Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
X-Y-Z FILM
Smrekovský, Adam ; Šplíchal, Pavel (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Ústředním tématem mé diplomové práce je fungovaní zástupců generace Z v prostředí periferie globální metropole 21. století. Tématem jsem se zabýval už v bakalářské práci, kde jsme spolu s fiktivní postavou Brecka Colemana „naivně“ unikali z prostředí města na blíže nespecifikovaný venkov. Charaktery, kolem kterých je vystavěn děj diplomové práce, rovněž přemýšlí o odchodu z místa, kde žijí, ale už ne na venkov, nýbrž do jiné země a jiného města… přesun vnímají jako nutnost, ale zároveň si uvědomují, že vlastně nic neřeší. Nakonec dospívají k tomu, že problém nevyřeší změna environmentu – musí nastat naprostá změna vládnoucí ideologie, která ale není uskutečnitelná žádnou konvenční cestou… Na scénu tak přichází nejrůznější konspirační teorie a post-pravdy, které by měly cestu ke změně vládnoucí ideologie umožnit.
Vztah filmu a výtvarného umění v první polovině 20. století
Jouzová, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Jouzová, T.: Vztah filmu a výtvarného umění v 1.pol.20.stol.[Diplomová práce] Praha 2017 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 150 s. (Přílohy: výtvarné práce žáků a vlastní výtvarné práce na DVD). Diplomová práce se věnuje souvislostem výtvarného umění a filmu v první polovině dvacátého století z pohledu kunsthistorie a filmové historie a teorie filmu. Zabývá se významnými výtvarnými i kinematografickými styly, proudy a směry propojujícími oblast filmu a výtvarného umění. Historický kontext zpestřuji etymologickým náhledem na modernu a subjektivními asociacemi s etymologickými souvislostmi. Vzájemná obsahová, stylistická a umělecká východiska jsou doložena příklady výtvarných umělců zabývajících se filmovou tvorbou. V průběhu teoretického textu jsou vkládány vsuvky rozvíjející popsaná dílčí témata i z pohledu výtvarné didaktiky. Některé tyto vsuvky fungují samostatně, jiné odkazují na vlastní didaktickou část práce, v níž jsou uvedeny projekty propojující oblast výtvarné a filmové tvorby v historických souvislostech. Získané poznatky a zkušenosti předchozích částí práce zrcadlí vlastní multimediální instalace. KLÍČOVÁ SLOVA filmová avantgarda, umělecká moderna, expresionismus, surrealismus, experimentální film

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.