Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti pedagogické identifikace nadaného žáka na prvním stupni
Džurníková, Veronika ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možnostmi pedagogické identifikace nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Cílem práce je popsat, jaké pedagogické metody využívají pedagogové pro vyhledávání nadaných žáků na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se nadání a pedagogické identifikace. Dále jsou v teoretické části uvedeny možnosti vzdělávaní nadaných žáků dle platné legislativy a jednotlivé typy nadaných žáků. V návaznosti na to jsou uvedeny identifikační metody a následně jsou uvedeny možné přístupy ke vzdělávání nadaných žáků. Empirická část diplomové práce je zaměřena na možnosti pedagogické identifikace nadaného žáka na prvním stupni základní školy. Pro tento výzkum byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, konkrétně případová studie. Výzkumný vzorek byl tvořen pedagogy nadaných žáků, kteří pracují na prvním stupni základní školy. Pro sběr dat byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. V následné analýze bylo využito otevřené kódování dat, následná kategorizace a interpretace dat pomocí techniky vyložení karet. Bylo zjištěno, že pět respondentek má zkušenost s vyhledáváním nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Čtyři respondentky samostatně úspěšně identifikovaly nadaného žáka. Dvě respondentky využívají pomoc metodičky nadání při...
Podpora nadaných žáků na víceletých gymnáziích
Šimáčková, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá edukací a podporou nadaných a mimořádně nadaných žáků na českých víceletých gymnáziích. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem podpora nadaných žáků na vybraných víceletých gymnáziích probíhá a jaké výukové metody učitelé při práci s těmito žáky používají. Diplomovou práci tvoří dvě části. V první části jsou shrnuty poznatky o problematice nadaných žáků s důrazem na jejich charakteristiku, identifikaci a edukaci. Ve druhé části diplomové práce je popsán průběh výzkumného šetření. Tato část obsahuje vyhodnocení výsledků analýzy výročních zpráv a školních vzdělávacích programů vybraných škol a také jsou v této části diskutovány výsledky proběhlého dotazníkového šetření. Kromě formy podpory nadaných žáků na víceletých gymnáziích byla zkoumána také souvislost mezi formou podpory nadaných a věkem, délkou praxe a aprobací pedagogů. Závěry výzkumného šetření ukazují na zatím stále nedostatečnou podporu nadaných žáků. Metody, které byly školami a učiteli uváděny nejčastěji, nejsou pro rozvoj nadání a podporu nadaných žáků příliš vhodné. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, talent, nadaný žák, edukace nadaných žáků, výukové metody, akcelerace, obohacování, víceletá gymnázia

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.