|
Uplatnění absolventů VŠE na trhu práce a jejich hodnocení získaného vysokoškolského vzdělání
Dejl, Lukáš ; Vltavská, Kristýna (vedoucí práce) ; Hulík, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatněním absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na trhu práce a jejich hodnocení získaného vysokoškolského vzdělání na základě výsledků šetření REFLEX 2013. První část práce je zaměřena na teoretické pojmy a statistické metody, které jsou následně použity v analytické části. Analytická část práce obsahuje analýzy týkající se uplatnění absolventů VŠE na pracovním trhu a hodnocení kvality získaného vysokoškolského vzdělání. Diplomová práce se snaží pomocí vícerozměrných statistických metod odpovědět na otázky, zda existuje souvislost mezi vystudovanou fakultou a klasifikací zaměstnání po příchodu na pracovní trh, jaké aspekty ovlivňují výši hrubého měsíčního příjmu ze současné práce, jak absolventi daných fakult hodnotí míru studiem získaných základů pro vstup do práce a také jak hodnotí zaměření absolvovaného studia na budoucí profesionální uplatnění.
|
|
Analýza nezaměstnanosti vybrané skupiny absolventů
Bieliková, Nikol ; Hrdlička, Pavel (vedoucí práce) ; Markéta, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá popisem a následným zhodnocením nezaměstnanosti vybrané skupiny absolventů. Ke zhodnocení byli vybráni absolventi dvou vysokých škol, a to České zemědělské univerzity v Praze, Provozně ekonomické fakulty a Vysoké školy ekonomické v Praze, Národohospodářské fakulty. V první části diplomové práce jsou zpracována teoretická východiska zkoumaného problému s vymezením základních pojmů vystihujících téma nezaměstnanost. Je zde kladen důraz především na popis trhu práce, odměňování zaměstnanců a nezaměstnanost obecně. Poté následuje popis vývoje nezaměstnanosti v České republice. Tento vývoj je zkoumán na základě veřejně dostupných dat. V rámci této části diplomové práce také dochází k popisu terciárního vzdělávání
a vymezení pojmu absolvent. Praktická část práce je nejprve věnována popisu obou vybraných vysokých škol. Praktická část se dále zabývá zhodnocením výsledků provedeného dotazníkového šetření u absolventů vybraných vysokých škol a fakult.
|
|
Podpora počítačové výuky pro seniory
Ščotková, Zlatica ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Cílem této bakalářské práce, jež spojuje téma informačních a komunikačních technologií a vzdělání přímo ve svém názvu, je vytvoření e-learningové opory pro Univerzitu třetího věku Vysoké školy ekonomické v Praze (U3V) a vyzkoušení opory přímo se seniory z U3V. Pro vytvoření e-opory je esenciální nejdříve nastínit problematiku e-learningu jako takového, proto je práce dělena na teoretickou část a praktickou část. Hlavním přínosem práce je vytvoření e-opory pro studenty U3V pomocí nejnovějších programů, umístění opory na Internet (konkrétně server YouTube), vyzkoušení vytvořené opory přímo se seniory během výuky na U3V a osvětlení pojmu e-learning v kontextu moderní doby.
|
|
Unie studentů VŠE ze systémového pohledu
Kočí, Jakub ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Benda, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje přípravu a vznik Unie studentů VŠE pomocí Metodologie měkkých systémů. Pro tento cíl práce zpracovává teorii studentských organizací a studentských unií v České republice včetně srovnávací analýzy pravidel pro studentské spolky na vybraných vysokých školách v Česku a v zahraničí. Výsledkem analýzy je poznání, že vybrané zahraniční univerzity pracují se svými spolky systematičtěji než vybrané české univerzity. Výzkumná část práce realizuje dvě části Metodologie měkkých systémů: Analýzu dvě (společenskou) a Analýzu tři (politickou). Výsledkem výzkumu jsou definované role, hodnoty, normy a rozložení moci v prostředí studentských spolků na VŠE. Praktická část obsahuje dva kompletní učící se cykly Metodologie měkkých systémů včetně kořenových definic, CATWOE a modelů smysluplných aktivit. Na základě průběhu těchto učících se cyklů jsou pak zhodnoceny limity, které má užití Metodologie měkkých systémů pro založení studentské unie na vysoké škole v České republice.
|
|
Balanced Scorecard pro VŠE v Praze
Týcová, Hana ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Fischer, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce zachycuje tvorbu metody Balanced Scorecard pro Vysokou školu ekonomickou. Nejprve v teoretické části popisuje, co jsou to neziskové organizace a jejich dělení, dále se zaměřuje na popis strategie a samotnou metodu BSC z teoretického hlediska. V praktické části popisuje Vysokou školu ekonomickou jak z hlediska historického, tak i z hlediska jejího fungování. Praktická část rovněž zahrnuje tvorbu PEST analýzy, Porterovy analýzy a metody Balanced Scorecard, které je věnována větší část této diplomové práce. Vyústěním práce je komunikace strategie prostřednictvím strategické mapy.
|