Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorita učitele očima žáků střední odborné školy
Horáková, Lucie
Bakalářská práce pojednává o autoritě učitele očima žáků středních odborných škol. Teoretická část práce objasňuje termín „autorita“ a přináší dosavadní teoretické poznatky o typologii a členění autority s charakteristikou vybraných typů autority, dále pak o kázni, klimatu školy a třídy a o samotné autoritě pedagoga. Praktická část bakalářské práce pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, jakým způsobem žáci středních odborných škol pohlížejí na autoritu učitele, zda si myslí, že jde o důležitou vlastnost, které vlastnosti ji posilují či oslabují a zda je jejich vnímání autority nějakým způsobem spojeno s kázní. Výsledky šetření dospěly k závěru, že autoritu by podle žáků každý učitel měl mít. Představy o tom, co autorita znamená a jaké vlastnosti autoritu posilují nebo naopak oslabují, se v mnoha ohledech shodují. Učitel by podle žáků měl být přátelský, zároveň i trochu přísný, spravedlivý, komunikativní a v neposlední řadě by měl dokázat svým výkladem žáky zaujmout. Autoritu by si neměl vynucovat agresivním chováním, arogancí, ale ani přílišnou vstřícností. Učitel s autoritou si doká-že mezi svými žáky sjednat kázeň a pořádek.
Autorita učitele očima žáků posledního ročníku SOŠ
Věžník, Pavel
V bakalářské práci je zpracováno téma autority učitele v kontextu střední odborné školy. Cílem teoretické části je definice autority, její obecná charakteristika, rozdělení autority na přirozenou a formální, vysvětlení hlavních rozdílů, objasnění pojmu kritika autority, pohled na autoritu z hlediska sociálního, na základě typů legitimní moci (racionální, tradiční a charismatická). Dále pak popis autority, kterou by měl mít učitel obecně. Metody, které byly použity pro zpracování teoretické části, jsou analýza, srovnání a syntéza poznatků, které vyplynuly ze studia odborných literárních zdrojů. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit preference žáků ve smyslu vlastností učitele, tak, aby ho respektovali a považovali za přirozenou autoritu. Co jim vůbec říká pojem autorita a co si pod ním představují. Jaký typ učitele žákům vyhovuje. Použita byla dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat byl dotazník, vytvořený pro účely průzkumu. Respondenty byli žáci posledních ročníků střední odborné školy. Právní doložka:
Postoje a vztahy žáků středních škol k učitelům
Pešavová, Lucie
Bakalářská práce se zaobírá analýzou postojů a vztahů žáků středních škol k učitelům. V teoretické části je popsána učitelská profese, její charakteristiky a specifika. Pozornost je věnována osobnosti pedagoga po stránce charakterové tak i profesní. Předkládaná práce se zaměřuje na definování pojmů autorita učitele, pedagogická komunikace, klima třídy, což jsou důležité aspekty, které ovlivňují celkový postoj žáka k pedagogovi. Empirickou část doprovází výzkumné šetření, jehož cílem je provést kvantitativní dotazníkové šetření, které má za úkol vystihnout postoje a vztahy žáků k učitelskému povolání a k samotným učitelům. Cílem průzkumu je objasnit jaké učitele žáci preferují, jaké chování u pedagogů na své škole spatřují a jakému učiteli patří jejich sympatie.
Autorita učitelů středních odborných škol z pohledu žáků
Piálková, Helena
Bakalářská práce na téma "Autorita učitelů středních odborných škol z pohledu žáků" si kladla za cíl zjistit informace o tom, jak žáci chápou autoritu učitelů, zda je z jejich pohledu autorita učitelů důležitá, jestli žáci vnímají své učitele jako autority a dále posoudit, zda se názory na autoritu učitelů liší u chlapců a dívek. Práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části bakalářské páce bylo sumarizovat poznatky týkající se problematiky autority učitele. Teoretické část vychází ze studia odborných literárních zdrojů a jejich následné analýzy, srovnávání a syntézy. První oblast se zabývá vymezením pojmu autorita a její typologií. Dále práce pojednává o autoritě ve výchovně-vzdělávacím procesu a poslední část teoretické části je zaměřena konkrétně na autoritu učitele. Cílem praktické části bylo za pomocí průzkumného šetření, s využitím metody dotazování, zmapovat pohledy žáků středních odborných škol na autoritu jejich učitelů. Následně posoudit, jaké faktory se z pohledu žáků do autority učitelů promítají a na základě zjištěných výsledků navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi.
