Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES
Heřmanská, Lucie ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Bakalářská práce na téma Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES se zabývá fungováním vlastnictví periodického tisku v České republice. Konkrétně si klade za cíl představit současnou situaci v této oblasti na deníku Mladá fronta Dnes, který po dlouholeté přítomnosti zahraničního majitele německé společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft přešel do vlastnictví českého podnikatele a současného místopředsedy vlády a ministra financí Andreje Babiše. Po jeho vstupu do zmíněného nejčtenějšího českého seriózního deníku se začaly ve veřejném diskurzu objevovat pochybnosti, zda mohou být média, vlastněná politicky i podnikatelsky významnou osobou, nezávislá. Tato práce proto sleduje jednak změny, které nastaly v periodiku Mladá fronta Dnes v důsledku příchodu nového majitele a jednak také to, zda ve sledovaném období docházelo skrze články deníku k vylepšování mediálního obrazu jeho osoby a zájmů. Předložené výsledky zjištěné prostřednictvím metody kombinace kvantitativní a kvalitativní analýzy ukazují, že sice došlo k značnému nárůstů příspěvků souvisejících s novým majitelem, jejich vyznění bylo ale spíše negativní.
Vliv změny vlastnictví médií na obsah vybraných deníků: případ akvizice mediální skupiny MAFRA
Štveráková, Iveta ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Müller, Karel (oponent)
Od poloviny roku 2013, kdy druhý nejbohatší český podnikatel a od roku 2014 i ministr financí Andrej Babiš, koupil mediální skupinu MAFRA vydávající mimo jiné dva seriózní české deníky Mladou frontu DNES a Lidové noviny, začaly se ve veřejném diskurzu častěji objevovat pochyby ohledně nezávislosti českých médií a jejich budoucího postavení. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv měla změna vlastníka vydavatelství MAFRA na obsah zmíněných dvou deníků. Projevy tohoto vlivu jsou analyzovány nejprve obecně v zahraničně politických tématech a dále v zastoupení jména Andreje Babiše a jednotlivých společností patřících do koncernu Agrofert v článcích MF DNES a Lidových novin. Sběr dat je rozdělen do dvou časových období -- před a po akvizici MAFRY Andrejem Babišem. Jako výzkumná metoda byla použita kvantitativní obsahová analýza.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.