|
Komunikace sociální změny: případová studie kampaně Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí
Slíž, Miroslav ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce popisuje komunikační projekt "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí", jehož cílem byla sociální změna dle teorie sociálního marketingu Philipa Kotlera. Cílem byla změna společenského, mediálního a politického diskurzu ohledně kouření v restauracích, a přispět tak k zákazu kouření v restauracích v České republice. Aktivitami v rámci projektu se povedlo narušit spirálu mlčení dle Noelle-Neumannové a vytvořit komunikační rámec, jehož vyzněním bylo, že lidem vadí kouření v restauracích. Samotný komunikační projekt je uveden do širších souvislostí, jako jsou základní aspekty komunikace tabákových výrobků v historii, role Edwarda L. Bernayse a jeho práce pro tabákový průmysl v podobě legendárního počinu - pochodní svobody, a aspekty současných protikuřáckých kampaní na příkladu Austrálie, kterou můžeme označit za protikuřáckou velmoc. Před popsáním samotného projektu je shrnuta situace v České republice na poli protikuřáckých kampaní. Popisovaný projekt zatím nedosáhl svého pomyslného vítězství v podobě zavedení zákazu kouření v restauracích, ale podařilo se významně změnit vnímání této problematiky u české veřejnosti a celkový mediální diskurz. Za to byl oceněn v osmém ročníku České ceny za public relations ve dvou kategoriích a Univerzita Karlova ho ocenila Cenou...
|