Autorita učitele očima žáků SOŠ
Zavadilová, Daniela
Bakalářská práce je zaměřena na autoritu učitele očima žáků středních odborných škol. Cílem teoretické části je definovat pojem autorita, její charakteristiku a vy-mezit typologii autority. Dále vysvětlit pojem autorita učitele, formální a nefor-mální autoritu, osobnost učitele a vztah mezi učitelem a žáky, ve které se prolíná moc ve výuce, školní kázeň a poslušnost vůči autoritě. Metoda použitá v teoretické části je analýza, srovnání a syntéza teoretických poznatků z odborných zdrojů. Cí-lem praktické části je zjistit preference žáků, resp. vlastností učitele, aby ho pova-žovali za přirozenou autoritu. Co si představují pod pojmem autorita a jakého uči-tele by si představovali. Bylo použito dotazníkové šetření. Nástrojem průzkumné-ho šetření byl dotazník a respondenti byli žáci středních odborných škol.
Připravenost začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování
Fáčková, Jana ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na teoretickou připravenost začínajících pedagogů v otázce prevence a řešení školní šikany. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení některých pojmů týkajících se školní šikany, popisuje roli učitele a začínajícího učitele. V této části zmiňuji důležitou roli metodika prevence na školách, možné kroky při prevenci šikany a postupy při řešení šikany, ať už se jedná o šikanu žáků nebo učitelů. Praktická část analyzuje dvě základní školy ve Středočeském kraji. Školy jsou rozdílné v počtu žáků, ve styl výuky i v personálním obsazení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo pouze 52 respondentů. V dotazníku jsem oslovila i zkušené pedagogy a zajímala jsem se o jejich přístup k minimálnímu preventivnímu programu. V rozhovorech s pedagogy, kteří teprve začínají svou profesionální dráhu, jsem mimo jiné zjišťovala, jak je vysokoškolské studium připravilo na možné případy školní šikany a zda splnila učitelská profese jejich očekávání. Součástí empirického výzkumu jsou i rozhovory s metodiky prevence a školním psychologem. V závěrečné části jsou navržena doporučení pro začínající pedagogy a školy v prevenci školní šikany. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, kázeň, autorita, prevence, školní šikana, rizikové chování
Rodič a autorita: Výchova a respekt vůči rodičům
ŠŤASTNÁ, Monika
Hlavním cílem práce je vysvětlit pojmy autorita v rodině, výchova u rodin a její styly. Snažím se naznačit, jak autorita a výchova dítěte může pomoci, či ublížit dítěti v jeho samotném vývoji a jak se může odrazit v jeho samotném chování. Práce je složena z teoretické a praktické části, přičemž teoretická část se dělí na dvě hlavní kapitoly, a to Autorita, Výchovné styly rodičů. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum realizovaný metodou dotazníkového šetření. V dotazníku se zabývám tématem Rodič a autorita, kdy se snažím pomocí otázek přicházet na to, jak v dnešní době respondenti přemýšlí o autoritě a chování svých rodičů (těch, kteří je vychovali).
Přístupový systém založený na protokolu ACP
Jedlička, Zdeněk ; Burda, Karel (oponent) ; Strašil, Ivo (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na možnosti implementace protokolu ACP do aplikací pro mobilní zařízení využívající operační systém Android společně s implementací tohoto protokolu do hardwarového zařízení. Komunikace je založena na standardu TCP/IP a protokolu UDP.
Autorita učitele pohledem žáků střední odborné školy
Adlová, Romana
Bakalářská práce se zabývá problematikou zaměření na téma autority učitele po-hledem žáků střední odborné školy. Cílem teoretické části práce je objasnění pojmu autorita navazující na její typologii a kritéria členění autority. Teoretická část práce je dále zaměřena na autoritu učitele a vysvětluje spojitosti kázně a výchovy s autoritou v návaznosti na výchovné styly učitele. Závěr teoretické části práce je věnován osobnosti učitele a charakteristice vybraných vyučovacích stylů. V praktické části práce je hlavním úkolem zjistit všeobecné vnímání či hodnocení autority z pohledu žáků, dále co především tvoří podle žáků autoritu učitele, který z vyučovacích a výchovných stylů autoritu učitele pozitivně ovlivní a jaký způsob nejčastěji preferují učitelé k udržení kázně ve třídě. Pro výsledek cíle praktické části práce je použito dotazníkové šetření. Otázky jsou směřovány k respondentům, tedy žákům střední odborné školy gastronomické a střední průmyslové školy nacházející se v Olomouckém kraji. Výsledkem průzkumného šetření bakalářské práce je zjištění, že pojem autorita je vnímána žáky jako respektování osoby. Žáci hodnotí pojem autorita za důležitý základ, a to především pro fungování v naší společnosti. Díky autoritě, je nastaven řád, pořádek a vede ke slušnosti. Autorita učitele je založena na odbornosti, chování, spravedlnosti a důslednosti. Učitel si může autoritu posílit vyučovacím i výchovným stylem, který je bohatý na znalosti, dovednosti a směřuje k pochopení a k rozvoji osobnosti žáků. Jako prostředek k udržení kázně by měli učitelé používat zajímavou výuku, která u žáků zvedne pozornost a napomáhá tak k udržení kázně ve vyučování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.