlů vybočení (ß) a sklonu (?) proudu vzduchu. Experiment byl veden tak, aby se přiblížil co nejvíce reálným podmínkám ve vozidle. Po sestavení tratě s ofukovačem (vyústkou) v laboratoři a určení souřadného systému vozu byl proud vzduchu podroben vizualizaci v pěti polohách nastavených lamel. K vizualizaci byla použita technika pro zvolenou kouřovou metodu. Využili jsme světelnou rovinu s vlastním souřadným systémem, generátor kouře pro zviditelnění vystupujícího proudu vzduchu a fotoaparát pro vytvoření snímků. Výzkumem jsme našli horní a dolní mezní nastavení u specifického zavírání horizontálních lamel ofukovače. Nalezli jsme vzájemnou analogii mezi použitou experimentální tratí a realitou ve voze. Získali jsme úhly vybočení (ß) a úhly sklonu (?) ve světelné rovině a po přepočtu i v souřadném systému vozu pro všech pět poloh lamel. Na základě dosažených hodnot bylo provedeno hodnocení daného ofukovače.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.